• Linda&Magnus

    Uddevalla med omnejd # 2

    Såg att de hade stängt våran gamla tråd, öppner därför en ny.

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17

    Väntar fortfarande:
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården

  • Svar på tråden Uddevalla med omnejd # 2
  • jalf

    Linda&Magnus: Å vad roligt!! Grattis i förskott och hoppas verkligen att er dag blir fin på alla sätt!
    Lycka till! Ser fram emot berättelse och kanske några bilder med.

  • Kabo

    Gratulerar till fru-titeln Linda! och till man-titeln Magnus!

    Tror det var Ert följe som jag såg komma till lindesnäs i lördags. Hann Ni in innan regnskuren?

    Satt i gräset nedanför och var "kidnappad" för att få min möhippa

  • Kabo

    Jag blev hippad i lördags! Det blev den dag som jag hade misstänkt, men de lyckades ta mig när jag som allra minst anade något!

    Var med på invigningen av strandpromenaden. Vi bestämmde oss för att gå tillbaka till stan för att äta mat och på vägen tillbaka så mötte de (mamma och hennes kille) naturligtvis massa människor som de skulle stå och prata med.
    Tillslut närmade vi oss i alla fall parkeringarna och eftersomde klagat över värk i fötterna ett tag så blir jag inte speciellt förvånad när de sätter sig på en sten för att vila. TIllslut kommer de i alla fall fram till mig (var framför dem när de satte sig för att vila) och jag bestämmer mig för att sätta ner dottern i sulkyn. Eftersom jag tror att hon ska protestera när jag sätter ner henne så är jag jättekoncentrerad på vad jag gör och när jag precis har satt ner henne i vagnen och börjat spänna fast henne så dyker några av mina vänner upp. För mig, som varit helt upptagen och koncenrterad av annat så dyker de upp från ingenstans.

    De tar med mig bort till parkeringen där de har sina bildar stående. De tar fram cider att skåla med. De pratar om att de kanske har lite kläder som jag ska ta på migo ch de pratar om min sko storlek.
    När vi stått där ett ta så dyker det upp en motorcykel och min första tanke var att han kanske skulle parkera, men när han stannar vid oss och börjar ta av sig hjälmen börjar tankarna snurra. När han får av sig glasögonen ser jag att det är en av kompisarnas sambo. De börjar ta fram kläder (skinställ och skyddsväst, skor och hjälm) som jag ska ta på mig. Vet inte hur de lyckades, men rätt storlek var det i alla fall!
    Ser väldigt skeptisk up, eftersom jag inte vet vad som är i görningen. det hela slutar i alla fall med en trevlig åktur. Inget värre än så alltså. Till slut kommer vi fram till Gustavsberg där tjejerna har dukat fram picknik! jag får ta av mig skinnstället och får i stället ta på mig något som ska likan en slöja samt en krona på huvudet. Sedan sitter vi och har det allmänt trevligt.
    Jag går iväg till toaletten och när jag kommer tillbaka ligger det textpapper på tallrikarna. Tankarna börjar snurra igen. De frågar om jag känner igen låten och jag säger nej (fast när jag kollat lite längre än första versen så kände jag igen den - "för kärlekens skull" med Ted Gärdestad).
    De säger att jga har i uppdrag att lära mig låten och jag får följa med till en av bilarna för att lyssna på låten. jag tror nästan att det är under kvällen jag kommer att ha användnining för låten men de lungnar mig och säger att jag har två veckor till mig. Deras tanke är att jag ska sjuga den på bröllopsfesten för min man - som en sång till honom!

    Vi ser ett annat bröllopsfölje komma och brudparet hinner inte mer än att komma fram och ur biden innan det börjar ösregna. Vi skyndar oss till bilarna och åker hem till min syster.

    På parkeringen utanför min syster börjar de prata på att jag behöver byta om - så jag ohc 2 av tjejerna åker hem till mig så att de får välja ut vilka kläder jga ska ha - jag vet ju inte vad de har i görningen så det är ju inte lätt för mig att välja kläder!!

    Jag får ett par mörkare jeans på mig samt en finare tröja innna vi åker tillbaka till min syster.

    Väl hemma hos henne hjälper de mig att sminka mig - inget fult eller så utan en vanlig makeup. Under tiden får jag svara på lite frågor och på en av frågorna där de undrade vad det var som gjorde att jag bestämmde mig för att det skulle bli vi två började jag gråta (och nästan de andra också) för anledningen var så stark. Tyvärr så förstörde jag en del av sminkningne så att de fick börja om igen.....

