• glassk­ompott
    Äldre 31 Jan 21:49
    167535 visningar
    38 svar
    38
    167535

    Bröstförstoring betald av landstinget?

    Hej!
    Jag vet att landstinget har betalat bröstförstoringar till tjejer som inte har några bröst.

    Jag är helt platt och fullvuxen (de kommer inte växa) och undrar hur man går till väga? I sthlm finns ju så många sjukhus...!

    Någon som vet något om detta?
    Väntetider osv?

  • Svar på tråden Bröstförstoring betald av landstinget?
  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 16:45
    #0

    Jag vill bara tala om hur jag visste detta om Plastikkirurgiska.. Förutom att jag tror att jag läste det i väntrummet, på ett diplom.. *haha*

    Jag hade gjort en bröstoperation där och rekommendera en kompis till mig att oxå gå dit. Hon hade bokat tid för konsultation hos en väldigt suspekt kirurg.. Sagt och gjort, hon gick dit och när hon var där så såg Agnes att den här tjejen hade ett stort fult ärr över hela magen och frågade självklart om detta. Tjejen förklarade att hon stått i kö för att operera sig för att korrigera detta fula ärr och att hon efter många år i kö skulle få gå igenom op men då hade hon flyttat från sin stad till stockholm och hamnade då längst ner på stockholm lista, vilket skulle ta ytterligare en massa år. Då berättade Agnes att hon har detta avtal med landstinget och kunde fixa operationen av hennes ärr direkt. Så hon fick ärret op direkt, slappa väntetiderna ovs osv...

    Gäller att ha tur eller veta var man ska vända sig..

    Glad att jag kunde hjälpa till genom att tipsa om denna klinik.

    Önskar dig/er verkligen all lycka!

  • Ostbåg­en
    Äldre 15 Feb 17:40
    #0

    Någon som vet om landstinget ställer upp om man har olika storlek på brösten?
    Det skiljer en storlek mellan mina bröst så ni kan ju gissa att det är svårt att få tag i bh...
    Skillnaden har ökat de senaste åren (är 21) verkar nästan som om det ena bröstet växer fortfarande medan det andra har slutat.
    Går ju att dölja genom att fylla ut ena bh kupan i bland. Är bara lite trött på att gå och dra i tröjan på högersidan för att urringningen ska hamna någorlunda jämnt.

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 17:53
    #0

    Ring till plastikkirurgiska och fråga, de borde ju kunna svara.. :)

  • AnnaS2­3
    Äldre 15 Feb 19:29
    #0

    Typiskt när man får en glimms av hopp att det krossas på 30 min. Pratade med dem på Plastikkirurgiska och det visade sig såklart att om man är från Göteborg så går det ju inte att få en operation betald eftersom jag inte är Sthlmsbo. Kunde man ju listat ut!!

  • cecili­aj
    Äldre 15 Feb 19:32
    #0

    Ostbågen:

    jag har en kompis som hade olika stora bröst och fick sin operation betald. hon hade en skillnad på två kupstorlekar ungefär. men väntetiden var lång, över ett år. hoppas det går bra för dig!

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 19:33
    #0

    Ah, tänkte inte på att du kanske inte bodde i sthlm. Annars hade jag kunnat tala om det för dig direkt..

    Kolla upp om det finns någon klinik i Göteborg som samarbetar med landstinget då. Kanske inte är det lättaste men det är ju värt att försöka.. Annars får du försöka gå den traditionella vägen och OM du blir godkänd så är det långa väntetider.

