• opus

GI/South beach-tråd

Hej på er alla i vårsolen!

Verkar inte finnas någon aktiv tråd i detta ämne just nu, trots att olika varianter på GI-metoden är så utbredda.

Hur många är vi som besöker forumet som följer denna livsstil? Vilken variant gäller för dig?

Nyfiken!
    Opus

• Svar på tråden GI/South beach-tråd
  • eyescream

Dag 4.
    Vågen står på 61.5, dvs minus -1,5... Mycket vätska men jag är på väg tillbaka.

Morgonpromenad på en 30 minuter innan frukosten, VARMT! Hunden hittade en lerpöl att bada i!!!

Frukost: Kaffe, multivitamin och biodraintabletter. Stekta ägg, skinka och lite ost/keso. Tomater

• eyescream

Dag 4:
    Mellanmål: Solrosfrön och ett par liter vatten tror ja :)
    Lunch: En supergod ljummen kycklingsallad! (tack kockarna på jobbet)
    Mellanmål: Några cashewnötter, kaffe
    Middag: Resterna av den gigantiska lunchsalladen

• eyescream

Dag 5

Frukost: Skinka, ägg, haricot vertes och japansk curry. kycklingbitar. Jag vet, stor frukost! Vatten och en kaffe

Mellanmål: solrosfrön och en liten bit av en proteinkaka.

• eyescream

Förresten, vågen stod på 61 i morse

• eyescream

Lunch: rostbiffsallad med kapris
    Mellis: Halloumi och lite renkött
    Middag: Ja, men vad?

• eyescream

Dag 6: Ätardag.
    Min southbeach blev precis den kombinerad SOS-diet...

• eyescream

Dag 7:
    Frukost: Ägg och bacon, kaffe och haritcot vertes, curry

• Sanne-06

Hej på dig eyescream!

Har följt med dig i smyg de dagarna du följt fas ett igen! Visst är det så att vi varit på SB trådarna samtidigt tidigare också?

Tycker i alla fall det verkar gå bra för dig, trots snedsteg igår.

Förresten... var det så att du bor utomlands? USA?

• Sanne-06

Tänkte också köra SB fas ett nu i några veckor innan bröllopet, så att magen är riktigt platt och fin på dagen :) . Har ju hållit fas 3 i snart ett år, och hållit vikten stabil, men lite skulle det gärna få slimmas nu.

För mig bestod dagens frukost av 1 port. gröt, och två kokta ägg. Gröten skall bytas ut mot nåt annat imorgon.

Till lunch blev det ugnsbakad sej, ca 200 gr. Rostade grönsaker och grönsallad.

Får se hur kosten ser ut resten av dagen, men antagligen blir det fler ägg, kalkonkött och sallad + ev. keso. Hur var det med keson; är den ok under fas 1?

• eyescream

Dag 7 gick inte bra... Jag hade opponering på skolan, satt alldeles för länge utan bra mat, och då jag kom till bilen hade min sambo glömt lite choklad där... Så det blev toblerone till lunch. Usch inte bra... Men det bästa var att nu börjar godis vara mindre gott igen! Så idag är en ny dag:

Dag 7 (igen)
    Våg: Kollade inte...

Frukost: Kaffe, ägg, bacon, multivitamin

Mellis: Rostade solroskärnor

Lunch: inte kommit dit ännu tyvärr-

Sanne -06:

Japp, jag har varit inne här tidigare. Jag följde SB duktigt innan förra sommaren tror jag det var, och sen har jag gjort några dagar men inte varit tillräckligt motiverad. Nu är jag dock det mycket bättre. Jag har inte gått upp allt det jag gick ner förra året, men det smög på 2 kilo som gjorde att jag "rensar" igen. Och jag mår bra!!! Så skönt! Hur går det för dig då?

• eyescream

Sanne -06:

Keso kör jag på med under fas 1, har du kört fas 3 under ett år så har du ju inrutat vad som är hyfsat OK och inte, och så är det bara skära ner liiite på mejeri och kolisar. Men keso har jag för mig var HELT ok..

• Sanne-06

Jo, här går det riktigt bra! Har ju kört fas 3 så länge, inte helt slaviskt, men tänkte att det skulle vara skönt att få bort allt sötsug nu. Är nu tredje dagen på fas 1, och funkar hur fint som helst. Sötsuget har försvunnit ganska bra (trots PMS :) ).

Kommer inte ihåg vad som är tillåtet i fas 1, men bra om man kan käka keso. Äter ganska mycket mejeri-produkter annars, men har minskat på dem nu.

eyescream - glöm den lilla chokladen du åt och ta nya tag med detsamma; och kompensera inte med att hoppa över nåt mål! Och om det bara är 2 kg som skall slimmas, är det ju inga problem.

Dethär med midsommar är ju alltid en utmaning. Blir att satsa på grillspett med en massa nyttigheter på tror jag bestämt. Och lite jordgubbar "naturell" kan ju inte vara så farligt heller. :)

• eyescream

Nä, bättre att ta några jordgubbar och må bra än att hoppa över en bra midsommar... Mosa en rackare i lite mineralvatten kanske blir gott... (men kanske inte SER så mysigt ut)

• eyescream

Och nej, sååå jäkla mycket för att nå trivselvikten 58 är det inte... Min egentliga trivselvikt kanske är 60 egentligen, bara att jag inte själv erkännt det :)

• frökenfrida

FRÅGA

Hej mina vänner!
    Började på GI-metoden igår, fas 1, och var idag och köpte boken "GI i praktiken". Bra bok som kan rekommenderas. MEN, nu till mitt problem. Jag har fått lite huvudbry. Nämligen att det i boken står att man i fas 1 inte får äta rotfrukter efersom de innehåller för mycket stärkelse. OK, tänker jag. Potatis och det köper jag men morötter då? Jag älskar morötter och har om jag ska vara ärlig ganska friskt mumsat på dessa orangea härligheter. är det slut på det nu då? Eller är råa morötter OK?

Och sen till mitt andra problem, laktos ska man ju undvika har jag förstått. Är det OK med laktosfri keso och fil under fas 1?

Är tonfisk OK?

Tack på förhand.
    /Frida

Svar på tråden GI/South beach-tråd