    Efter sminkningen skulle jag, på en liten skål, måla nåogt som har med kärlek att göra. Är ingen bra målare/tecknare men det blev som det blev

    För att riktigt prova mina målartalanger så skulle jag dessutom rita av min blivande och till sista skulle jag även, snabbt göra ett kort till honom. Det var tvungen att gå gansa snabbt eftersom tiden började ta slut efter mina långa svar på frågorna

    Vi ger oss iväg till stan och går in på en krog för att äta mat. De försäkrar sig om att jag inte tycker att de har varit för taskiga eller så - men det har de ju inte varit!!! Det har varit en alldeles perfekt eftermiddag/kväll!

    När vi har ätit klart och går utanför så stöter jag på ett annat gäng som har svensexa. Först tror de att jag säljer något, men så var inte falet. Killen fick sjunga "sin" låt - lalalala ur hylands hörna
    Sedan övar vi brudvalsen med varandra. Helt fel partner men ändå

    Tar en kort sväng på stan innan de kör hem mig igen eftersom jag skulle upp och jobba på söndagen.

    Tack vänner för en trevlig möhippa!

  • Kabo

    Vart har Ni tagit vägen? Linda&Magnus är väl på bröllopsresa i alla fall och jag hoppas att de har det riktigt bra!

    Bohuslän06: Är Ni också påbröllopsresa? Hoppas bröllopet blev som Ni tänkte Er!

  • jalf

    Jag är ialla fall kvar. Och har ju ett tag kvar. Men Kabo det är ju er dag om en vecka!! Hur känns det är allt klart?

    Det som jag måste fixa är tårtan. Var har ni andra köpt tårta?

  • Kabo

    Det känns faktiskt oroligt bra

    Försöker planera ihop nästa lördag så att allt klaffar. En hel del att fixa med nu under veckan - framför allt på fredag så vi inhandlar saker som kaffegrädda mm. som inte kan köpas så mycket tidigare....

    Annars så känns det som om läget är under kontroll konstigt nog - fast det var ju något jag kom på igår kväll som jag måste fixa, men jag har inte kommit på vad det är ännu....

    Idag har jag ordnat med en kartong där gästerna kan lägga kuvert med pengar i (önskar oss bidrag till kommande bröllopsresa). Slog in den med presentpapper för att få det till att se lite bättre ut. Sedan bör jag väl även skriva något på lådan. Har inte bestämmt formuleringen ännu.

    Förslag välkommnas.

  • Kabo

    Skulle vilja höra med Er:
    I kyrkan komer vi ha 6 stycken musiker som framför 2 musikstycken plus att pianisten ska få spela en av de andra låtarna. Jag känner alla 6 personerna lite ytligt eftersom vi har gått i samma kör. Jag har (via mail) frågat vad de vill ha som ersättning för att de ställer upp och förgyller vår dag, men det verkar som om de bara tycker att det är en ära att få vara med och bli tillfrågade om de vill sjunga, så de har inte talat om något som de vill ha. Funderingen är nu vad jag ska hita på till dem eftersom jag vill att de ska få något som tack för hjälpen!
    Har funderat på biocheck, men jag kommer ju inte själv ha möjlighet att överlämna det till dem. Sedan funderade jag på att skicka ett blommogram till var och en av dem. Är det för opersonligt och tråkigt? Blommorna vissnar ju! Kanske kan skicka med biochecken i ett tackkort efter vigseln så att jag slipper tänka på det just den dagen?

    Vad tycker Ni är bra att ge? Ni får gärna komma med andra förslag! (Vill inte ge vin).

  • Orustbrud

    Jag tycker det låter jättebra att skicka ett fint tackkort efteråt med t.ex. biocheckar i. ALLTID uppskattat.
    Lycka till med allt.

  • Kabo

    Tack orustbrud! Då gör vi så!

    Uppdaterar listan också, det är ju inte så många i denna tråden kvar

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs

    Väntar fortfarande:
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården

  • jalf

    Hej tjejer!
    Jag behöver tips om var man köper goda och fina bröllopstårtor i U-a. Jag ska hem (bor i sthlm så jag har svårt med vad som finns i stan)om några veckor, men känner inte att jag har tid att ränna runt till alla bageri. Så var har ni köpt era tårtor?

Svar på tråden Uddevalla med omnejd # 2