• MrsCanavan

Någon från Nacka trakten?

Känner att jag skulle vilja ha en "bride to be" kompis. Någon som känner liknande?

• Svar på tråden Någon från Nacka trakten?
  • L+J

ElSt. Tack ändå!!

Har hittat en kontakt genom pappa som känner till trakten där uppe. Han spelar t o m i ett dansband som brukar uppträda på AfterSki visade det sig, så underhållningen kanske löser sig också!

• Mosing

Hej!
    Ännu en brud från Nacka (järlasjö)... Idag har vi varit och beställt stämpel med vårt monogram och köpt papper till våra inbjudningar. Hittade också jättefint papper till festprogram och placeringskort. Känner mig jättenöjd! Känns skönt nu när mycket är fixat...

• ~Annelie~

Hej mosing!!
    Välkommen :)

var har du beställt er stämpel??

• Mosing

Vi var på Ljungrens pappershandel i Gamla Stan. Det är ett ställe som jag verkligen kan rekomendera! De är superproffsiga och vet verkligen vad de talar om! De kan med sina små tips hjälpa en att få till det där lilla extra! Jag är så nöjd!

• Hjärtelycka

Hej alla!

Får jag ansluta mig?!

Värmdöbrud som gifter sig i Nacka!

• L+J

Vad hände med den här tråden egentligen? Puffar lite ...

Trevlig helg på er alla!
    L

• -Systeryster-

Hej hopp! Jag är här!

Välkommen hjärtelycka!

Ska nog gå förbi Ljunggrens jag med, jag är ute efter cremefärgat embossingpulver och ett bra papper till favoraskar. Har tänkt vika själv, vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet ännu...

Hur går det för alla andra Nackabrudar?

• ~Annelie~

Måste få skriva av mig lite..
    Hua vad mkt det är i livet just nu :S
    Vi har fått en lägenhet i Tyresö som vi SÅÅ gärna vill ha,men jag måste få jobb först. Ska på 2 anställningsintervjuer i veckan, en i Nacka och en i Tyresö. (Den ena är idag)

Helst skulle jag vilja börja i april, men då måste jag ta uppehåll från mina sista 10 p (c-uppsatsen) på högskolan som jag nu skulle gjort mellan april-juni.
    Allt har hänt så fort. På en vecka har jag fått pyssla ihop det här och vet än inte hur det kommer att sluta. Får jag jobb, så får vi läganheten..
    Blir man lagom nervös på intervjuerna då eller..vill börja få stabilitet i vardagen så vi kan fortsätta på våra planer inför bröllopet nästa år också..
    Verkligen stora beslut i livet som ska tas just nu..

• -Systeryster-

Låter jobbigt, det brukar ju vara så att händer något så händer allt. Försök ta en sak i taget och oroa dig för en sak och en dag i taget.

Lycka till på intervjun! Jag håller tummarna!

• Hjärtelycka

-Systeryster-:
    Tack för välkomnandet!

Håller med föregående talare om att Ljunggrens är suveräna! Vi köpte allt material till våra inbjudningar mm därifrån.
    groups.msn.com/hjartelycka/trycksaker.msnw

Jag började åxå vika egna favorsaskar - men gav snabbt upp då mina blev snea och vinda... Vi kommer ha favorpåsar från Panduro, som jag stämplat. Det får duga

~Annelie~: Hoppas allt löser sig till det bästa för er!

• -Systeryster-

Hjärtelycka: Jättefina trycksaker, får jag fråga var du köpt stämpeln med mönstret? Är det på Ljunggrens? Jag har letat efter en sån, till slut hittade jag en rektangulär med nästan samma mönster på Panduro som jag använt, blir dock inte lika snyggt som den som du har.

Annelie: Hur har det gått med jobben och lägenheten?

• Hjärtelycka

-Systeryster-:
    Tack!
    Stämpeln är mycket riktigt köpt på Ljunggrens. Dom beställde den från Tyskland. Den är faktiskt riktigt användbar, även efter bröllopet.
    Har du bilder på dina trycksaker *nyfiken*

När gifter ni er, Nacka-brudar?
    När skickar ni inbjudningarna?

