• loppi

Viktväktare

Nu sjutton ska jag ner 7 kg om det så ska va det sista jag gör (sorry...kanske lite väl överdrivet =)
    Men hur som helst.... en viktväktar tråd kan väl va på sin plats , eller??
    Jag börjar i morgon och räknar points, får käka 20 om dagen...
    Någon mer så vill haka på...?

• Svar på tråden Viktväktare
  • loppi

Hej! Va kul att så många har hakat på! Det går faktist riktigt bra för mig...byxorna har redan börjat hänga på rumpan! Väger 72 kg ska ner till 65.
    Har dock ett stort problem som heter inflammation i höfterna iom korta muskler = jag kan inte gå så mycket som jag vill =(
    Men men jag har en pilatesboll =)
    Hur gör ni för att träna??

• Sayurii

Träning!
    Jag går på pass på gymet, step up, step n mix (ste och styrka helt enkelt) och yoga. Dessutom kör jag styrka och kondition ute i gymet också. Och går går går. :)

• Nean82

Tycker VV verkar vara en organisation som tjänar pengar på männsikors lidande och drömmar.

Det är väl inte de enda företag som gör det, men har jag fel?
    En bekant till mig betalade 100kr/ gång för att väga sig, och då var det grupprabatt.

Kan inte mycket om VV, så är jag helt fel ute så kan jag ta tillrättavisningar.

• Sayurii

Jag registrerar mig inte, men räknar points ändå, så jag har inte betalat nåt till dem om de nu suger ut folk (och det gör de antagligen, som de flsta) :)

• tindra star

Jag kan verkligen rekommendera vv:arna. Gick ned 30 kg med deras hjälp för snart 5 år sedan. Nu har c.10 av de kilona kommit tillbaka så nu kör jag mitt eget race med poängräkning hemma. Gått ner 2,5 kg på två veckor nu.

• Chocolate chip cookie

Nean82: Ja, det är ju ingen välgörenhet sådana här typer av organisationer driver, men det kan man väl knappast förutsätta, eller hur?

Ja, det kostar 100 kronor per gång, dvs en gång i veckan om man går lika ofta som man rekommenderar. Om du jämför med vilken kurs som helst tycker jag inte att det är speciellt farligt. Sedan tycker jag att det skall kosta lite också, det fungerar (åtminstone för mig) som en extra morot. Vill liksom inte klanta sig, när man lägger ut så mycket pengar.

Och jag tycker inte att VV är en organisation som utnyttjar människor, som du verkar anse. För det första, varför skulle man vara dummare och mindre kritisk bara för att man är större. För det andra erbjuder VV en sund metod för en normal viktminskning och att erbjuda en sådan är väl inte att utnyttja människor.

Så jag håller nog inte riktigt med dig!

/CCC (-16 kg med VV)

• Nean82

Att människor är dumma för att de kräver större storlekar på kläder har jag aldrig påstått.
    Fast VV ger ju ut en bild om att det är bättre att vara smal än tjock.

Anser och anser, jag beskrev bara den bild jag har fått av VV, och som jag sa har jag inte så stor koll så därför frågade jag och fick svar av dig, tack.

Kul för dig att du lyckas med hjälp av VV så du inte haft kastat pengarna i sjön.
    Hoppas det fortsätter att göra det.
    Allt gott.

• Nean82

Jag har inte heller förutsatt att något företag ska bedriva välgörenhet, men det är skillnad på att ta betalt och ta överpris.
    Du tycker ju att det är värt det, och det är jättebra.
    Känner fler medlemmar så, så är det väl inget överpris.
    Man måste ju fråga om man ska få veta, :)

• Chocolate chip cookie

Nean82: Ja, självklart skall man fråga, annars får man inget veta! Inser nu att mitt svar kanske "lät" lite hårt och det var faktiskt inte alls meningen. Alltid svårt det där med skriftlig form Jag trodde inte heller att du tyckte att tjocka människor är dumma, utan menade bara att jag inte tror att överviktiga är mer "sårbara" än andra, det krävs ju ändå en ganska stor egen insats för att lyckas ändra om hela sin kosthållning.

Sedan är det ju såklart kanske inte så konstigt att VV ger en bild av att det är bättre att vara smal/normalviktig än tjock, det är det ju! Jag mår iaf mycket bättre nu som normalviktig än jag gjorde som överviktig.

Så, precis som du påpekar har det varit väl investerade pengar för min del och det är jag väldigt glad och tacksam över.

• Nean82

Tonlägen är ju svårt att framföra över datorn :) men viktiga för att undvika missförstånd.

• Sayurii

Igår mätte jag mig för då hade jag viktväktrat i två veckor. Sen förra veckan hade det tagit en cm på vardera lår, två cm på midjan och två cm på rumpan! :D:D

• loppi

Är det någon som har koll på vad en rostbiff skiva är i points...

• Fru Abramsson

Loppi:
    90 gram = 2 p ( 2 tunna skivor, som påläggsskinka = 0,5P)

• loppi

Joho!!!! Jag har gått ner från 73 kg till 70!!!!

• osse

Whee!
    Har klarat av en vecka nu och har gått ner 1,5 kg! :)

• loppi

Är det någon som vet hur många points det är i Malacos nya godis påse...den med 30% mindre socker...super god!!

• osse

Hur mågna points kan det vara i en bit jordgubbstårta? Det var ju skolavslutning idag och då kunde jag inte stå emot :)

Svar på tråden Viktväktare