• Willma

Bröllop - hall of shame -Ny

Eftersom den gamla tråden är stängd tänkte jag börja en ny. Någon som har något pinsamt bröllopsminne att dela med sig av?

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny
  • Jupiter2

CicciL: Usch, det var egentligen inte roligt att läsa. Stackars henne! *Sitter och mår lite dåligt* Hpppas att hon är en glad person som kan ta det med en klackspark!

• June20

Kan man kissa på sig när man svimmar?? det har ja alldrig hört talas om låter verkligen som om hon släppte taget om alla grundäggande saker i kroppen-kanske inte ätit så mycket heller pga nerverna....ush va hemskt! Synd att hon va nervis igentligen eftersom det e brudparets prorblem hehehe...men antar att det kan vart scenskräck med....spec för att snubbla el dylikt inför alla.
    Hoppas vi inte får för mycket problem på vårat bröllop fast det e ju en bra tid kvar tills dess...

Läste ett roligt inlägg som nån skrev i ett annan tråd om nerver för bruden.
    Om hon skulle ta sig ett järn el ej innan vigseln men man borde inte göra dte igenligen om man inte ätit så bra.
    Ialf det var nån som fråga vad hade du gjort om cateringfirman streka på din bröllopsdag el gick i konkurs typ....
    Nån svara med att då hade dem skrickigt öronen av dem o stämt dem, men istl för fina maten då skulle man ta sitt vin o ringa pizzerian efter ca 100 st pizzor! det tycket ja va grymt!

• kela81

Har ju inte med bröllop att göra...men jag har en känsla av att det kan upprepa sig på vårt bröllop nästa år Min farfar är nästan döv, han har varit musiker och sångare hela sitt liv och har en riktigt stark röst som hör vill jag säga. På kusinbarnets dop förra året så skulle vi sjunga tryggare kan ingen vara...farfar ligger hela tiden en verk framför och hörs över hela kyrkan...farmor försöker att få tyst på honnom men han hör inte och vi andra försöker att hålla oss för skratt...resten av kyrkan...*inte släkt eller vänner* flörsökte i sin tur överösta honnom med den rätta versen...

Kan tänka mig att han komer att höras i vår kyrka ochså

• Blivande fru pettersson

Tänkte bidra med utdrag min fars tal på min brors bröllop:

"Att brudgummen gillar det som är gammalt och antikt, det ser vi ju beviset på här..." (Bruden var ett år äldre, något hon hade lite "ångest" över)

"Själv hade jag ju hoppats på att brudgummen skulle gift sig med sin förra flickvän. Det var allt ett riktigt kap!"

"Bruden är ju något av en besserwisser..."

Bruden satt och grät innan vår käre far lade av! Och ingen alkohol var serverad på bröllopet, så han kan inte skylla på det!

• Too Be  gift nu

På vårt bröllop så var det bara jag och min man - vi gifte oss i Las Vegas så det hände ju inte så mycket hemskt.

Dock var vi ute i en öken bland klippor och det blåste så in i bomben - så fort jag kom ur limon så stod hela håret rakt upp för att sedan kastas fram över ansiktet - ser ganska så kul ut på videon:)

Sedan så har vi ett kul kort som fotografen tog när vi äter ute efter vigseln där jag sitter och äter helt i brudutstyrsel förutom att jag har mina ombytesskor som är svarta och gröna gympadojor:)

Dessutom så har vi både på kort och video när vi ska klättra upp på en klippa som är 15 meter upp - kan säga att det INTE är lätt i en stor brudklänning och både det ena och det andra höll på att komma med i bild !
    Vi repade även våra ringar när vi klamrade oss fast på klippan för att komma upp - men dom är ju nu ett minne av vad vi gjorde.

Fest för släkt och vänner ska vi ha nu i juni och med all säkerhet kommer pappa att göra något pinsamt - det är mer en regel än ett undantag !!

• atenea

Min kusin hade inte riktigt koll på hur han skulle ta emot bruden vid altaret. Han stod där , helt på fel sida ...och i stället för att ta sin plats genom att gå framför bruden så går han bakom henne ... och hoppar över henner släpp (som var gaaanska bred ; detta var på 80 talet)

• Stefans fästmö

_Ma_

Gud, stackars bruden!! Och han sa det inte på skämt alltså??? Nog för att jag kan tycka att min far är pinsam ibland, men inte elak...

• Blivande fru pettersson

Nej, han sa det inte på skämt. Men han menade det egentligen inte så hemskt som det lät... säger han iaf. Bruden ifråga har dock fortfarande ingen kontakt med sin svärfar. Och de har varit gifta i 5 år nu, min bror och bruden.

• Gnappgnapp

De här hall of shame-trådarna är helt ljuvliga! Mera mera!!!!

Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny