• gill
    Äldre 24 May 13:49
    40798 visningar
    33 svar
    33
    40798

    Erfarenheter av YASMIN ?

    Efter samtal med BM fick jag YASMIN utskrivet... Någon som har erfarenhet av det? Ska tydligen vara väldigt "bra"...

    Jätte tacksam för alla svar och erfarenheter!

  • Svar på tråden Erfarenheter av YASMIN ?
  • Swedie
    Äldre 29 May 06:56
    #0

    Jag åt yasmin i ett par år, men slutade sedan pga att jag inte ville ha hormonellt preventivmedel längre. Yasmin påverkade mitt humör och min sexlust, till det negativa.. Mår mycket bättre utan.

  • _Milla­_
    Äldre 31 May 19:17
    #0

    Jag fick magproblem av yasmin som jag läst här på BT att även andra fått, har blivit mycket bättre sen jag slutade. Sexlusten var nästan obefintlig och jag fick som mensvärk EFTER mensen, jättekonstigt! Gick inte ner något i vikt (ökade snarare några kilo), märkte dock ingen negativ skillnad i humöret.

  • plaino­l
    Äldre 31 May 19:19
    #0

    Jag är i slutet på min första karta och mår jättebra.

  • Swiss!
    Äldre 31 May 21:04
    #0

    plainol - det tar oftast längre tid än så att märka av biverkningar. bra för dig om det funkar bra - men var uppmärksam.

  • plaino­l
    Äldre 31 May 21:49
    #0

    Swiss! - tack för varningen; nu är jag inte så orolig för min egen del eftersom jag har utretts väldigt noga och käkar Yasmin snarare av medicinska än "preventivmässiga" skäl.

    Men rent generellt - när märker man av biverkningarna då? Om en månad är för tidigt, och många säger ju att biverkningar går över efter tre månader?

  • pickol­ina
    Äldre 31 May 21:52
    #0

    plainol

    När jag åt Yasmin så gick första månaden förbi problemfritt.. Andra och tredje månaden hade jag problem med acne... :( Sedan försvann acnen igen men andra och tredje månaden var INTE kul!..

  • gill
    Äldre 31 May 22:54
    #0

    Nu har jag satt igång... Har acne redan, och BM trodde bara att det skulle bli bättre....

    Spännande o se!

  • mollpa­n
    Äldre 1 Jun 11:22
    #0

    Jag åt yasmin i 2 år ungefär och var jättenöjd med dem. Hade lite problem med huden som blev något bättre med yasmin. Nu har jag slutat sedan 2 månader och har först nu märkt av en ökad sexlust... vilket innebär att sexlusten då var lägre när jag åt yasmin.

  • Johann­a = en lat kock
    Äldre 2 Jun 00:29
    #0

    har man PCOS är Diane och Yasmine toppen

    för andra har de inte lika positiva egenskaper...
    (Diane innehåller antiandrogyna bland annat som tar bort en del av effekten av det extra testosteronet som PCOStjejer har i kroppen)

  • gill
    Äldre 2 Jun 08:11
    #0

    vad är pcos ?

  • Johann­a = en lat kock
    Äldre 2 Jun 08:25
    #0

    poly-cystiskt-ovarie-syndrom

    dvs äggstockarna producerar många stora äggblåsor

    till syndromet hänger övervikt, finnar, hårighet, insulinresistens mm

  • Ismön
    Äldre 2 Jun 14:44
    #0

    Jag har ätit yasmin i över 4 år och det har funkat bra för mig.
    Första månaden eller så var jag väldigt instabil och grät över allt möjligt men detta kan även vara att jag böt från ett 2:a generationens p-piller (trinovum eller trionetta.
    Första året försvann alla mina finnar men sen kom de tillbaka men inte alls så mycket som innan.

    Det enda som ändras med min mens är att den kommer på en annan dag. Med mercilon kom mensen vid torsdag ungefär och med trinovum eller vad det nu var kom mensen tidigare på veckan och med yasmin torsdag/fredag.
    Börjar alltid på måndagar.
    Jag bytte till trinovum eller trionetta för att jag ville ha mindra mens men det enda var en annan dag.

    Jag har även "mänsvärk" efter mensen men jag vet inte om det har med yasmin och göra.

  • Wed 21 Dec 2022 08:34
    #33
    +1
    Köp Yasmin - https://onlinecheappills.com/yasminse.html Jag har ätit Yasmin i snart två år och är mer nöjd än jag var med mina förra piller. Jag gick inte upp i vikt, fick mindre acne och mår bättre än med de andra. De är tyvärr lite dyrare än många andra, men det ska ju vara mindre och skonsammare hormoner än i många andra.
Svar på tråden Erfarenheter av YASMIN ?