• ipanema

sexolog

Hej!

Jag har det problemet att jag inte tänder lika lätt på min pojkvän som han gör på mig. En av orsakerna tror jag är att sex inte är lika skönt för mig som för honom. Han vill inget hellre än att tillfredställa mig, men jag kan inte ens tala om för honom vad jag tycker är skönt. Har under många år försökt komma underfund med min sexualitet genom att exprimentera med att smeka mig själv. Det har gått dåligt och jag får inte ut något av det. Har aldrig känt något med någon kille när de smeker mig därnere heller. Skulle vilja ha kontakt med en sexolog för att se om det kan bli bättre för att det är ett problem för oss. Tacksam för tips.

• Svar på tråden sexolog
  • pickolina

Vad synd att leksaker inte fungerar... Du kanske inte hittat rätt??? Eller så passar det inte dig helt enkelt, så kan det ju så klart vara. Tänkte bara på att leksaker är så olika. Det mesta är rent skräp kan jag erkänna men de finns små riktiga guldkorn! :D Med tanke på min sexdrift så skulle jag inte kunna leva utan mina leksaker... *hihi*

Hypnoterapi är terapi under hypnos, precis som det låter... Det är ett sätt för terapeuten att komma åt ens undermedvetna, där alla orsaker gömmer sig.. Det är även ett sätt för terapeuten att påverka patientens tankar i en positiv riktning.

Googla på hypnoterapi och/eller hypnosterapi (samma sak)...

Det är oerhört intressant och ska vara effektivt. Det låter mycket läskigare och farligare än det är.

• ipanema

OK! Tack det kanske kan vara något!

• pickolina

Ja kolla upp det i alla fall... Jag ska själv testa tänkte jag. Tror verkligen att det kan fungera.. Jag har bara hört positiva saker, även fr människor i min närhet som genomgått hypnosterapi för att sluta röka osv...

• -svea-

vad tänker du på när ni har sex?

jag kommer nämligen på mig själv med att tänka på jobb, tv program, shopping och vad vi ska äta till middag när vi har sex... Och hur tänd kan man bli??? (kanske på shoppingen då,, haha)

Jag har också jättesvårt för orgasmer, och precis som du säger, att man inte direkt känner någonting...Men efter att jag tvingar mig själv att släppa alla vardagliga saker och tänka på studen i sig, och fokusera så blir det mycket mycket skönare. Jag tror att på mig iallafall, är sex så mycket mer psykiskt, och jag måste vara riktigt tänd och fokuserad för att det ska vara skönt...

Jag är heller inte jätteung längre, och har väl alltid trott att man ska mogna. _Tyvärr gör man inte det om man inte tar tag i det själv..

Lycka till!

• ipanema

Det är precis som du säger Svea. När jag tänker på något som tänder mig, en sexuell fantasi tex, så går det för mig. Det är enda sättet för mig att få orgasm på. Som du kanske märkt så kräver det enormt med energi att tänka. Man får inte vara det minsta trött och det blir aldrig jag som tar initiativet, vilket min pojkvän tycker är tråkigt. Han å andra sidan blir tänd av fysiska stimuli hur lätt som helst och kan således ha härligt sex fastän han är helt dötrött. För mig känns det vid sådana tillfällen ingenting utan är mest jobbigt. Skulle så gärna vilja kunna känna lite mer fysiskt..

• dobedooo

Sök hellre hjälp på en kvinnoklinik än en ungdomsmottagning (om du inte är under 23, förstås..) för de har faktiskt massor av kunskaper o erfarenhet o jobbar ju med "sånt" dagarna i ände.. jag hade liknande problem o sökte hjälp o träffade en jättebra gynekolog som jag verkligen kunde prata med han förmedlade kontakt med en barnmorska som jag sen träffade 1 timme var 3:e vecka i ca 1 år, sen var mitt problem löst! Sök hjälp! Det finns hjälp att få, men det är nog som nån redan sagt, bättre att du själv söker hjälp ensam så att du tar tag i det själv.. du äger problemet! men sen kan du göra mannen mer delaktig för det påverkar ju honom oxå.. Lycka till!

• tattar-Emma

En liten grej att prova själv är att tänka på sex ofta. Det kan funka så att tankar på sex leder till ökat intresse som då leder till mer sex vilket i sin tur leder till ytterligare tankar osv. Tankarna kan dessutom bättras på med att prata om sex, läsa sexiga böcker osv osv. Blir ju verkligen "kallstart" om man lever ett helt asexuellt liv utom just i sängen, och då blir det mycket svårare också.

Kanske inget som funkar för dig, om dina problem är för djupgående, men ändå.

• pickolina

Hmmm, ett bra tips men fungerar verkligen inte för mig. Jag har ett väldigt aktivt sexliv. Både tankemässigt, med mig själv och med min partner (när jag har ngn)... Jag ÄLSKAR sex och vill ha det jämt. Tyvärr kan jag dock inte njuta till fullo trots detta... Vilket beror på div olika anledningar.

Ville bara säga att det kan vara ett jätte bra knep, det är ett bra tips men i många fall ligger problemen "djupare" och/eller på andra plan....

• pickolina

Kan även tillägga att jag även pratat väldigt öppet om sex med mina partner, det har varit sexiga sms, mail, tfnsamtal + videosamtal osv osv....

Så sexdriften och sexlivet för min egen del har det aldrig varit något fel på...förutom detta då, som är nog så trist och jobbigt....

Kanske är det detsamma för TS.... Utebliven njutning handlar kanske inte om brist på lust eller ett för övrigt dåligt sexliv....

En tanke bara alltså.

• heather

dobedoo, vilken barnmorska träffade du?

Jag är verkligen i behov av en vettig person som kan hjälpa mig och det känns bättre att gå till någon som man blivit rekommenderad, särskilt med ett så pass känsligt ämne som bristande lust.

• Buslinna

pickolina - Du och jag verkar vara rätt lika, bara det att jag ännu inte hittat några riktigt bra leksaker. Har du några bra tips?

dobedoo - På vilket sätt fick du hjälp av barnmorskan? Handfasta tips eller annat?

• CassieJ

Hej. Jag läste det du skrivit och känner så igen mig själv i det du säger. Jag tänder inte alls på bilder, texter eller dyl och sexleksaker funkar bara när något annat fått igång mig. Jag har väldigt svårt att släppa kontrollen och det tror jag är anledningen till att jag har svårt att komma. Och när man har sex kan man inte och ska inte kontrollera alla känslor som kommer. överraskningar är det bästa tycker jag (och ändå att jag liksom hindrar mig själv från att bli överraskad.

Så här kommer då mina tips:

För att få mer lust: Gör klart för dig själv att du är ledig. Avsätt tid för att slappna av och absolut inte göra nåt annat. Det behöver inte betyda att man ska ha sex, men man kanske tänder nåt ljus, myser framför brasan (INTE TV:n)... Ja du förstår.

För att kunna komma: Drick lite vin. Då domnar man bort lite och svävar iväg med tanken och det är lättare att bara låta orgasmen komma... (Sen kan man ju vilja ha sex innan man ska till jobbet... och det är inte så bra att t.ex köra när man druckit ett glas vin... men man behöver ju inte komma varje gång ;))

• CassieJ

(alltså komma varje gång amn har sex... Man bör ju komma till jobbet till varje pass :D)

Svar på tråden sexolog