• opus

GI/South beach-tråd

Hej på er alla i vårsolen!

Verkar inte finnas någon aktiv tråd i detta ämne just nu, trots att olika varianter på GI-metoden är så utbredda.

Hur många är vi som besöker forumet som följer denna livsstil? Vilken variant gäller för dig?

Nyfiken!
    Opus

• Svar på tråden GI/South beach-tråd
  • MrsHolm

Jag har gått ner med VV c:a 10 kg innan men hade lagt på mig två kg nu.Var utomlands för inte så länge sen och åt massa onyttig mat.
    Så jag såg GI metoden på Aftonbladet och gjorde en turbostart.
    Har blivit av med sötsuget och kan jobba utan att måsta slaska i mig masssor med sötsaker ( jobbar i cafe).
    och har gått ner två kg sen i söndags.
    Så hittils har det funkat.Jag dricker också massor av vatten.
    /Mrs Holm

• MrsHolm

Hejsan!
    Jag tänkte bara berätta att jag gått ner ett halvt kg till nu.
    Så nu ligger min vikt på 57,9
    Start vikten var 60,4
    totalt minus på 10 dagar = -2,5kg
    Jag börjar varje dag med en multivitamin brus. sen blir det ägg frukost
    nötter son snacks
    sallad med kött lunch
    jordnötsmör på selleri snack eller glada kon
    kött sallad gräddsås ( nån variant)
    Eller bönor som tillbehör. som middag.
    jag är helt såld!
    Det är kul när det går ner på vågen detta är 10 dagen på GI metoden.

• eyescream

Så, dagen är inne för att starta en ny rensning...
    Vågen står på 63 kilo och bör vara åtminstone 5 kilo mindre. All Ben and Jerrys som straffar sig.

Frukosten : Omelett med skinka och keso och lite ost. Kaffe
    Mellis: Sojabönor
    Lunch: Kycklingfilé med omelett, tomat och keso
    Mellis: en kopp the medan jag funderar på vad jag ska äta...

Så, det var dag 1 iallafall. Middagen lär bli en sallad med tonfisk eller likande på jobbet.

• eyescream

Middagen från dag 1 blev: grillspett med tomat och paprika samt kött.
    Och lite jordnötter senare på kvällen, jag vet inte bra men... Nötterna är väl OK men tiden kanske inte var den bästa.

Dag 2.
    Frukost: Omelett med linfrön, måste ha kaffe, samt grönsaker. Skinka

• eyescream

Och ja! Vatten! Vatten, vatten, vatten, det är verkligen ett gäng liter man hinkar i sig under denna tid. Jag kör även en BioDrain kur samtidigt, så det behövs!

• eyescream

Mellanmål: blev kaffe, nötter (för många!) och ärtskidor... (inte ok, men helt goda!)

• 03062006

Hej
    jag har kört south beach sen januari till veckan innan jag gifte mig 3 juni, gick ner runt 30 kg på denna tid, men jag körde då endast fas 1 , så vill man gå ner mycket eller snabbt så rekommendera jag det.
    Jag har hela tiden mått jätte bra men nu nä det gått 2 veckor när jag inte har hållt mig till den dieten då har jag inte mått så bra så nu måste jag ta nya tag igen och börja på fas 2 å sen fas 3

lycka till ni andra

• eyescream

Lunch: kyckling green curry fast utan ris. Massor med chaminjoner och annat gott dock!

Middag: liiite korvstroganoff (vet att det inte är ok, men efter 13 timmars jobb och det var det enda som fanns tillgängligt kändes det dumt att prioritera sitt dietande och åsidosätta sitt välbefinnande) så det blev gryta:)

• eyescream

Dag 3 (humöret är bättre, bättre än igår!)

Frukost: Ägg, skinka och massor med tomater! Samt mitt MÅSTE, lite kaffe med låglaktosmjölk.

• eyescream

Mellanmål: Cashewnötter, och lite kaffe. Grönsaker

Lunch: /middag: SLARV: Grekisk sallad med kött

Resultat av dagen: för mycket jobb, för lite mat.

Svar på tråden GI/South beach-tråd