• Anna32­B
    Äldre 19 Apr 18:06
    173868 visningar
    317 svar
    317
    173868

    Hur mycket könshår ska man raka?

    Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

    För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

    Tjejer nu är frågan ställd :)

  • Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • pickol­ina
    Äldre 20 Jun 17:31
    #0

    martinibruden

    Stackare... Förstår ditt dilemma...
    Men hälsan måste ju komma först. Du får försöka hitta en lösning som både DU och DIN KROPP är nöjd med...

  • CPH
    Äldre 21 Jun 10:56
    #0

    Pickolina

    Nu kommer hela hårväxten ut med kraft! Fan du ska se hur jag ser ut, ganska rödprickig om man säger så... fasen, vad gör jag nu då... Ska jag peela lite så att det inte blir en massa inåt-växningar?

  • pickol­ina
    Äldre 21 Jun 23:32
    #0

    CPH

    Peela e bra att göra... En annan sak som jag alltid gör är att hålla koll.. Dvs syna "behaget" noga och anv en bra (vass) pincett för att pilla upp stråna innan det blir inflammationer... :)

  • silver­drake
    Äldre 30 Jun 13:39
    #0

    jag skulle vilja raka allt, iallafall därnere men kanske behålla en liten frisyr men jag har en tendens till att lätt få svamp så jag vågar inte...
    nu trimmar jag bara..

    men en fråga som jag tänkt på länge..Om man ändå alltid går utan trosor, vad gör det då för skillnad om man har kvar hår eller inte..som jag förstått så är håret bra för att det blir en luftkudde mellan trosorna så det inte blir för tätt..men om man ändå inte har några?? tror ni det kan fuinka att raka försiktigt då iallafall..(men man vill ju inte komma in i svampträsket igen..har varit fri från det nu i snart två månader...Tjohoo! efter att ha dragits med svamp ända sen i julas typ)

  • pickol­ina
    Äldre 30 Jun 17:02
    #0

    Du kan ju testa... Men jag skulle nog ha ett litet uppehåll om jag vore dig, så att kroppen och slemhinnorna får vila lite först...

    Trist att du får problem av att raka, när du vill raka... Sånt är aldrig kul...

  • Malin2­2
    Äldre 30 Jun 17:37
    #0

    silverdrake,
    håret hjälper till att stabilisera miljön (t.ex. hålla lagom värmve) i underlivet och skyddar huden mot friktion. Det bästa för underlivet är ju såklart att inte raka, men som pickolina sa kan du ju testa, men låt slemhinnorna vila ut först.

  • silver­drake
    Äldre 1 Jul 00:55
    #0

    mm..ni har nog rätt att det är bäst att vänta..darn it!
    hade varit roligt att överaska maken på bröllopsnatten, vet att han egentligen tycker bäst om släta möss men han hävdar gentlemannamässigt att han visst gillar burriga, eller att han iallafall gör det nuförtiden..

  • *Smurf­en*
    Äldre 2 Jul 23:35
    #0

    rakar allt.... hihihiii

  • playma­n
    Äldre 24 Sep 01:14
    Anna32B skrev 2006-04-19 18:06:19 följande:
    Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

    För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

    Tjejer nu är frågan ställd :)
    Hej tjejer :)

    Jag kom in här av en slump och jag blir verkligen förvånad över de jag läser om att vi killar skulle tycka att de ska vara Rakat ? nu ska ni få höra :)

    Jag och några vänner till mig var samlade och skulle spela poker och dricka några öl och under spelets gång så pratade vi om allt mellan himmel och jord men vi kom in på något som jag tänkte på lite mer och de va just om vad vi KILLAR tyckte om hur tjejer skulle göra när de kom till könshåret alltså vad Vi tyckte mest om och då sa ena att "JA MEN DE ÄR KLART DOM SKA RAKA SIG" sen kom nästa och sa ja vad ska man annars göra av de HAHA då passade jag på att gå i mellan innan alla kom igång och sa att jag tycker att de mycket snyggare o sexigare och behagligare men könshår och då kollade dom på varandra lite osäkra men så sa en annan att "Men jag tycker också att de ska finnas något där" sen sa en annan att a men jag håller med där de är otroligt sexigt med könshår och då sa jag att jag tycker att de är otroligt sexigt när man ser att de är en kvinna och inget barn plus att de är även skönt att kunna känna sig till de när man inte kan se kvinnan utan bara kan känna sig till de (mörkt) och är de inte de alla killar har väntat på ? är det inte att få vara med en riktig KVINNA och vad identifierar en kvinna som mäst om de inte är hennes underliv ? Då fick jag med mig alla och då började alla prata om att de är så jä.la sexigt när de finns någonting som man kan leka med och att de känns skönare att ha samlag med tjejer när de finns hår där och att bara ligga bredvid en riktig kvinna och se att de är några hårstrån som stycker ut på sidan av hennes trosor och man blir OTROLIGT tänd på henne och att man inte kan sluta ta på henne......Ja ni ser vart allt de här leder och de är helt enkelt att vi killar sen vi var små haft en bild där tjejer/kvinnor  har haft könshår och de är just de bilden vi killar vuxit up med så de är inte så konstigt att vi vill att tjejer/kvinnor ska ha den kvar så att vi ska känna oss tillfredss och dessutom ha kraftigare GLÖD i ert sällskap ;) 

