• Miss Maria

Kostnad för buffé???

Vad skulle ni som kan ekonomi säga att man lägger per kuvert om man har buffé som består av blandat catering och hemmalagat?
    Hur räknar man? Ska man lägga in alla andra kostnader också som lokal utsmyckning och alkohol?

• Svar på tråden Kostnad för buffé???
  • Lena+Mattias=sant

Alkoholfritt eller ej är upp till var och en men jag tycker det är fantastiskt att ni skriver ut det tydligt så inte vänner som ni känner från alkoholfria umgängen inte behöver lämna bilen i onödan (vi har gjort det en gång)

• bröllop2006

Lena+Mattias=sant

hängde inte med riktigt på vad du menade..

i vilket fall så kändes det bra att tala om innan så de inte börjar krångla med skjuts, övernattning, osv i onödan:)

M

• Afrodite_Aug-07

bröllop2006 ( och Lena+Mattias=sant )
    jag tar mig friheten och gör en fri tolkning och översättning som jag tolkar ditt inlägg. Kort sammanfattat. Bra att vi informerar i förväg om att det blir alkoholfritt så att dom som normalt dricker vet om det och inte lämnar bilen hemma i onödan (ifall dom skulle tro att det vankas alkohol).
    tolkade jag det rätt nu? eller så har jag varit ute i solen för mycket idag

• bröllop2006

ja det var så jag tolkade det oxå men var inte säker:)

Afrodite_Aug-07
    vad ska ni ha för champagne?

• Lena+Mattias=sant

Ni tolkade det helt rätt!

Jag skrev oxå att det är ert val att ha det alkoholfritt och jag skulle inte klaga om jag hade varit gäst även om jag kommer ha alkohol på mitt bröllop.

Om ni ska ha mousserande och inte champange tycker jag ni ska köra alkoholfritt hela vägen, det finns så goda alkoholfria mousserande på systemet.

• Afrodite_Aug-07

bröllop2006

vi skall ha en flaska som heter JeanMaire Brut och kostar 199kr/ flaskan. det är äkta champagne från champagnedistriktet. Den skall vara lätt, fruktig, med ton av citrus och små bubblor.
    jag är ingen hejjare på champagne o viner, men det lät bra o flaskan var fin, så det blir nog alldeles utmärkt :D

• Afrodite_Aug-07

Lena+Mattias=sant

Vi skall ha äkta champagne. Det är lite en principsak bara att vår första skål som man och hustru vill jag ha i äkta champagne. Jag kommer nog bara smutta på det eftersom jag inte tycker om alkohol, men det är mer själva grejen att det skall vara äkta champagne.

• bröllop2006

Afrodite_Aug-07

samma här.. jag bryr mig inte så mkt men min blivande make vill skåla i någon fin drink vilket måste innehålla alkohol enligt honom.. en fix idé enligt mig eftersom han absolut inte vill ha någon mer alkohol förutom välkomstskålen.. men han har inte haft så många önskemål för övrigt så ok då:)

det låter perfekt med 199 kr/st!

hur många glas räcker en flaska till? har verkligen noll koll på sånt här..

Marie

• Afrodite_Aug-07

bröllop2006
    jag tog och måttade med våra champagneglas som vi skall ha (vi köper dom från ikea för 39kr/6st )
    och då är det alldeles lagom med 1dl / glas. och sen vill jag ha ombjudning och räknar därför med 2dl/ gäst.
    en flaska rymmer 7,5dl champagne.

• bröllop2006

Afrodite_Aug-07

tack! då ska jag bara ränka ut hur många flaskor som behövs:)

champagne med jordgubbar får det nog bli:)

M

Svar på tråden Kostnad för buffé???