• Trollungen

Money money..

När börjar man spara och hur mycket har ni andra sparat??
    jag vill ha mer än vad jag har råd med :(

• Svar på tråden Money money..
  • Fru Cinderella

Trollungen

Hmm.. tyckte jag var rätt otrevligt av henne. Själv var jag o kollade på brudklänningar första gången i december o sa att jag ska gifta mig i maj.

Jag kommer beställa min klänning i september så att jag har den till december i år..

• Fru Cinderella

Trollungen

För om du gifter dig i juli så är det ju lite tight att beställa klänning i mars.

• lilla_grodan

Trollungen:

Om du gifter dig i juli nästa år så är nästa mars absolut för sent för att titta på klänningar! Jag gifter mig nu i augusti och var inne i tre bröllopsaffärer förra veckan. De sa att jag var jättesent ute! Jag har nu beställt en klänning och den kommer någon gång mellan mitten och slutet av juli, sen kommer den även att behövas läggas upp och justeras. Det blir väldigt tight!!

• Smurfan_JM

Vi började spara pengar överhuvudtaget så fort vi kunde efter att vi blivit sambos(strul med CSN och sånt först gjorde att det tog drygt ett år), och att de pengar vi fick ihop i första hand skulle gå till bröllopet bestämde vi bara ett par månader senare - närmare bestämt nu vid årsskiftet... Vi gifter oss 14/7 -07, så då kommer vi ha sparat i ungefär 1½år, omkring 3-4000/månad... Men samtidigt försöker vi köpa undan "småsaker" allt eftersom, för att inte behöva ha alla utgifter samtidigt sedan...

• Sanasol

Vi började spara i januari, snitt på 5000 kr per månad. Nu tar vi en paus över sommaren och börjar om i höst och kommer spara mellan 4-5000 kr per månad till bröllopet. Däremot kommer vi köpa lite smågrejjer utanför under tiden. Vi gifter oss 7 juli 2007.

• Trollungen

Smurfan_JM
    vad härligt, vi gifter oss samma dag :). var i landet bor du? Själv bor jag på landet i kalmarlän. 5000/månad???
    Då måste ni ha jätte bra löner?! Själv kommer vi bara kunna lägga undan 1000/månad.

• Sanasol

Trollungen

Näe, min blivande kör taxi och jag pluggar.

• Trollungen

Sanasol
    snackade med min sambo i dag och till hösten kommer vi att åka till Ullared för att inhandla servetter, vita pappersdukar på rulle och ljus. Allt känns så lååååångt borta. Inte förrän nästa vår åker vi över till Tyskland för att handla drickat.Hur många blir ni? Vi blir bara 30 pers.

• E-tuna

Hur mycket o länge man bör spara står ju i relation till hur du vill att ditt bröllop ska vara och när det ska ske...

• Sanasol

Trollungen

Vi tänker också åka till Tyskland och handla drickat, tror inte vi tjänar överdrivet på det eftersom vi bor i norrland, men vi får ju en liten resa också! :)

Vi blir ca 50 personer. Budgeten för själva bröllopet kommer vara ca 40 000, sedan tillkommer ringar och en resa (som vi kommer önska oss i bröllopsgåva)

Känns sååå länge kvar, men suck!! Fast kyrka, fotograf och lokal är bokat, så det känns lite på riktigt!! Sedan har jag beställt mina ringar också, som ska betalas och hämtas i maj!

Svar på tråden Money money..