• Bröllopstokiig

Ett BT-beroende...

Hej! Jag skulle bara kolla med er andra BT-besökare om ni har blivit beroende!?! Sedan den dagen då jag av misstag råkade gå in på detta forum så blev jag fast... jag är ständigt inne och ser om det finns några fler goda råd eller länkar till andra sajter. Gör ett ilägg lite här och var. Jag pluggar på SU och sitter mycket vid datorn hemma men det händer rätt ofta att BT finns uppe. Hur klarar man detta efter man har gift sig? Måste man gå på avvänjning ...

/Cilla

• Svar på tråden Ett BT-beroende...
  • Bröllopstokiig

Jag hamnade här i sep förra året 2001 och har varit inne dagligen sedan dess vi gifte oss den 17 aug 2002 och jag har svårt att komma härifrån jag tycker jag har fått en massa nya bekantskaper som jag inte hade fått annars jättetrevliga tjejer
    det blir nog ett beroende tillslut jag håller med er
    Fru aug 2002 Annelie

• Bröllopstokiig

Ja, vad kan man säga? Sitter här strax efter midnatt en fredagkväll, bara för att se om det har hänt något nytt sedan jag lämnade BT för fem timmar sedan. Det måste väl vara beroende? Dags att ringa Aftonbladet och prata ut om min 'Internet-sjuka' *fniss* // Louise

• Bröllopstokiig

Ja du Lousie vad är dettta för något här sitter vi och kollar på datan en sen fredagskväll ok M är på säljarkonferans och ja är ensam hemma tog ett glas vin för omväxlingsskull
    Fru aug 2002 Annelie

• Bröllopstokiig

Visst kan man sitta en stund på fredagskvällen. Jag tycker att det är rätt trevligt, särskilt om man får ett glas vin också. Hellre det än att titta på tv faktiskt. Det jag börjar fundera över är att jag har spenderat många, många timmar på BT den här veckan, men vill ändå inte sluta. Det är ju så roligt! Min blivande jobbar dessutom så jag är också ensam hemma. Jag säger som rökarna - "Jag kan sluta om jag vill"

// Louise (med stort smajl)

• Bröllopstokiig

*skrattar* Tjaaa, jag kan oxå skriva på listan över BT-beroende.. Och då är det ändå över 10 månader kvar till vår dag.. Undrar var det skall sluta? Måste försöka ta en "vit" vecka eller ngt.. *hemska tanke*

Jaja, vad skall man göra?

• Bröllopstokiig

Skönt att se/läsa att jag inte är ensam om detta! Kunde bara *skratta* när jag läste detta inlägg. MÅSTE visa min sambo den här länken, så han ser att jag inte är ensam att vara inne här nästan varje dag. KRAM

• Bröllopstokiig

Jo, jag börjar också bli beroende. Behovet av att diskutera med andra är stort och det är kul och skönt att höra om tips & råd och hur planeringen går. Känns som man börjar lära "känna" lite nya vänner.

• Bröllopstokiig

Visst är BT bra! Ingen som tycker man är tjatig när man ändrar färgtema för 10:de gången. Plus att se att andra brudar har precis lika viktiga frågor och tankar som en annan dvs hår, klänning, korsetter, blommor .

Kram till er alla på BT!

• Bröllopstokiig

Ja det är hemskt vad mycket tid jag spenderat här på torget. Tänk vad många timmar jag suttit här istället för att plugga. Har tenta i morgon... Kan ju undra vad jag gör här...

• Bröllopstokiig

lite lustigt är det iaf, att man har så svårt att slita sig.. *ler*

//tur att man har bredband..

• Bröllopstokiig

"Hej jag heter Kristin och jag är BT-beroende..."

Man kanske skulle gå på avgiftning (hihi)???? Fast då bara på själva BT-fronten förstås och inte i vanliga livet. Har varit gift i 2 månader och tänker_inte_lämna_BT_än!!!!

• Bröllopstokiig

Upptäckte BT för 2 veckor sedan och jag är redan fast!!!!

Nu är det jag som sitter vid datorn halva nätterna, inte min M2B...

Men det är ju sååååå kul!!

/Martina

• Bröllopstokiig

Min man drog på smilbanden rejält för några månader sedan, när han märkte att jag (som inte gillar datorer) började fastna i BTs "spindelväv"...

Kul att man inte är ensam i alla fall!

• Bröllopstokiig

Har vrit gift i ett år och två månader. Vet inte om det säger ngt om mig eller om forumet? *skratt*

• Bröllopstokiig

Jag är också en av dem som trillat dit!
    Men vad gör väl det, efterom jag är här och berättar/frågar er om olika saker så måste det ju betyda att jag behöver ER.. Annars hade jag ju valt bort er framför mina vänner :)

• Hjärtat

Ytterligare en som är beroende Jag älskar att läsa alla Era bra tips och kanske kan man ibland dela med sig av någon idé/tips.

Hjärtat

• Anonym

Känns som om man har LITE viktigare saker som händer i sitt liv...

Dock är detta en jättebra site att kika in på då och då, för tips och råd!!!!
    Ok, att fastna nån timme för att inläggen är roliga, nån gång i månaden.

Men attt hänga här varje dag efter jobbet..?!
    Har ni inget liv? Tränar ni inte? Umgås ni inte med vänner, familj och pojkvän?? Har ni inga hobbies?

HALLÅ!! Vill ni bli gifta eller???! Er man vill väl inte ha nån som bara sitter vid datorn hela dagrna.

/En som undrar vad folk har för trista liv egentligen

• Mia(o)

Jag är inte heller beronde. Gifte mig för andra gången nu i juni. *kramar på cyber*
    Man blir det, vi är ett gäng i stockholm som aldrig kommer härifrån tror jag..
    kramis Mia(o)

Svar på tråden Ett BT-beroende...