Vårt bröllop kommer att bli ett budgetbröllop med betoning på budget, men det är för att vi båda, av princip, inte vill lägga en massa pengar på en enda dag.
Vi gifter oss i Stockholms stadshus, jag i en "vanlig" klänning uppsydd i Thailand, han i sin vanliga kostym. Efter vigseln dricker vi skumpa med alla som vill för att sedan äta middag på en libanesisk restaurang. De som vill följa med får jättegärna göra det och får då betala för det, vi har fått ett schysst "paketpris" från restaurangen. Efter middagen ska vi gå ut och dricka drinkar och dansa och de som inte ville vara med på middagen kan komma med på det istället.
Bröllopsnatten kör vi hemma. Jag ska inte ha några blommor men min frisör har lovat att hjälpa mig att sätta upp håret. Vi har varsin enkel vit guldring som vi köpte som "förlovningsringar" när vi bestämde oss för att gifta oss och ingen av oss vill ha två ringar, så vi struntar i ringväxling.
Urtråkigt upplägg tycker säkert vissa, men det är väldigt mycket VI. Vita klänningar och solosång och löften och vita dukar och trerätters och brudvals och sånt i all ära, men jag skulle bara fnissa mig igenom alltihop, det skulle kännas som på film eller nåt. Jag är inget stort fan av ceremonier och att göra saker "bara för att", så det här passar mig perfekt!