• Linda&­Magnus
    Äldre 23 Jun 12:38
    5149 visningar
    52 svar
    52
    5149

    Uddevalla med omnejd # 2

    Såg att de hade stängt våran gamla tråd, öppner därför en ny.

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17

    Väntar fortfarande:
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården

  • Svar på tråden Uddevalla med omnejd # 2
  • Kabo
    Äldre 8 Sep 13:55
    #0

    Köper våran på Einars konditori (längs upp på kungsgatan vid Agnebergsskolan).

    De kostar 29:-/bit och då får du vilket innehåll du vill samt garnera den precis som du vill! Det kostar inget extra bara för att du väljer att göra si eller så.

  • jalf
    Äldre 8 Sep 22:32
    #0

    Kabo: Imorgon smäller det ju! Antar att ni är spända nu? Ska tänka på er imorgon.

    Jag har pratat med Einars konditori och hoppas hinna gå förbi dem när jag åker hem om några veckor. Vad ska ni har för fyllning och vad har de utanpå; marsipan eller sugarpaste? Hoppas att du vill visa lite bilder från bröllopet senare.
    Lycka till imorgon. Hoppas att ni får en riktigt fina dag.
    Kram!!

  • Kabo
    Äldre 11 Sep 09:04
    #0

    Vi hade en kanonfin dag med en fin vigselcermoni och en avslappnad fest. Precis så som vi ville ha det!

    Tårtan skulle vara med fyllningen vanilj och banan och marsipan utanpå. Vet inte riktigt omdet var detsom vi fick, för jag kände ingen banansmak utan det smakade mer som smörkräm?? Tyckte att det som skulle vara marsipan runt tårtan var väldigt sött, så det kanske blev fel där också?? Jaja, jag vet inte. Rosorna ovanpå skulle vara rosa,m en de tyckte jag var mer aprikosfärjade Visste man inte om det så tänkte man nog inte på det, men jag såg det så väldigt tydligt eftersom tårtan hamnade precis bredvid blombuketten.

    Jag var supernöjd med blommorna!!!!

  • jalf
    Äldre 11 Sep 13:08
    #0

    Kabo: Grattis! Vad härligt att ni är nöjda med er dag. Och tråkigt med tårtan. Man vill ju gärna att allt ska klaffa. Vad hade du för blommor? Här lutar det åt en rund röd rosbukett, men börjar fundera på om jag ska ha både röda och rosa rosor. Hm....vilka problem!

    Var hade ni festen? Hade ni band eller Dj och var ni nöjda med allt annat? Kanske du vill skriva lite hur festen var, tänkte med tider osv...så jag har lite att gå efter. Hur lång tid tar maten med tal osv....när började dansen? Och tårtan åt ni den sent eller efter maten. Svara bara om du vill och orkar.

  • Kabo
    Äldre 11 Sep 18:15
    #0

    Jag hade inte någon klocka på mig den dagen eftersom jag inte skulle vara med och bestämma då men jag tror att det var ungefär så som vi tänkt oss tidsmässigt:

    13.00 Vigsel
    14.15 Välkomstslkål
    14.45 Förrätt
    Tal mm var efter huvudrätten och under efterrätten.Under huvudrätten blev det lite sånger och telegramläsning.

    17.45 Bordsbrytning och paus
    18.15 Levande musik och baren öppnar
    strax före 20.00 Tårta
    Bandet skulle egentligen spela fram till 22.00 men vi tyckte att det var ok att det åkte iväg redan efter tårtan. så att folk kunde prata med varandra. Tyvärr ledde det till att folk började gå hem när de såg att musikerna packade ihop

    Klockan 22 var det bara vi kvar och vi åkte hem efter att ha fixat i ordning med diskningen - ville inte ha sådant kvar på söndagen.....

  • Snart så....
    Äldre 13 Sep 13:02
    #0

    Hej tjejer,
    Detta verkar vara rätt tråd att fråga om bröllop på västkusten :)
    Vi bokade vårt bröllop i helgen med datum 080705, Fjällbacka Kyrka och middag på Stora Hotellet. Jag och min m2b bor i Stockholm så vi kommer behöva planera allt under nästa sommar. Är det någon som ska ha/haft havstema? Eller annat bra förslag på tema som är typiskt västkusten?

  • Kabo
    Äldre 13 Sep 15:21
    #0

    jalf: Glömde ju svara på blommfrågan
    Jag hade rosa rosor, en vit blomma som jag tror heter pärieklocka samt brudslöja och grönt.

  • Kabo
    Äldre 13 Sep 15:21
    #0

    Flyttar upp mig själv till de som numera är gifta

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem

    Väntar fortfarande:
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården

  • Orustb­rud
    Äldre 14 Sep 08:06
    #0

    Grattis Kabo! Välkommen i klubben.
    Det låter som att ni hade en bra dag. Själv svävar jag fortfarande sen den 5/8. Njut av varjde dag. Lycka till!

  • Ulrika­R
    Äldre 19 Sep 11:52
    #0

    Hej!

    Jag gifte mig förra veckan och köpte tårtan på Centralens konditori i Uddevalla. Tårtan blev supergod men framför allt var de så himla hjälpsamma vilket är så himla skönt när man bor långt borta. Jag ringde bara och sa vad jag tyckte om och så fixade de världens godaste tårta!!! Det var kanske inte den mest traditionella tårtan men eftersom jag inte gillar grädde och marsipan så fungerade det perfekt för mig. Det blev "kärleksmums" (min favoritkaka)-bottnar med hallon och hallonmousse mellan. Tårtan var sedan överdragen med chokladtryffel och garnerad med hallon (som ett hjärta) och hyvlade chokladspån. Tror att den kostade 27 kr biten.

    Kan alltså varmt rekommendera Centralens!

  • Kabo
    Äldre 19 Sep 19:36
    #0

    Elinore: Nu är det din tur på lördag! Hur känns det? Är allt klart?

  • Elinor­e 23/9-0­6
    Äldre 21 Sep 18:26
    #0

    huuuuu...det känns nervöst"!!!! allt är inte fixat..men, nästan har nog koll däremot på allt eftersom jag är kock och har ansvar över maten själv så är det ju 1000 grejer tilli huvudet att tänka på..men, det är samtidigt roligt!! det ska ju bli så fint väder oxå

Svar på tråden Uddevalla med omnejd # 2