• cajsan

20 maj 2006?

Finns det fler här inne som gifter sig den 20 maj? Hur långt har ni hunnit i planeringen?

• Svar på tråden 20 maj 2006?
  • Lapinette

cajsan - var i skärgården gifter ni er?

• cajsan

Lapinette: På Blidö utanför Norrtälje.

• cajsan

Ja, hoppas att det blir det! Kyrkan ligger alldeles vid vattnet, så vi tänkte ta en kyrkbåt därifrån till värdshuset! (Bara det inte regnar!!! )

• Lapinette

Självfallet ska det inte regna den 20 maj!!! Vi har ju beställt sol!

Vi har precis lagt champagnen utanför vår restaurang vilket innebär en liten promenad till ett hus där brudskålen ska ske och tillbaka så vi hoppas också på vackert väder för en trevlig tipspromenad.

• grahn06

Har ni bokat bröllopsresa? Och i så fall vart ska ni åka? Vi väntar på offert på tio dagar i Västindien. Skulle vara himla najsigt!! =) Solist i kyrkan har vi nog fixat men inte bestämt tredje låten... och gästlistan är inte heller hundra procent klar men det ska fixas i helgen. Då vi även ska kolla på bröllopssviten på det hotell vi tänkt. Det är ju hur kul som helst med bröllop!! =)

• Lapinette

grahn06 - västindien låter härligt. Själva var vi i Guadeloupe i våras. Nu blir det en vecka till Sorrento direkt (måndagen) efter bröllopet. Har alltid velat gå till Amalfi och vi har planerat att ta en kortare bröllopsresa direkt efter bröllopet och sen en längre till hösten.

Vår bröllopssvit ingår i restaurangbokningen så vi gick runt och tittade på deras sviter och fick välja vår när vi var där i november. Himla trevligt kan jag säga! Kommer att ha jacuzzi samt kakelugn i det ena badrummet. Frågan är dock när vi ska hinna njuta av det. Tur att festen måste sluta 01.00.

Vi har inte frågat vår solist än. En av de saker som står på listan att göra de närmaste veckorna. Vi hade tänkt oss två solosånger...tänkte höra med henne (solisten) om hon har några favoriter innan vi bestämmer oss.

• grahn06

Åh kakelugn i badrummet!! Hur mysigt som helst! =) Vårt är nog mer 2000-tal, inte lika mysigt men kanske coolt ;)

Jag är lite inne på att vi ska bo på hotellet även natten innan bröllopet, just för att man ska hinna njuta lite av lyxen. Det kommer vara fullt med släkt hemma hos oss så det kan nog vara skönt att smita iväg! :) Och så kan man softa och dricka champagne då i stället... men vi får se, det är under diskussion för tillfället. =)

Guadalope verkar också mysigt. Bodde ni på något bra hotell du kan rekommendera?

• Lapinette

grahn06 - låter jättehärligt att även bo där natten innan. Om ni kan - gör det! Själva måste vi hålla oss i stan för att fixa mitt hår samt att vi kvällen innan bröllopet vill gå ut och äta med våra långväga gäster.

Vi är normalt mer 2000-tal i vår stil men Gripsholms Värdhus är bara så mysigt och där vi kommer att sitta och äta är så ljust och fint med utsikt mot Gripsholms Slott.

Guadeloupe - vi bodde inte speciellt lyxigt när vi var där. Ön ser ut som en fjäril så vi bodde på ena vingen i 10 dgr och sen den andra vingen i 10 dgr. Hade hyrbil hela tiden och åkte runt och såg ön. Otroligt olika vyer allt från sandstränder med kokosnötter, klippor som fick en att tänka på Skottland och så djungel och vattenfall. Det var ett hotel där vi var och åt en lyxig hummermiddag som jag gillade skarpt, La Toubana. Såg aldrig deras rum men de hade en underbar restaurang där man satt och blickade över pool och hav.

• Lapinette

Vad jag ljuger! Vi bodde 5 dagar på respektive vinge och sammanlagt var vi i Guadeloupe i 10 dagar.

• Saerchen

Vi gifter också oss 20 maj, jag och min älskling Anders, i Larsmo kyrka i Finland.

Med planeringen har vi kommit så långt att vi gjort allt som man kan göra i det här skedet. Inbjudningskorten är färdiga, nu återstår bara utdelningen. Inkommande lördag ska vi och prova ut kläder åt brudgummen, och träffa sömmerskan som ska korta av min klännning.

Hör gärna av er och berätta om era bröllop. Kul med folk som ska gifta sig på samma dag som oss!

Svar på tråden 20 maj 2006?