• Buslinna

Rajraj under mens?

Blev lite nyfiken - hur är det med sex under mens? Hur vanligt är det att kvinnan eller mannen inte vill ha sex just då på grund av att de har mens?

Min sambo vill exempelvis inte alls under mensen. För min del är det okej under de allra sista dagarna av mensen, med kondom, men det är ju bara till att respektera min sambos tycke på den punkten. :)

• Svar på tråden Rajraj under mens?
  • Buslinna

Otroligt att det "håller tätt" också! Det här måste vi prova. :D Vilka supertips du kommer med, pickolina!

• pickolina

Precis! :D *lol*

En annan sak... Vi har inte använt kondom men alltid kört avbrutet samlag... Skulle inte vilja in och rota bland allt gegg...då kan det nog bli svårare att få tag på tampongen oxå, om det är för geggigt och glidigt... *s*

• Buslinna

Aa, det är sant... Satt precis och funderade om man skulle nå och det lär ju redan vara glatt nog som det är, så att säga.

• pickolina

Ja det har hållt tätt för mig i alla fall... :) Å jag har inte alltid haft möjlighet att byta tampong direkt efter så....men det har fungerat ändå....

Om ni testar någon gång så hoppas jag att det fungerar lika bra för er som för mig. Jag tycker att det är en jätte bra grej...

• nenne78

hmmm vi kör ju mest med kondom (har glömt hur j*vla kletigt det blir!) så jag kan vara testpilot på den fronten. Det kanske fastnar ludd på toppen och avslöjar ALLT! OH! Som Sockervadd!

Fast min m2b har mer koll på när jag ska ha mens än jag själv så han blir nog inte direkt överraskad. Men då har jag en grej jag kan säga att jag faktiskt lärt mig på BT oc då kanske han inte tycker att jag är så galen som sitter här jämt. Och tar hans plats framför datorn och forumet HAN är inne på. jämt. typ.

• pickolina

Skratt.... Återkom gärna med erfarenheter, positiva som negativa.. :)

• fiffiluran

Jag fick lite smått panik när mitt tampongsnöre "försvann" upp i mig och fick efter mycket kämpande på egen hand be min då nyblivna pojkvän om hjälp.. haha.. han lyckades med lite lirkande få tag på dom där snörena och så skötte jag resten själv. Vi skrattade gott åt detta resten av kvällen... en kul liten hemlighet. Men som sagt, jag lyckades inte greppa snöret själv så var beredd på att be om assistans. :)

• pickolina

fiffiluran

Man behöver inte få tag på snöret...det är bara att greppa tag om tampongen... Ofta får man dock tag i snöret och då anv man ju det. Man måste dock lirka det runt fingret oftast, för att det är för kladdigt och man bara glider... *s* Men som sagt, bara att slappna av, in med fingrarna och greppa tag om själva tampongen annars.

Första gången var det jätte bökigt men efter det har jag förstått hur jag ska göra och är nog mer avslappnad så det är aldrig några problem längre.... :D

• Zoois

Har oxå haft "tampong-sex" flera ggr. Funkar alldeles utmärkt!!

• Rosenhaga

Sitter nästan här och svimmar...ni är helt otroliga! Snacka om att detta forum är lärorikt - och kul!

Visst har vi haft sex när jag har mens men som ni säger, det får vara måtta på mensen då. Oftast känner jag mig så himla ofräsch när jag har mens - precis som flera av er har sagt.

Två dagar före mens....då är jag sjövild och helgalen, så min man vet nog när jag har mens. *skrattar högt*

Dessutom så sammanfaller mitt sjövilda jag med fullmåne. När jag blir så där otroligt galen så kan jag kolla ut genom fönstret - och mycket riktigt, det är fullmåne. Någon annan om påverkas så av månen?

• Buslinna

Jag påverkas av oväder och norrsken, det räcker för min del. :D

pickolina,
    Det ska bli spännande att prova. Vet att jag hade svårt att nå min p-ring efter sex, så frågan är väl om man når tampongen! Men pojkvännen får väl hjälpa till i värsta fall. :D

Den här diskussionen fick mig att tänka på en grej från tjuvlyssnat.se:

Kille 25+ #1: Ig år kom jag på vad man aldrig ska göra.
    Kille 25+ #2: Jaa..?
    Kille 25+ #1: ALDRIG, alltså!
    Kille 25+ #2: Vaddå?!
    Kille 25+ #1 (allvarligt): Man ska aldrig, aldrig dra i tampongsnöret. De tycker inte det är roligt.

Hehe. :D

• pickolina

*LOL* :D :D :D

Den var bra...

• fiffiluran

pickolina..

ja, jag förstår hur du menar & jag trodde inte det skulle vara nått problem men det fanns ingen chans i världen att jag nådde upp till tampongen (dessutom så blir jag rätt tajt so to speak efter orgasm så det var ännu svårare att föra upp två fingrar och att sen kunna sära på dom för att greppa tampongen.. men vad vet jag.. :) Men övning ger väl färdighet så jag får la se till att hamna i samma situation en gång till ;)

• drömbrud

En till som har haft "tampongsex" men han var inte inne hela vägen, vilket underlättade att ta ut tampongen sen...

• Malin22

De första 2-3 dagarna vill jag inte alls eftersom jag har sån mensvärk (hela underlivet värker) och för att det kommer så mkt blod. Men mot slutet är det inga problem!

Svar på tråden Rajraj under mens?