• helmin­a
    Äldre 8 Jul 21:55
    22241 visningar
    176 svar
    176
    22241

    Kungälv med omnejd 2007

    Undrar om det finns fler som gifter sig i Kungälvs området 2007.

  • Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007
  • Vi två -07
    Äldre 4 Sep 08:54
    #0

    Försök att njuta av ledigheten. Idag är det ju underbart väder. Sen så åker ni ju snart, är allt lite avis.

  • Fru The
    Äldre 4 Sep 08:57
    #0

    Är ofrivilligt ledig.. Hade hellre jobbat. Njuter redan av vädret. Men dagarna blir så långa när man inte har saker att göra. Får väl se vad dagen ger mer än hushållsarbete.

    En välförtjänt resa när man har jobbat drygt ett år nu.. Och så slipper vi detta kalla vädret en stund. Kommer förståss hem till ännu mer kyla förmodar jag.

  • Fru The
    Äldre 8 Sep 22:17
    #0

    Ska ni på tårtutställningen i Kungälv imorgon? Vi hade tänkt åka en stund för skoj skull...

  • helmin­a
    Äldre 9 Sep 19:21
    #0

    hade tänkt att åka men kom aldrig iväg. Sambon tog en tur till tippen med lastbilen (då får vi inte plats alla), sen somnade lillan o så blev det inte av. Var det bra???

  • Fru The
    Äldre 9 Sep 20:15
    #0

    Var där.. Jo, det fanns massor med tårtor att titta på. Men jag hade inte vågat ta en bit av de tårterna om de var riktiga. Riktiga konstverk ju. Tänk att förstöra de!

    Men som vanligt en massa folk. Blir lätt så, men de nya lokalerna är luftigare som tur är!

  • Vi två -07
    Äldre 10 Sep 22:04
    #0

    Visste inte ens om att det var en sådan utställning. Så är det när man bor på andra sidan älven.

    The - Åker ni snart? Spännande, hur länge ska ni vara där?

    Helmina - Hur går det med skolan? Har du kommit igång med korttillverkningen?

    Den här helgen har vi mest tagit det lugnt och umgåtts med några vänner.
    Var och tränade i kväll och det kändes underbart.

  • Fru The
    Äldre 11 Sep 21:15
    #0

    Vi två -07

    Åker imorgon och är borta i 2 veckor. Ska bli underbart!

  • helmin­a
    Äldre 12 Sep 19:47
    #0

    Vi två 07
    Skolan går bra - lite mycket att ta igen bara eftersom lärarna gick ut hårt trots att vi inte hade böcker, men det lugnar sig nog efter denna vecka för nu har jag fått alla mina böcker iaf..

    Korten går desto sämre med ;) har inte riktigt haft tid med nåt annat än plugg sista veckan efter att barnen lagt sig, inte ens hänga här :D
    Men det är ju ingen brådska än, och dessutom kan jag ju inte göra insidan förrän det verkligen är BESTÄMT var vi ska ha festen...

    Kom just på att jag måste till Format o köpa en stämpel + lite papper också, får ta det i nästa vecka.

  • Vi två -07
    Äldre 13 Sep 13:16
    #0

    Helmina

    Har du köpt dina papper och allt annat på format? Måste dit och titta samt få m2b att börja fundera på hur de ska se ut så att vi kan börja med dem. Just nu känns det dock som att jag har noll kreativitet men jag vill fixa egna kort och alla andra pappersaker till bröllopet. Vi vill ha dem ganska personliga och då är det roligast om vi gör dem själva

    Kämpa på med skolan. Lärare kan vara hemska, jag vet, det kommer säkert att gå jättebra.

  • bauti
    Äldre 13 Sep 13:25
    #0

    vi två-07
    Jag var runt i stan och kollade ALLA pappershandlare. Billigast och störst sortiment hade Inex vid gamleport. Sedan kom Arkivet på Lilla kyrkogatan.

  • helmin­a
    Äldre 13 Sep 22:25
    #0

    Köpte mina papper på www.pappersbiten.se hon bor i alingsås så har man vägarna förbi kan man även hämta grejerna om man vill. Hon har dock endast webb-butik.
    Stämplarna och ett tunnt servett/spetsliknande papper köpte jag på format.

  • helmin­a
    Äldre 23 Sep 17:06
    #0

    Äntligen kan jag bocka av cateringen på "to do" listan... Bokade midsommarbuffe hos Gourmetboden igår. Skönt

  • Vi två -07
    Äldre 24 Sep 10:22
    #0

    Vad härligt för dig helmina!
    Här står det still för tillfället. Måste börja ta tag i lite saker snart känns det som.

  • Fru The
    Äldre 28 Sep 21:12
    #0

    hemma igen efter en lång och skön semester!

  • helmin­a
    Äldre 30 Sep 14:53
    #0

    Välkommen. Behöver jag fråga om ni haft det bra ;) Här hemma har det inte hänt nånting under tiden... bara att vi har bokat catering på gourmetboden.

    Sitter just nu o puggar till första tentan som kommer denna veckan (nervös) men behövde en liten paus ;)

    ha det

  • Fru The
    Äldre 1 Oct 07:48
    #0

    helmina

    Hoppas tentan går bra! Alltid nervöst inför första.

    Jo, resan har varit underbar. Nu undrar jag bara vart jag ska lägga upp mina semesterbilder på nätet.. Något bra förslag?

    Byter arbetsplats på måndag och hoppas att allt ska funka den här gången. Har varit mer än struligt kan jag lova.

    Beställde min klänning igår i Gävle. Det skillde 2200kr mellan Göteborg och Gävle! Ofattbart! Att det skulle skilja förstod jag, men för de pengarna så är det till och med värt att åka dit fram och tillbaka även om jag inte hade haft släkt mot det hållet. Så nu ska jag hämta den i januari!

Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007