• Te amo

Svårt....

Hej!
    Ibland så blir jag så ledsen för man vill så mycket till sin dag...
    Vi trodde att vi skulle ha råd att köpa en fin ring till mig men nu vet jag faktiskt inte hur det blir...Båda studerar så vår ekonomi är lite knaprig liksom...:( känner mig jätte stressad, gifter mig om 2 månader och om jag ska ha en så måste det ske nu.

Det är ju en ring som man bär hela livet så det känns viktigt för mig...men jag kanske överdriver...vill ju inte vara bortskämd heller liksom...

Är det någon som är i liknande situation och som har löst det på något sätt?

tack för att jag fick skriva av mig lite...

• Svar på tråden Svårt....
  • Gnappgnapp

Jag sitter här och funderar på hur du ska kunna få en fin vigselring och ändå tycka att du inte får för "lite" bling bling...

hur viktigt är det att det är just den ringen? ett alternativ kan ju vara att du har den som vigselring tills dess att ni t ex får ert första barn och då byter upp dig till en ny ring och flyttar över den första vigselringen till höger hand.

ett annat alternativ är en tunn, reltivt billig ring nu, och sedan fyller du på t ex på ettårsdagen med en enstensring, då bildar de tre ringarna ett och då har ni tid på er att spara till den och du får en "morgongåva" men ett år efter bröllopet!

det är vad jag kan komma på nu....

• Moulin

Vi har inte jättemycket att röra oss med, men jag kände som du - att jag vill ha en ring som jag verkligen vill ha, inte en halvdan för att man inte hade råd med bättre. Så jag tog mig råd och köpte en ring som kostade någon tusenlapp över maxgränsen. Det är ju inte enkelt egentligen, att man bara "tar sig råd". Men hellre spara in något på bröllopet tycker jag - ringen ska du ju alltid ha! Hoppas du får den du vill ha! Har du förresten sett sidor som www.guldgruvan.se där samma ringar är mycket billigare än i butikerna?

• Bride Aug-08

Vet du vad, jag har en ide som jag tror skulle passa er.
    Köp en ring som du tycker är fin i formen och modellen men som inte har några stenar. sen på er 1a bröllopsdag så uppgraderar ni ringen och sätter in en snygg blingblingsten i den. på er 10e bröllopsdag kan ni uppgradera den till ännu större eller fler stenar. så sattsa på en ring som är möjlig att bygga ut snyggt med flera/större stenar efter åren. Det tycker jag är jätteromantiskt. då får du ju en fin ring som bara kommer bli finare med åren.

• Gnappgnapp

Fundering nummer tre:
    Jag vet inte hurdan budget ni har men Smycka har en ring med 12 små 0,01 ct diamanter, min svägerska hade två, en varje sida om förlovningsringen. den ena blev hennes vigselring och den andra morgongåva. de kostar ca 4000 styck och då kan du ta en nu och den andra när ni får bättre ekonomi....

• Blivande Fru!

Jag är mammaledig och kassan är dessvärre knaper här också.
    Men jag har köpt min ring på Guldfynd, de har en räntefri avbetalning på 12månader, du betalar en summa (mer/mindre om du vill) på dessa månader.
    Du betalar 25kr extra varje månad också (det är väl administrationsarbetet).

• Wanki

Försök att inte tänka att "det maste ske nu". En dyrare ring kan ni alltid skaffa senare, den blir inte mindre vigselring för det! Hittar ni ingen just nu i rätt prisklass sa köp en billigare sa länge. En ring är aldrig bortkastade pengar heller. Vi kommer att köpa tva billiga ringar och skulle vi inte känna oss helt nöjda sa kan vi alltid byta senare, tänker jag.

• Te amo

Gnappgnapp,
    Tack så mycket för dina förslag...Jo det skulle ju vara ett alternativ, att man sedan om ett år köper en finare ring. Absolut. Det enda tråkiga med det är att på fotona som vi ska ta och på bröllopsfilmen så kommer det vara en den ringen som jag väljer nu.

Men om ett mirakel inte sker så tänker jag absolut göra så

• Te amo

Moulin ,
    aaa precis det är ju viktigt. Va kul att du kunde köpa den ringen du ville ha!
    aa jag funderar på att ta lite pengar från någonstans men problemet är att allt är nästan redant klart så det finns inget vi kan direkt ta ifrån.Måste tänka lite på vad..
    Kollade guldgruvan men det fanns inget jag ville ha..

• Gnappgnapp

Såg det här med avbetalning:
    det tycker jag är en bra idé om man känner att man kan göra så eller det inte finns något alternativ.

Personligen vill jag känna att ringen är MIN den dagen jag får den på fingret, men det beror ju på hur mycket man har tänkt att ringen ska kosta... har förstått att det är högst olika här på BT, vissa kostar 3000, andra 50 000....

det där med att byta upp sin sten är en jättebra idé, men se till att det verkligen blir gjort... min svärmor prioriterade andra saker i samband med att barnen kom så det tog 27 år innan hon bytte upp sin... men den som väntar p ånågot gott... =-)

Svar på tråden Svårt....