    Alla kvinnorna på gymmet kan inte ha fel eller ? ;)

    MVH

     
  • Trivia
    Äldre 24 Sep 10:09

    Ja, nu bryr jag mig inte så mycket om vad "alla andra" killar tycker. Den enda killen som jag bryr mig om vad han tycker är min m2b.
    Så helt enkelt frågade jag honom. Jag vet att han tänder lika mycket på mig om jag har hår eller inte. Så ibland rakar jag och ibland inte (rakar iofs aldrig hela venusberget). Beroende på lite vad jag känner för.
    Jag tänker inte tvinga honom att raka sig även om det är otroligt mysigt de gånger han gör det. Men det är ju inte så att jag tycker att han är avtändande på något vis när han inte är rakad.

  • pimory
    Äldre 24 Sep 11:32

    huu jag tycker att det är vidrigt med hår, på mig själv. ALLT ska bort...

  • Fröken Emma
    Äldre 24 Sep 12:06

    Roligt när gamla trådar får liv!!!

    Jag vet vad jag ska göra till dagen D, men det är bara för min man
    Tycker om variation.

  • Kattpo­et
    Äldre 24 Sep 14:12

    Jag har tur,  min make säger att håret ska stanna eftersom han tänder på kvinnor och prepubertala flickor...    
    Och själv  så tål inte min hud att rakas, det blir variga blöder och sår och kliande eksem så jag är jätteglad att jag inte har krav på mig att vara en nakenråtta. 

  • playma­n
    Äldre 7 Oct 06:32

    Det är bara underbart att se en naken kvinna när hon har håriga buske där den ska vara :)

  • Hanna0­5
    Äldre 7 Oct 07:42

    rolig disskussion

  • Troll
    Äldre 1 Nov 20:58

    Haha, denna diskutioner får mig att tänka på något min mamma brukar säga på skämt (vi pratar ganska öppet om allt).

    "Det växer inget gräs på en racerbana" ;)

    Jag är 20 och jag kan säga att de flesta av mina kompisar rakar bort allt, med de finns även de som inte gör det. Jag har heller aldrig träffat en kille som inte har gjort det. Jag tycker att det viktigast är att man är bekvämt och att man ska testa både innan man dömmer. I min generation är det så vanligt att det inte längre anses som något förknippat med småtjejer utan fräscht. Men jag tror att det finns många som uppskattar variationen också.

  • Fru Nordst­röm 2011
    Äldre 2 Nov 07:09
    Trivia skrev 2011-09-24 10:09:34 följande:
    Ja, nu bryr jag mig inte så mycket om vad "alla andra" killar tycker. Den enda killen som jag bryr mig om vad han tycker är min m2b.
    Så helt enkelt frågade jag honom. Jag vet att han tänder lika mycket på mig om jag har hår eller inte. Så ibland rakar jag och ibland inte (rakar iofs aldrig hela venusberget). Beroende på lite vad jag känner för.
    Jag tänker inte tvinga honom att raka sig även om det är otroligt mysigt de gånger han gör det. Men det är ju inte så att jag tycker att han är avtändande på något vis när han inte är rakad.
    Ja du Trivia...det gjorde du rätt i! Att fråga honom. Precis vad jag tänkte skriva. Läste i denna tråd och ja tänkte väl ja med.... Men det är väl som sagt ändå upp till en.
    Men jag går också efter min M2b. Jag hatar oxå håret. Rakar mig under armar och allt. Men fick min M2b välja så skulle ALLT sitta kvar. Men under armar och ben får han stå ut med att jag tar samt finfrisera ibland nertill
    Min M2b tycker det är väldigt tändande att busken är en buske liksom,även fast jag inte håller med.

    Men gör som så. Fråga han.

    "Power to the bush" Flört
Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?