Kostnad för buffé???
Vad skulle ni som kan ekonomi säga att man lägger per kuvert om man har buffé som består av blandat catering och hemmalagat?
Hur räknar man? Ska man lägga in alla andra kostnader också som lokal utsmyckning och alkohol?
Vad skulle ni som kan ekonomi säga att man lägger per kuvert om man har buffé som består av blandat catering och hemmalagat?
Hur räknar man? Ska man lägga in alla andra kostnader också som lokal utsmyckning och alkohol?
jordgubbar är givet här med. det är så härligt mysigt med jordgubbar.
Afrodite_Aug-07
har ditt nick varit Afrodite_Aug-07 hela tiden eller har du bytt nån gång..?
jag har även mailat cateringfirman angående champagne förslag så vi får se vad det blir:)
min m2b ville ha nån annan festlig drink först men jag har övertalat honom om att champagen passar bäst:)
bröllop2006
det har bytts, nicket alltså, vi ändrade datum ganska drastiskt med ett helt år, så då känndes det gamla nicket inte aktuellt längre. Sen har vi flyttat runt lite bland vilka dagar i augusti vi skall ta, så tillslut så blev det bara aug-07 som ändelse, eftersom vi inte fått bekräftelse på datum än.
Hoppas er cateringfirma svarar snart. själva så vet vi ju att det blir champagne, var inställd på JeanMaire Brut, men vet inte, verkar som om flera inte gillar den. så får se vart vi landar, men champagne skall det vara.
då stämmer det bättre:) ni skule oxå ha ett litet bröllop väl?
vi har bestämt oss för champagne & nu lutar det mot Piper Heidsieck (249 kr) som flera sagt är bra:)
kom på att jag smakat på JeanMaire & inte gillade den så mkt.. men smaken är ju olika:)
bröllop2006
jupp litet försöker vi ha. med betoning på försöker.
det drar så himmla lätt iväg. fasten vi bara tar närmsta närmsta så blir det en del. just nu står föräldrar, syskon med respektive, min mormor, hans mormor. min farbror (min gudfar) med familj, hans farbror med fru, och hans farbror, samt tre vänner till mig (två med respektive) och en vän till honom på listan. Inte många alls kan tyckas, men genast är vi uppe i 34 vuxna och 5 barn.
jikes, vi ville ju ha litet och enkelt. men men. vad gör man. försöker hålla det litet, inga fler nu i allafall.
Jag är inge vidare alls på champagne och sånt, vi dricker inte alls i normala fall, utan jag måste gå på tips från andra. Så kinkig är jag inte, för jag skulle nog knappt känna skillnad på öl o champagne. Men är ju kul om gästerna som kan mer tycker det är gott. För mig är det bara själva grejen att det skall vara champagne.
Sen vill jag inte ha några dyra flaskor. stundent och småbarnsmor, för stunden arbetslös så vi lever på en inkomst endast. Då vill man inte att det drar iväg i kostnad. 199kr/ flaskan rymdes bra i budgeten. Vet att det finns billigare flaskor ändå, men inte fått något tips om någon champagne som är god i den prisklassen.
samma här.. det är själva principen att det ska va äkta champagne.. sen behöver det inte va den allra dyraste precis:)
vi har bjudit 25 pers & har en budget på ca 25 000 så vi vill inte lägga för mkt på champagne precis..
bröllop2006
ibland önskar jag att jag kunde klämma in dom vi har på gästlistan till att bli 25 pers :D
tyvär har jag inte lyckats med den bedriften än.
Vi har då 34 vuxna + 3st 1åringar, 1st 4åring och 1st 5åring totalt (inklusive oss själva och våra två barn), + en vuxen som enbart kommer var med vid vigseln.
vår budget ligger just nu på 35 000 inklusive allt utom bröllopsresan. och då menar jag ALLT från klänning, ringar, blommor, smink, tackkort, uppläggningsfat, tallrikar, servetter, inbjudnignskort, fotograf. Ja ALLT är med i den budgeten.
vill verkligen inte gå över den budgeten. Dels så vill vi ju ha ett litet bröllop och dels är ju ekonomin inte på topp. Men ingen av oss känner för o lägga mycket pengar på bröllopet, även om vi hade haft en mycket bättre ekonomi så skulle vi inte vilja lägga massa pengar på vårt bröllop. För oss är vigseln och äktenskapet det viktigaste. och äktenskapet som kommer efer bröllopet är det vi vill lägga pengar på, tex handpenningen till e villa vore ju en underbar dröm. Känns bättre o spara pengar till det. Allt kommer ju bli mycket bättre när jag pluggat klart och vi har två inkomster. Men ändå. känns inte som om vi vill spendera massa panger på bröllopet. Vi vill ju inte börja vårat liv som gifta med en skral ekonomi.
bröllop2006
oups, känns lite som om vi tar och tar över en tråd här och frångår ämnet lite väl mycket. startar en bla bla bla tråd till oss istället. där alla är välkommna att babbla om allt.
vi tänker likadant, skulle inte vilja lägga hur mkt pengar som helst även om vi hade möjlighet:)
dt här blir ett alldeles lagom bröllop tycker vi:) vi känner inte att vi behövt dra in på något speciellt heller utan vi får det precis som vi vill ha för 25 000 (exkl resa.. önskar oss presentkort på Resia:))
vi är föräldrarna, 3 syskon totalt med en respektive & en 12-årig son, sedan är det en moster & en farbror med resp till min m2b & så är resten vänner.
tyvärr har vi ingen i den äldre generationen kvar förutom min m2b:s farmor som inte orkar komma.. så det håller ju ner antalet lite
ja det tänkte jag oxå på.. ops! men å andra sidan så hade ingen skrivit i tråden på 2 dagar:)
ca 2100:- för 40 pers (27 vuxna) för enbart mat har jag räknat. Vi kommer att göra buffé och laga maten själva.
Marinernade grillade quornfileér, tzatziki, bröd, sallad, jordgullar, grädde, glass, chokladsås.
Så är tanken att det ska bli nu men jag ska räkna mer exakt senare men den uppskattningen lär hålla ganska bra. Kommer att bjuda på mousserande vin, vin och öl till maten kanske snaps och någon likör? (handlar i Tyskland) Så det tillkommer och har inte bestämt helt säkert ännu om det blir jordgunnar eller tårta men summan blir densamma eftersom att i då köper dem på bageri.
JordGUBBAR ska det såklart vara :D