• lillabunny

Nu är jag FRU! :-) (obs! långt!)

Vi hade planerat vårt hemliga bröllop sedan november, så när det nu äntligen var dags kändes det jättekul! Föräldrar och syskon hade fått ett presentkort på en slottsweekend i julklapp, alldeles ovetende om att det var bröllop på gång. Att de sedan under våren hade fått mer och mer kött på benen gjorde att de var ganska så förberedda på att det skulle kunna bli bröllop! Kanske lika bra det så att de inte fått värsta chocken.

Dagen började med besök hos frisören med nybakade bullar kl 8. 9.30 bar det iväg till sminkösen och sedan vidare upp till Bäckaskog slott (www.backaskogslott.se).

Vi checkade in och fick en mysig liten bröllopssvit i ena flygeln av slottet. På med brudutstyrseln och ut för att fotograferas innan gästerna anlände till slottet. Hade dock lite huvudbry med att få fast blivande makens knapphålsblomma, efter många om och men satt den på plats...

Vädret var det bästa man kunde önska sig och omgivningarna kring slottet är otroligt vackra. Vi var så glada och det var riktigt roligt att vara fotomodell! Det blev en hel del bilder innan vi till vår fasa fick se mina föräldrars bil köra rakt emot oss. Gud, de ser oss! Vi in bakom ett träd och bestämde ganska snart att fortsätta fotograferingen efter vigseln. Vid det laget var vi hungriga, så det passade bra med en snabblunch på rummet innan vigseln.

Vi satt och tryckte inne på slottet en stund innan vi vågade oss ut på gården, då vi hade förvissat oss om att alla 10 gästerna hade tagit sig in i kapellet.

Jag hade inta varit nervös på hela tiden tills klockorna började ringa och den vackra "Brudmarsch från Väddö" började spelas på piano. Jag är så glad att jag hade min blivande make att hålla i handen, jag var alldeles skakig och hade inte långt till tårarna...

Vigseln gick fort. Bästa ögonblicket var helt klart när prästen sa till min MAN (han var ju det nu!) att han kunde kyssa bruden! Underbart!

Efter vigseln blev det champagne och chilitryfflar på slottsgården. Fotograferingen avslutades (med att hela kortet var fullt, fotografen hade tagit över 200 bilder) och sen gick vi på slottsvandring för att få reda lite om slottet... Fick bla reda på att en gammal tjock munk spökade i VÅRT rum!

Efter ytterligare champagne var det dags för middag i en av salarna på slottet. Underbart god mat och dryck!

Hela kalaset avslutades med gemensam frukost på slottet dagen efter.

Bästa dagen någonsin! Vi är så lyckliga och jag är så stolt över att vara Fru Molin!

Här är några bilder, fler kommer så småningom

www.sendpix.com/albums/06052802/zs94bw5ega/

• Svar på tråden Nu är jag FRU! :-) (obs! långt!)
  • BoIs

Vad fina ni var och kul med lite överrasknings bröllop!!
    Bäckaskogsslott är jätte fint.

• Moulin

Vilken underbar dag det lät som! Grattis! Och ni var jättefina. Vad vackert med en gravid brud, vilken familjelycka! Jag blev nästan lite rörd. Grattis igen!

• Tilly78

Sååå... fina ni var! Låter som ni har haft en UNDERBAR dag!
    Jag har tittat på exakt en sådan ring som du har men tycker det är svårt att se hur den kommer att bli i vitguld. Ni har inte några bilder så att man kan se närmare? Är du nöjd med den? Var köpte du den och vad kostade den? Oj oj... många frågor på en gång..

• lillabunny

Tilly78 Vi har inte fått fler bilder ännu, men jag är tveksam til om vi har några som är mer på ringarna än där de är tagna tillsammans med buketten... Jag är supernöjd med ringen, betalade strax över 4000:- har jag för mig på vigselbutiken.se.

• Eruraina

Vad fina ni är.. *ler* väldigt sött med den lilla runda magen... såg väldigt mysigt ut... *ler*

• Sayurii

Jag får inte upp några bilder.... Är jag trög?

• Sarita 2006

Inte jag heller...har försökt flera gånger :(

• 8108

Stort grattis!!!!

Vad mysigt allt lät och vilka jättefina bilder!

• miann

Hej Lillabunny! Stort grattis!

Jag var faktiskt på Bäckaskogsslott samma dag som du gifte dig!! vi åkte runt en hel dag och tittade på ställen där vi kunde tänka oss ha bröllopsfest och föll helt för Bäckaskog. Vi fick lov att gå upp på ovanvåningen och se dukningarna. Det var otroligt fint! Nu är allt bokat och klart. Nu är det bara att vänta ett helt år!
    Gifte ni er i kapellet? Har du något jag ska tänka på? vad var bra och vad var dåligt med Bäckaskog? Vill gärna ha all information du har =)
    MVH Miann

• Kär i en amerikan!

Jättefina bilder!

GRATTIS!

• feonix

Vad fina ni var. Det ser nästan ut som om du har samma skor som jag har köpt till mitt bröllop i augusti. Jag föll direkt för dem trots att jag hatar att köpa skor. Jag hoppas att de var bekväma.

.... Lycka till, vad mysigt det ser ut med magen.

• lillabunny

Tack för alla grattis!

Sayurii och Sarita 2006:
    Vissa kommer visst inte in på sidan, beror nog på någon fire wall i er dator!

miann:
    Det var bästa stället för bröllop! Vi var supernöjda! Vi gifte oss i kapellet, vi hade bara 10 gäster så vi tyckte det var alldeles lagom. Annars finns ju Kiaby kyrka inte så långt därifrån. Lämna gärna din mailadress om du vill ha mer information, hjälper gärna till med så mycket jag kan!

feonix:
    Jag gillade skorna! Sköna, men jag är inte van vid smala skor, så tårna fick lite stryk framåt midnatt!

• miann

Lillabunny

Skulle vara jättesnällt om du mailade mig och berättade om ditt bröllop på slottet och allt jag bör veta =). Ligger Kiaby kyrka med gångavstånd från slottet? Vi kommer vara ca 55 pers, men det får väl plats i kapellet?

• Eppika

Vilka fina bilder, och vilken härlig dag ni fick!

• lillabunny

Tack Eppika!

miann, du har mail!

• Evelina-september 06

Va VACKRA ni är! nu längtar jag ännu mer til vår stora dag!

• lillabunny

Tack Evelina! Lycka till i september, det var underbaraste dagen någonsin! Njut!

• orkidè_bruden2007

Vi var också och tittade på Bäckaskog slott inför vårat bröllop, men bestämde oss till sist för Tjolöholms slott i Kungsbacka istället.

Håller med om att slottet och omgivningarna är oerhört vackra!!!

Ni var superfina båda två!

• lillabunny

Tack så mycket orkidé_bruden2007! Visst är det underbart vackert med slott, det är verkligen något speciellt!

Svar på tråden Nu är jag FRU! :-) (obs! långt!)