• Maja-bruden

Idag, 20 maj 2006, ska jag gifta mig!

Oj, nu är vi framme! Åh, vad det ska bli spännande! 13 timmar kvar...hihihi! Fattar ni att jag är tok-lycklig!!!

• Svar på tråden Idag, 20 maj 2006, ska jag gifta mig!
  • msbine

Grattis till er som gifter er idag!

• Ybrud

Lycka till på er stora dag!!!!!

• Sade

Lycka till idag och grattis!!! Kan knaoot vänta tills det blir min tur, kan inte tiden gå lite snabbare....

• Kotte

Lycka till, å grattis :)
    Bara en vecka kvar för oss nu :)

• Josse82

Lycka till och grattis hoppas dagen blev som ni hoppats på om inte bättre;)

• Maja-bruden

Nu är vi gifta! Jag var inte ett dugg nervös förren vi kom fram till kyrkan och jag såg alla välbekanta bilar som stod på parkeringen, och vänner som skyndade genom regnet mot kyrkporten...då blev jag så nervös! Jag darrade i hela kroppen och fick lov att gå och kissa under klockringningen...och när jag tvättade händerna kom några droppar vatten längst ner på min röda klänning som blev mörkröd där...och jag var alldeles stirrig i största allmänhet. När vi gick in i kyrkan och jag såg alla människor jag känner och älskar så var mina ansiktsrörelser helt utom min kontroll, jag log och grät intensivt men så försiktigt jag kunde för att inte explodera av alla stora känslor som trängdes innanför mitt skinn. Och jag klamrade mig fast vid min man, och genom hela vigseln så kändes han så trygg och stadig, som han alltid är. Jag vågade inte titta på någon i de främre bänkraderna, för jag ville inte storgrina. Direkt när vi kom fram så gick vår lilla dotter, som var brudnäbb och gick framför oss, till en framställd stol och satte sig och spelade "nu grönskar det" och "den blomstertid" på cello, jag såg att hon var nervös, men mest stolt och jätteglad. Och jag njöt och lugnaades av musiken. Sedan sjöng alla en psalm och vår dotter kom och ställde sig framme hos oss igen brevid sin lillebror. Och så gifte vi oss! Varenda ord som sades under vigseln kändes som det handlade om oss, allt sjönk in i omtumlande vågor och kändes så mycket så jag undrade hur det kunde få plats! Min mamma läste ett stycke ur höga visan och det var jag också så glad över, och kände mig så stolt över henne. När vigseln var klar och vi skulle vända oss mot våra nära och kära så levde mina känslor och mitt ansikte sitt eget liv igen...så svårt att hålla inne alla de där känslorna! Men när vi kom ut i det underbara regnet så var det så skönt, det blev så lätt att andas! Och sedan började det plötsligt att hagla, en riktig störtskur, och jag utbrast: "Åh! Det haglar!" och min man tittade på mig och log och jag förstod att det var ju ris som kom i skurar över oss! Och alla våra vänner kom ut och vi kramades och kramades och kramades! Och fotograferades och skrattade och var upprymda och hade det så bra, och ingen brydde sig det minsta om att det regnade. Och vår lilla son höll hårt i min klänning hela tiden och jag var lycklig!
    Sedan kom en skur med linser, för jag äter gärna sådana och det var mina arbetskamrater som tyckte att det passade lika bra som ris att kasta! (När vi kom hem på natten så upptäckte vi att de lämnat spår i form av bland annat linser även i vår trädgård...)

Jag ska gå och hänga lite tvätt nu så vi har nått botten av tvättkorgen innan vi reser iväg på tisdag morgon, men jag vill dela med mig av allt som hände igår, så jag fortsätter skriva imorgon eller när jag kan tänkas ha tid! Kram till er alla fruar och brudar och makar och alla andra!

• Bridzi

Stort stort GRATTIS till er båda!!!
    Låter underbart!

• Josse82

GRATTIS!!! Låter som en helt underbar dag:)

• elora

Enormt Grattis till Brudparet...låter som en härlig dag :D Må lycka och välgång kanta er väg som gifta :D

• SaraV

Åh, det låter som en underbar dag :)

• mammaK

Stort grattis! Vilken härlig dag! *längtar*

• okt2006

Åh, jag får rysningar när jag läser, det låter jättehärligt!

Svar på tråden Idag, 20 maj 2006, ska jag gifta mig!