Money money..
När börjar man spara och hur mycket har ni andra sparat??
jag vill ha mer än vad jag har råd med :(
När börjar man spara och hur mycket har ni andra sparat??
jag vill ha mer än vad jag har råd med :(
Sanasol
Ok, nu hajjar jag. ni har inga barn?? barn är inga sparbössor ;).
Trollungen
Hihi, nepp! Vi har inga barn ännu! Vi är "bara" 21 och 23 så vi tänkte börja på det först efter bröllopet!! :) När vi väl får barn så kommer vi nog inte prioritera bröllopet på samma sätt! ;)
Vi sparar oxå som Sanasol... 4-5000/månad... jälöigt tajt blir det men vad gör man inte...
Vi började spara sista dec och hade redan då liten buffert, vi gifter oss 060708...
Allt går!! Min blivande är tyvärr arbetslös för tillfället och jag jobbar inom vården så... allt går
Då har vi inga barn.... än såklart
sanasol och trollungen!
En till som gifter sig den 7/7-2007!!! Visst känns det som en evighet tills den dagen?
catte
JAAAA!!! Fast känns kul att man liksom "får" planera nu... är ju ändå nästa sommar! ;)
För att återgå till TS
Vi sparar 1500:- i månaden. Vi ska gifta oss i februari 2007. Vi har redan sparat ihop typ 17000. Vi får tillbaka på skatten cirka 16000 tillsammans som vi lägger in på bröllopskontot. Min far sponsrar med 15000. Alltså har vi redan nu 48000 så vi ligger ganska bra till i vår budget. Vi har räknat med 50000-60000 för 40 pers.
Kan tänka mig att vi inte sparar under semester månaderna för då ska vi ut o flänga. Vi började spara i godtid plus att vi har pengar så det räcker men vi vill inte ta från dem utan gneta ihop till bröllopet.
Lycka till med sparandet o visst skulle jag kunna ha bröllop för 100 000 riksdaler men fick kompromissa där med m2b :D
HA det bra :D
Nåja det var min revision.
Sanasol:
Det enda jag har gjort är att boka festlokal och kyrka sen kan man ta det lungt tills slutet av sommaren och göra lite mer av en grovplanering. TIlls dess tänker jag "hänga" här inne
Vart ska ni gifta er?
Jag ska gifta mig i kalmar län närmare bestämmt Gullabo.
catte
Vi gifter oss i Frösö kyrka, utanför Östersund. :) Ni då?
I Skerike kyrka i Västerås!!!! Hoppas på en fin och solig dag över hela sverige
Har ni båda bokat lokal eller? Har ni precis förlovat er också?
Förlovade oss första december, har knappt kunnat ha ringen dock! Sååå trist... sååå längtar tills de nya kommer! :)
Trollungen;
Ja, jag såg det sedan. Jag finns i Västerås.. Nej, inte "jättelöner" - vi är studenter båda två.
Nu har vi iofs redan de pengar vi behöver undanlagda men om vi ska spara ihop motsv mängd så blir det 2000 kr/var under 1 års tid.