• Willma

Bröllop - hall of shame -Ny

Eftersom den gamla tråden är stängd tänkte jag börja en ny. Någon som har något pinsamt bröllopsminne att dela med sig av?

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny
  • Gnappgnapp

Nu menar jag inte att jag inte tycker synd om din brors fru, men de flesta andra historier här har ju varit sanslöst roliga.

• Sagan

På ett bröllop jag var på började bruden lägga sig i mitt i sin pappas tal, och sa "Så var det inte alls", "Du har missuppfattat" etc. Till slut fick han vända sig till sin dotter och säga: "Nu får du vara tyst, för nu är det jag som talar". Lite pinsamt!!

• Jagular

Härlig tråd... men lite nervis blir man ju när man har sitt kvar

Jag var på min kompis bröllop för några år sedan, vigseln var i Allhelgona kyrkan i Sthlm.
    Brudparet står framme vid altaret och ceremonin har börjat, nervositeten har nog också släppt lite för deras två (3 och 5 åriga) söner som är näbbar, dom tycker nog att det är lite trist med allt prat också gissar jag, så 3 åringen har börjat se sig omkring lite och blir lite trött i benen (och i denna kyrka är det en liten trappa på tre-fyra steg upp till altaret) så han sätter sig i trappan... och sen till sin lycka upptäcker han att om han smäller sina klackar mot den lilla metalllist som håller fast mattan så låter det så härligt... så han smäller på...och sen upptäcker han att han har ju publik till råga på allt... härligt... så då börjar han sjunga också... men då skyndar morföräldrarna fram och plockar den helt oförstående killen av banan

• jocelyn

Om jag hade varit den bruden som _Ma_ berättar om hade jag rest mig från bordet och skickat ut karlj**eln som höll det där "talet". Fy bubblan...har aldrig hört något så vidrigt.

• Blivande fru pettersson

Ja, det hade jag också. Behöver jag tillägga att han inte är bjuden på mitt!

Men sån är han. Och helt ovetande om det, dessutom.

• June20

_Ma_:
    jag skulle precis skriva det som jocelyn sa!!! Vilken karl?! Vilken mage?!

Nä ska någon läsa ett tal på vårat bröllop ska jag titta på det innan det läses upp inför alla andra! Även om jag ev förstör överraskningen om det skulle vara något väldigt fint och kärleksfullt skrivet men den risken tar jag nu känner jag. Fy böv*** säger jag bara!

• utvandraren

_Ma_ Är han så hemsk? Har ni ingen kontakt? Tycker det var lumpet gjort av honom men familj är ju alltid familj.. Släkten är värst... Kanske han kunde få talförbud?? Jag är jätte nervös inför mitt bröllop, min pappa kommer säkert säga något pinsamt, men jag vill naturligtvis ha honom med!

• June20

utvandraren:
    finns dem som inte kan hålla käft även om de inte ska göra ett tal som min kusin och gör hon inte det o skämer ut mig så åker hon UT!!!!!! Vet inte hur bra hon tål alkohol heller igentligen så det kan bli en halvrysare!

• Blivande fru pettersson

utvandraren

Nej, egentligen har vi ingen kontakt, eller han är ombedd att lämna oss ifred, men han har inte vett att respektera det. Det finns givetvis en hel livstid med anledningar bakom det. Ibland får jag dåligt samvete över att jag inte vill ha honom med på mitt bröllop, men han har aldrig funnit där för mig, inte på något positivt sätt. Så, visst var det ett svårt val, men jag kan egentligen inte ta något annat.

Nu till något muntrare. Vid ett annat bröllop gifte sig brudparet uppe på en bergstopp. Alla gäster fick klättra både upp och ner, medan brudparet flög helikopter. Givetvis gick jag vilse på nervägen och kom en aning sent till festen. Det var lite pinsamt... =)

Barn är också alltid roliga på bröllop. Vid min mors bröllop hade de barnbarnen som brudnäbbar och näbbar. Men den ena näbben gick och tittade under kjolen på brudnäbbarna så fort han fick chansen... Så sött, men inte riktigt planerat... =)

• kela81

kom på en till, när min pappa gifte sig så var jag och mina syskon näbbar, jag var tolv och halvsystern var lite över året...och tydligen så var det dötrist i kyrkan....för hon hittade tillsist på att roa sig med att kasta de där siffrorna som man skriver psalmnummrena med ner i bänkrade framför (som är lägre än "plattformen" vid altaret...om nån försökte stopa henne så illtjöt hon Så hela vigseln igenom på bandet är det ända man hör de där klirren när siffrona träffade golvet och i mellanåt hennes illtjut...

• June20

smartiz:
    jag tror jag hade föedragit klirr klirr över ett illtjut vilken dag som helst! HAHAHAHA...ja har lite svårt för barnskrik ofta och det där lät mera komiskt o sött....ingen vsste vad dem skulle sjunga tillslut! hehehe....full i fan bebe fast hon inte viste om det.

• ringsökaren

Tyckte det här var kul så jag puffar lite

*puffelipuff*

• glimma

Suverän tråd. Puffar upp! Mera, mera!

• ringsökaren

Snälla ingen som har fler bidrag till denna tråd?

• Cavatina

När mina föräldrar gifte sig hade min kära mamma valt en fotsid klänning och under den en lång, blank underkjol. När det var dags för knäböjning framme vid altarringen kasade hon ideligen p.g.a. den hala kjolen och fick krampaktigt hålla sig fast genom att ta spjärn med armbågarna mot sammetsräcket. Och hon har inte precis några armbrytararmar...

Det dröjde dessutom nästan två år innan min pappa "blev gift", det hade missats i folkbokföringen och avslöjades när de skulle ansöka om pass. Mamma var dock prydligt gift men inte med någon. Till råga på allt står det på vigselbeviset än idag en annan kyrka än den de gifte sig i.

Om man ska tro på ödet och omständigheter har de oddsen emot sig, men lever lyckliga än idag... (peppar peppar)

• Maria G

När min ena syster gifte sig 1989 så ville de ha vigseln vidoefilmad för att kunna titta på under kommande år. De hade inte så mkt pengar så de frågade min ena bror om han kunde tänka sig att filma i kyrkan och det ville han mkt gärna göra. De hade inget stativ till kameran utan han skulle filma "på fri hand" så att säga.

Min bror står framme vid sidan av brudparet under vigseln och filmar (åtminstone tror vi andra det) men man tittade ju mest på brudparet och inte på han som filmade. Vigseln förlöper precis som den ska och brudparet tågar nöjda ut ur kyrkan och festiligheter tar vid.

Ngr veckor senare ska brudparet titta på bröllopsfilmen och vad får de se..... Min käre bror har mest filmat mattan i kyrkan. Några snabba svep över brudparet då och då och sen tillbaka til mattan. tydligen hade karln varit så himla bakfull att så fort han försökte filma så blev han yr och illamående och kameran hölls mest i nedåtriktat läge. Min syster blev så himla ledsen eftersom ingen annan hade filmat så deras vigsel blev endast förevigat med ljud och ngr snabba svepande bilder på dem

När sen min bror gifte sig 2 år senare så erbjöd min syster att filma deras bröllop men DET fick hon inte utan de skulle ställa upp ett stativ i kyrkan för att få bästa möjliga film.

Maria

• mammaK

MariaG egentligen synd om din syster men jag kan inte annat än skratta när jag läser vad du skrev=)

Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny