• Te amo

Svårt....

Hej!
    Ibland så blir jag så ledsen för man vill så mycket till sin dag...
    Vi trodde att vi skulle ha råd att köpa en fin ring till mig men nu vet jag faktiskt inte hur det blir...Båda studerar så vår ekonomi är lite knaprig liksom...:( känner mig jätte stressad, gifter mig om 2 månader och om jag ska ha en så måste det ske nu.

Det är ju en ring som man bär hela livet så det känns viktigt för mig...men jag kanske överdriver...vill ju inte vara bortskämd heller liksom...

Är det någon som är i liknande situation och som har löst det på något sätt?

tack för att jag fick skriva av mig lite...

• Svar på tråden Svårt....
  • Te amo

Blivande Fru,
    Det hade verkligen varit super! om man kunde göra det på avbetalning, problemet bara är att vi är studenter så jag vet inte om man får ta det på avbetalning då? Vet du något om det?

• Gnappgnapp

fjärde förslaget:
    satsa på guld i själva ringen, men strunta i diamanten utan sätt i syntetisk sten, cz, ingen som ser någon skillnad, korten blir vackra och så kan du byta ut stenen/stenarna till äkta den dag ni har råd!

• Gnappgnapp

hm.. jag är nog mest med fjärde förslaget hittills *ler brett och lite självironiskt*

• Te amo

Gnappgnapp ,
    sant, sant...
    Nee den ringen jag vill ha kostar inte så mycket som 50 000 hehe...så drömmande är jag inte..:P hehe...Men det hade varit jätte bra om jag kunde göra det på avbetalning, men som sagt jag vet inte om vi kan göra det eftersom vi är studenter...=(

• Blivande Fru!

Te Amo, ja det är klart, tänkte inte på det.
    De gör en kredit upplysning på dig i butiken, man ska ha en minsta årsinkomst.
    Du kan ju läsa mer på deras hemsida.
    Kolla även om du kanske kan betala mer i när du är i butiken , kanske en 1000lapp om du kan och så resten avbetalas.

• Te amo

Gnappgnapp,
    hehe...helt ärlig så var det ett bra förslag! hehe...Så det syns inte?
    Då betalar man mest för guldet kanske..
    det vore jätte bra, måste höra med en guldsmed :P

Du e bra duktig du...:)
    tack!

• Blivande Fru!

Kollade upp nu och man ska visst ha fast anställning, tyvärr

www.guldfynd.se/index.jsp

Här är sidan i alla fall, kanske någon mamma kan ställa upp och du betalar dem?

• Te amo

Blivande Fru,
    va synd =(
    Tack så mycket för att du kollade upp det!

Aaa..får prata med någon som har fast anställning få se om det kanske fixar sig...

• Gnappgnapp

Personligen tycker jag inte att det är bra att ta något på avbetalning när man är student... det kan dra så otroligt mycket med sig om man t ex blir sjuk och blir utan CSN...
    ni känner inte att ni kan be era föräldrar om ett lån till bröllopet och inte riktigt nämna att det ska gå till ringen om det känns som om du gapar över mycket då?

jag förstår att du vill ha en vigselring som du kan ha hela livet, om inte förutsättningarna finns där nu så finns de säkert där när ni har pluggat klart och då kommer inte en vigselring vara en jätteutgift... tror du inte att det känns bättre att kunna en ring som du VERKLGEN vill ha och kanske kunna smälla till lite högre om några år? (retoriska frågor)

mitt slutgiltiga råd blir; köp en lite tunnare nu och köp till så att det blir tre ringar den dag ni har fasta inkomster!

• Gnappgnapp

Det sägs att det t o m blingar lite mer i cz, men utan att se fejkat ut, jag tycker att du ska kolla upp det! Går det byta upp i storlek borde det gå att byta i kvalite´!

Vi har beslutat oss för att skippa morgongåvan, det blir för mycket just nu, men jag ska få en morgongåva på vår ettåriga bröllopsdag och det ser jag jättemycket fram emot! det är nog mycket på den dag man gifter sig ändå!

• Vintern2007

Alltså jag hade nog tagit alternativ 4! Då slipper ni ha en avbetalning som hänger över er! Dessutom blir ringen MYCKET dyarere då. Man kan byta ut en sten i taget ju...då har ni ett litet kärleksprojekt o ni slipper att oroa er över att ha den på avbetalning.

Hoppas det löser sig för er!

• Blivande Fru!

Ja ta alternativ 4 och sätt i en sten varje bröllopsdag eller varannat år till att börja med

• Te amo

Vintern2007,
    Tack...hoppas jag me..:P

Jo, jag ska kolla upp det faktiskt, hoppas att det blir lika bra och att det inte syns att det är en cz. Och kolla om man kan byta ut den sedan till en riktig...

• Te amo

Jag vill ju ha en enstensring så jag hoppas att det blir lika bra,
    någon som vet hur mycket det kostar ungefär?

• Moulin

Te amo: Jag kollade först på enstensringar, och det som är bra är att det finns vissa där man kan byta upp sig hela tiden. Man börjar och köper en så liten (och billig) sten som man vill, sedan får man byta ut den genom att lägga någon typ av mellanskillnad mellan den mindre och den större. Som jag förstod det i alla fall. Så den behöver inte alls bli dyr från början!

• Caileag

Hej... Jag har inte läst hela tråden och vet inte om nån skrivit att vigselbutiken har otroligt billiga och fina ringar.
    www.vigselbutiken.se

Gå in där och kika! Hoppas du hittar en ring du tycker om och som passar plånboken också. Lycka till!

• hälsingebrud -06

Ehhh, hur dyra ringar köper ni egentligen?

• Gnappgnapp

Hehe.. det här med pris på ringar har visat sig vara en mycket individuell måttstock här på BT!

Jag hisnat ibland när jag läst inlägg om diamanter, slipningar och storlek! För mig har det ingen betydelse, bara det blingar sådär lagom att det känns som om jag är nöjd och den gränsen är låg för mig men mycket högre för andra! Huvudsaken att man tycker att det är värt det!

• Vintern2007

ja jag har oxå hört galna summor (för mig) här på BT.
    För mig är det inte priset som spelar roll utan mer att den här ringen vill jag ha den är jag och den glimmar!!! :D

Min ring kommer väl att kosta runt 6000-7000 riksdaler o det räcker för mig.

• Zozo

Min är fin och enkel med en liten sten i och kostade 3500 ungefär.. Precis som jag ville ha den!

Svar på tråden Svårt....