• JOJ123

Hinner jag med 15 KG tills....!!!! SVARA ÄRLIGT!

Jo..en viktig fråga,....vad tror ni helt ärligt om mina chanser att lyckas gå ner 15 KG tills 1 Juli... (detta år)

med cambridge!! start: 25/5......

vad mer krävs än ren kur....??

jag tänkte motionscykla 30 min varje dag...köra gym 20 min tre ggr i veckan..och situps varje kväll"!!

• Svar på tråden Hinner jag med 15 KG tills....!!!! SVARA ÄRLIGT!
  • sep -06

Jag har hela mitt liv sagt att när jag gifter mig ska jag vara smal och snygg. I augusit förra året friade han, så det var bara att ta tjuren vid hornen..
    9/9 exakt ett år innan "vår" dag började jag xtravaganza. Gick ned 15 kg på drygt två månader och håller det fortfarande!! Tänkte ta 5-10 kg till nu i sommar!! Xtravagabza är mitt bästa tips!

• elma1976

JOJ123: jag har ätit cambridge i 9½ vecka och gått ner 18kg så visst går det, jag vägde 83 som start och nu 65 så med ck går man ner snabbt i vikt!

• GrisRosa

jag skulle anlita en personlig dietist, tränare eller ngt liknande. Kroppen är komplex och alla är unika, man kan inte jämföra sig med någon annan!!!!

Vad är viktigast livslång hälsa eller komma i en klänning

*skynda långsamt*

• f.d. Svart brud

pickolina

Litet förstydligande av mitt första inlägg...
    Jo, man kan nog få flera magkatarrer. Jag fick det, eftersom jag försökte börja om med Cambridge 3 gånger efter bröllopet under ett halvårs tid och fortsätta min viktminskning, fast då inte med ren kur, utan ersätta 1-2 mål om dagen.

Nervsmärtorna kom redan under första omgången med Cambridge. Då fattade jag inte vad det berodde på. Magkatarren kom två dagar efter bröllopet, när makens chef ringde och trakasserade oss på vår lilla bröllopsresa och felaktigt anklagade maken för stöld. Strax därefter förlorade han jobbet för företaget höll på att gå i konkurs. Så när magen hade läkt ut med medicin, försökte jag börja med cambridge igen, och varje gång fick jag magkatarr igen och nervsmärtorna i fingrarna kom tillbaka. Kronisk magkatarr verkar jag inte ha haft, eftersom jag har kollat betr magsårsbakterier.

• pickolina

f.d. Svart brud

Jag tror du missförstod mig?! Jag tänkte nästan att du bara uttryckt dig knasigt.. För man får inte flera magkatarrer, man får magkatarr flera gånger... Hängde du med på skillnaden?

Samma sak som med magsår, man kan få det flera gånger men man säger inte att man har flera stycken magsår eller att man haft flera st magsår. Skratt...

Magkatarr och magsår används inte i pluralterm.

Jag ifrågasätter inte att du fick det flera ggr jag ifrågasätter din gramatik... ;)

Jag har haft magkatarr så många ggr att jag inte kan räkna. De tror att jag har konstant magkatarr, vet inte om det stämmer men minsta lilla jag missköter mig så åker jag på magkatarr, mer eller mindre akut. Hamnat på sjukhus pga av det tex... Men man säger att man får det flera gånger, man säger inte att man haft flera stycken. *hihi*

• pickolina

f.d. Svart brud

Undersökte de om du verkligen har/hade magkatarr??? För om man läser om magkatarr så stämmer det inte in på dina problem.. Att du fick det av proteinöverskott alltså. Däremot så kanske du är överkänslig/allergisk mot just protein och det kan ge samma symptom som magkatarr. Vilket självklart är lika besvärande, men diagnosen är inte densamma. Å då är det något som inte händer vem som helst utan är extremt ovanligt... Det var det jag ville komma till.

Till TS kan jag säga att jag har magkatarr och har inga som helst problem med CK.

• pickolina

Men hur som helst var det alltså inte det jag reagerade på i sitt ursprungliga inlägg, utan att det var grammatiskt inkorrekt skrivet.... Sorry!.. :D

• LadyJeZz

Jag (LadyJeZz sambo) gick själv ner 50kg för några år sedan.
    Hur lyckades jag med det?
    *Äppelcider vinäger i 1 liter vatten till maten (binder fettet och dämpar hungerkänslan.
    *Cyklade mycket
    *Åt helt vanlig mat men hoppade allt vad pizza,hamburgare,bullar,godis läsk m.m. totalt!
    Viktigast av allt är att glömma att någon gång kan man väl unna sig,det ordet fanns inte för mig då utan att ha karaktär är det absolut viktigaste!

• LadyJeZz

Detta gick på c:a 1år...

• tvillingsjäl

Lite förtydligande: Äppelcidervinäger binder inte fett däremot
    om man tar det i samband med måltid så gör det att maten tas upp långsammare, detta gör att man inte lagrar fett lika lätt. För de som är lite kunniga i näringslära heter det att äppelcidervinäger sänker det glykemiska indexet. Det ger enkelt uttryck liknande effekt som att äta mindre socker, eller att äta grovt bröd istället för ljust.

Något man bör komma ihåg är att effekten är marginell och man får definitivt bättre resultat av att istället äta nyttigare.

Svar på tråden Hinner jag med 15 KG tills....!!!! SVARA ÄRLIGT!