  • AnnaS2­3
    Äldre 15 Feb 20:32
    #0

    Pickolina...
    Har kollat och ringt runt så gott jag kunnat och det verkar inte vara en enda klinik i Gbg som har samarbete med landstinget. Men visst jag kan ju ha missat det...
    Absolut kan jag lägga 40000kr på en operation (vilket jag kommer att få göra) men det är mkt pengar att lägga ut när man hör att andra i min situation får det betalt genom landstinget. Men det är ju bara att ta det för vad det är...antingen vänta ca 2 år eller betala själv.
    Jag vill inte låta grinig för jag förstår att jag har kommit lindrigt undan med "obefintliga bröst" om man jämför med kvinnor som har cancer tex och självklart har jag all förståelse i världen att de ska opereras innan oss som har komplex och mår dåligt för en sådan sak.
    Blev väl dessvärre bara för exalterad när jag såg att glasskompott hade fått det betalt och så snabbt. Men men livet är aldrig rättvist, något som som vi alla får uppleva.
    Tack för din hjälp iaf...alltid ngn i Sthlmstrakten som blir glad och det glädjer mig
    Kram

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 20:37
    #0

    Förstår att du känner så.. Hoppas du når ditt mål, hur du nu än går tillväga och att du kommer bli nöjd med det. -Lycka till! Kram

  • Carma
    Äldre 15 Feb 21:09
    #0

    Anna,

    Har du ngn kompis/bekant i Sthlm som kan hjälpa dig med en tillfällig folkbokföring??

    Superenkelt: du behöver ändra din folkbokföring bara för t ex februari - maj.
    Går säkert att fixa på annat sätt även om man inte har ngn kompis. Hyra i andra hand, finns kanske ngt företag som kan hjälpa.

    Lycka till!!
    Carma

  • Carma
    Äldre 15 Feb 21:11
    #0

    ändra folkbokföringsadress menar ja så klart :D

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 21:16
    #0

    Så funderar faktiskt min syster på att göra, skriva sig hos mig för att försöka få en bukplastik, vilket hon behöver efter två graviditeter..

  • glassk­ompott
    Äldre 15 Feb 23:06
    #0

    Oj, där drog man igång konversationen....! Vad kul!

    Har ni några inputs till mig?

    Det är absolut ingen man som påverkat mig utan tvärtom. Men jag vill så gärna kunna duscha efter träningen tex eller köpa en "vanlig" bh, det är pest nu. Köper alltid flera stycken om jag hittar ngn som passar o som ger sken av att jag har bröst....! O att slippa momentet att det ALLTID är jobbigt att visa sig naken! Usch. Det är så svårt!

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 23:27
    #0

    Det är så svårt att råda någon åt endera håll...

    Du måste ju känna själv vad som känns rätt just för dig.

    Önskar jag hade något lite mer klokt att säga till dig.

  • glassk­ompott
    Äldre 15 Feb 23:33
    #0

    pickolina:
    Du har verkligen gjort tillräckligt för mig! Tack o kram på Dig!

    Tur att vi har BT!!!

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 17:55
    #0

    glasskompott --- Hur har det gått för dig??? *nyfiken*

  • glassk­ompott
    Äldre 13 Apr 18:33
    #0

    pickolina:

    Jag sitter här 9 dagar efter op och känner mig nöjd!
    Jag fick 200 cc och det ser ut att bli en lagom storlek!
    Hat nog tagit i lite för hårt... Jag mår ganska bra och har varit i skolan och lever så gott som normalt, det ju självklart sticker och trycker fortfarande. Jag blir lätt andfådd men det är väl så det ska va?!

    Hur som helst är jag nöjd med mitt beslut!

    Tack för omtanken!

    Kram

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 18:36
    #0

    Ja det låter helt normalt.. Kroppen har ju mkt att arbeta med för att läka och vänja sig så man blir lite sliten.

    Skönt att du känner dig nöjd! Kul att höra.. :)

    Kram

  • Äldre 27 Sep 08:11
    #38
    Piller för bröstförstoring - http://tonzes.com/breastse.htm Efter bara några veckors behandling började jag märka skillnad på mina bröst, de blev rundare och fastare. Nu har jag använt era tabletter 3 månader och jag känner mig mycket mer självsäker än tidigare. 
Svar på tråden Bröstförstoring betald av landstinget?