• cajsan

20 maj 2006?

Finns det fler här inne som gifter sig den 20 maj? Hur långt har ni hunnit i planeringen?

• Svar på tråden 20 maj 2006?
  • grahn06

Grrr.. skrev just ett informativt inlägg och så tjops så är det borta. Hur som helst, vi ska gifta oss 20 maj i Göteborg. Kyrka och festlokal är klara. