• lillabunny

Nu är jag FRU! :-) (obs! långt!)

Vi hade planerat vårt hemliga bröllop sedan november, så när det nu äntligen var dags kändes det jättekul! Föräldrar och syskon hade fått ett presentkort på en slottsweekend i julklapp, alldeles ovetende om att det var bröllop på gång. Att de sedan under våren hade fått mer och mer kött på benen gjorde att de var ganska så förberedda på att det skulle kunna bli bröllop! Kanske lika bra det så att de inte fått värsta chocken.

Dagen började med besök hos frisören med nybakade bullar kl 8. 9.30 bar det iväg till sminkösen och sedan vidare upp till Bäckaskog slott (www.backaskogslott.se).

Vi checkade in och fick en mysig liten bröllopssvit i ena flygeln av slottet. På med brudutstyrseln och ut för att fotograferas innan gästerna anlände till slottet. Hade dock lite huvudbry med att få fast blivande makens knapphålsblomma, efter många om och men satt den på plats...

Vädret var det bästa man kunde önska sig och omgivningarna kring slottet är otroligt vackra. Vi var så glada och det var riktigt roligt att vara fotomodell! Det blev en hel del bilder innan vi till vår fasa fick se mina föräldrars bil köra rakt emot oss. Gud, de ser oss! Vi in bakom ett träd och bestämde ganska snart att fortsätta fotograferingen efter vigseln. Vid det laget var vi hungriga, så det passade bra med en snabblunch på rummet innan vigseln.

Vi satt och tryckte inne på slottet en stund innan vi vågade oss ut på gården, då vi hade förvissat oss om att alla 10 gästerna hade tagit sig in i kapellet.

Jag hade inta varit nervös på hela tiden tills klockorna började ringa och den vackra "Brudmarsch från Väddö" började spelas på piano. Jag är så glad att jag hade min blivande make att hålla i handen, jag var alldeles skakig och hade inte långt till tårarna...

Vigseln gick fort. Bästa ögonblicket var helt klart när prästen sa till min MAN (han var ju det nu!) att han kunde kyssa bruden! Underbart!

Efter vigseln blev det champagne och chilitryfflar på slottsgården. Fotograferingen avslutades (med att hela kortet var fullt, fotografen hade tagit över 200 bilder) och sen gick vi på slottsvandring för att få reda lite om slottet... Fick bla reda på att en gammal tjock munk spökade i VÅRT rum!

Efter ytterligare champagne var det dags för middag i en av salarna på slottet. Underbart god mat och dryck!

Hela kalaset avslutades med gemensam frukost på slottet dagen efter.

Bästa dagen någonsin! Vi är så lyckliga och jag är så stolt över att vara Fru Molin!

Här är några bilder, fler kommer så småningom

www.sendpix.com/albums/06052802/zs94bw5ega/

• Svar på tråden Nu är jag FRU! :-) (obs! långt!)
  • Pepparmyntan

Stort grattis. Vad fina ni var.

• Afrodite_Aug-07

Underbara bilder. vad fina ni är. och vilken härlig mage du har.
    JÄttegrattis. låter som om ni haft en vacker underbar dag.

• Junibrud 06

Vilken fin klänning du har, har du sytt upp eller köpt?

• lillabunny

Tack! Det var verkligen underbart! Så himla kul! :)

• l i s a

Så himla mysigt det lät alltihop! Jättekul med weekend i julklapp och sedan "hemlig" vigsel! Miljöerna ser fantastiska ut, liksom och du och din make!!!

• lillabunny

Junibrud 06, klänningen är uppsydd från en luten butik i Malmö (Storgatan, vid Filmstaden) som heter TEKLA, www.tekla.se.
    Tyckte den var fin, speciellt nu som gravid!

• BrendaStarr

Fantastiskt fina! Och fin mage också! Grattis!

• lillajezzie

Stort grattis, vilken söt mage!

• Junibrud 06

Tekla har jag hört att det ska vara bra, jag tycker mkt om rosetten och bandet, det ska jag ha på min klänning också.

• Gerda

Å så vackra ni är! Du är så fin med din mage - får jag fråga hur många månader du är?

Planerar själv att gifta mig i september och kommer att vara 6,5 månader då :)

Svar på tråden Nu är jag FRU! :-) (obs! långt!)