• ipanema

sexolog

Hej!

Jag har det problemet att jag inte tänder lika lätt på min pojkvän som han gör på mig. En av orsakerna tror jag är att sex inte är lika skönt för mig som för honom. Han vill inget hellre än att tillfredställa mig, men jag kan inte ens tala om för honom vad jag tycker är skönt. Har under många år försökt komma underfund med min sexualitet genom att exprimentera med att smeka mig själv. Det har gått dåligt och jag får inte ut något av det. Har aldrig känt något med någon kille när de smeker mig därnere heller. Skulle vilja ha kontakt med en sexolog för att se om det kan bli bättre för att det är ett problem för oss. Tacksam för tips.

• Svar på tråden sexolog
  • sposa

Jag är ingen sexolog, men mitt bästa tips skulle väl vara att spendera mer tid med dig själv och din kropp. Ensam. Jag tror det blir komplicerat om man försöker hitta fram till sina sexuella lustar på tu man hand, för de situationer handlar ju om så mycket mer. Kör solosex ett tag!

• sposa

Förlåt, det är ju precis vad du skrivit. jag är hemskt ledsen, att jag inte var mer uppmärksam.

Ber tusen gånger om ursäkt!

• *Minna*

Jag vet inte hur gammal du är, om en ungdomsmottagning kan vara aktuell.

Annars kan du alltid ringa till en ungdomsmottagning för att få tips på var du kan vända dig i din kommun. Då kan du vara anonym och behöver heller inte uppge ålder.

• Hhanna

Vet inte om jag kan vara till någon hjälp..

Har du inte redan pratat med din kille om detta bör du göra det. Du behöver inte tala om för honom vad han ska göra utan det kan ni utforska tillsammans om du känner dig avslappnad i den situationen.
    Känns det pinsamt att säga att det tyvker jag om men inte det kan ni ha olika kodljud för vad som är skönt och inte.

Sex behöver inte heller innebära penetration. Mys, smek och känn på varandra. Ni kan även bestämma i förväg ungefär vad ni ska göra när det gäller oralsex eller att smeka dig där nere.

Tex att han endast ska använda handflatan när han smeker din klit...(får man skriva sånna ord här?)

Har mängder men det blir lite väl långt...

• ipanema

Hej igen!

Tack snälla för alla tips! Jag är 32 och således lite gammal för ungdomsmottagning. Visst kan vi prata om problemet. Försöker tala om för min pojkvän vad som är skönt eller inte. Problemet är bara att det inte finns något direkt som jag tycker är fantastiskt. Det känns som om vem som helst tar på mig på tex armen om ni förstår vad jag menar... Tror ändå att en sexologkontakt kunde vara på sin plats..

• Hhanna

Så fel det kan bli när man antar. Hitta en bra sexolog och lycka till.

• pickolina

Kanske oväsentligt egentligen men min undran blir om du haft någon annan innan din nuvarande och om du hade samma problem då?

• ipanema

Jo visst har jag haft andra. Det har varit samma problem med samtliga. De jag varit hopplöst dramatiskt förälskad i har jag inte haft problem att tända på, men det har fortfarande samma problem att jag har svårt att komma, att jag inte känner så mycket när de tar på mig. Jag kan också säga att dessa dramatiska förhållanden varit ganska korta. De mer seriösa har jag haft samma problem som med min nuvarande. Jag kan bara inte tro att det är normalt..

• pickolina

Hmm, normalt eller onormalt tycker jag är fel ord att använda. Jag tror inte att det är onormalt eller ovanligt alls. Däremot så är det något som folk inte vågar prata öppet om.. Starkt av dig att skriva här, även om det är under ett anonymt nickname.

Tyvärr har jag inget tips på sexolog eller liknande men jag skulle tipsa dig att söka på google om du inte redan gjort det.. Man kan hitta det mesta där om man är lite finurlig.

Jag kan själv erkänna att jag älskar sex och inte alls har några problem att bli upphetsad eller att få orgasm med div sexleksaker MEN jag har ändå väldigt svårt att verkligen kunna njuta av sex.. Av nära 20 partners har bara 1 lyckats ge mig orgasm och verkligen fått mig att njuta...

Så jag kan förstå lite vad du menar och vad du känner...

Har du ngt i ditt förflutna som kan vara orsaken??? Du behöver inte berätta men i sådana fall kanske det kan hjälpa att ta itu med det hos en psykolg eller liknande.. En tanke bara.

En annan sak som jag själv håller på att undersöka just nu är hypnoterapi, vilket ska vara väldigt effektivt. Kanske något att undersöka?

• ipanema

Ja, det tog lång tid också innan jag fick min första orgasm men nu har jag hittat den enda ställning jag kan få den i. Sexleksaker funkar inte alls för mig.
    Angående om det finns något i mitt förflutna som kan förklara det här har jag själv funderat på, men inte kommit på något. Hypnoterapi låter spännande. Vad är det för något?

Svar på tråden sexolog