• ~Annelie~

*kramar om er alla*

-Systeryster-
    Jodu.. har varit på två intervjuer..
    har en till om en vecka..
    har dock lite problem..
    hon på bostadshyresföretaget (eller vad kalla man det).. sitter och väntar med flåset i nacken på mig, på papper från oss med våra inkomster framöver.
    Micke har fortfarande inte fått sitt från sin chef, fast han bad om det förra veckan.. och jag måste få ett jobb för att kunna visa upp det. Skolan har iaf beviljat mitt studieppehåll..
    Nu väntar jag bara på jobb.. Usch.. känner verkligen paniken..

• ~Annelie~

Hjärtelycka

Vi gifter oss 2 juni 2007 (kl 15.00 ;) ), Skickar ut inbjudningarna så de kommer till folk på alla hjärtans dag. :D

• Hjärtelycka

~Annelie~:
    Det är bra att vara ute i god tid.
    Jag är en gammal "BT-räv", har hängt här till och från sedan -01 nångång....Har hunnit samla tips och idéer och tänka och tänka om!
    Nu gör vi äntligen slag i saken och gifter oss Uppenbarelsekyrkan i Saltis i augusti.Festen ska vi hålla i Grünewaldvillan i Saltis.

Ni andra då? När, var, hur?

• -Systeryster-

Annelie: Jag håller alla mina tummar för att allt ska ordna sig för er. Kan ett alternativ att någon går i borgen för er tills det andra är klart? Så gjorde vi när vi båda pluggade och fick en lägenhet. Sedan när papprena på jobb kommer så tar man bara bort den person som gått i borgen från kontraktet.

Hjärtelycka: Ska försöka ta några bilder och lägga in på min msn grupp, återkommer när jag hunnit med det!

Vi ska gifta oss den 23/9 i Boo kyrka med middag på Graninge Stiftsgård. Vi tittade faktiskt på Grünewaldvillan först men vi orkar inte styra upp egen catering och personal så vi tog Graninge där vi får ett färdigt paket.

• ~Annelie~

Problemet är att jag inte har fått jobb än.. bara intervjuer att gå på..
    Däremot tror jag starkt på att jag skulle kunna få ett av jobben åtminstone..
    Är dock nyfiken på vad de har i löneanspråk.. På måndag vet jag hur det blir med det jobbet..

• Hjärtelycka

~Annelie~
    Hur gick det? Fick du jobbet och lägenheten? Håller tummarna fortsättningsvis!

• ~Annelie~

Åhh Hjärtelycka

Vilken skit man har hamnat i..
    Ena stället ringde och ville att jag skulle komma på ännu ett besök..
    Vågade inte chansa, utan bestämde mig för att plugga vidare. Lägenheten fick vi i allafall (dom gjorde undantag). Så nu flyttar vi den 1 juni.

Har ingen studiemotivation alls.. Vill hellre gåå plocka och städa inför flytten.
    Har knappt börjat med uppsatsen än, trots att det har gått 2 veckor snart. :(

Fick ett problem till på halsen.
    Om jag inte får jobb direkt när skolan är klar, dröjer det tydligen 3 månader innan a-kassa kommer... Vilket innebär att vi bara har min sambos lön att leva på.
    Då vi flyttar nu i Juni,kommer vi också att ha oturen att råka ut för dubbel hyra i en månad. Trots att vi nu har tagit lån för att kara sommaren, blir det precis på kronan. :( Försöker hitta extrajobb,men det verkar ju kört..

Åhh.. varför orka kämpa :(

Verkar som att vi också får ändra våra planer inför bröllopet.
    som det ser ut nu kommer vi inte ha råd.
    Kanske det blir bröllop i sambons föräldrars koloni-områd..Ligger vid vattnet.. men då måste vi lite på bra väder..
    Blää.. orkar inte skriva mer just nu..
    måste förbereda mig inför min handledning idag.. har ju inte gjort något :(

KRAAAAM!

Svar på tråden Någon från Nacka trakten?