riika; har varit på ett knytisbröllop, och tanken är god men... Det blev lite trist eftersom maten var den enda gåva brudparet ville ha, och då tog man ju i lite extra och gjorde något extra gott och fint (och mycket). Och när då borden inte räckte till att duka fram all maten på blev de (bla jag) ganska besvikna över att den maten just vi hade med oss inte hann bli framdukad ens...
Fick varken smaka på den själv eller visa upp den för brudparet. Fick höra sedan att maten som blev över hade de gett bort till vänner och släkt och sånt, och den tanken är ju god, men det var inte för deras skull jag stod och lagade mat i några timmar...
Mer spartips är att köpa det man behöver på lågprisställen. Vi behövde ex bordsdukar, och att hyra sådana kostar runt hundringen per duk, så vi åkte till IKEA och köpte 30 meter lattefärgat tyg. Blir lite koolt istället att man kan välja annan färg än just vitt.
Ska till exempel sy min brudklänning själv, och om man bara tänker om lite i matrialvalet så kan man komma undan jättebilligt!
Och naturligtvis kan man köpa mycket secondhand!
Inbjudningarna tänkte jag ta mig tid att "scrappa" ihop av sånt som jag redan har hemma. Behöver bara handla litegrann extra. Då blir dessutom de flesta inbjudningskorten (och tack-korten) olika och speciella för varje gäst!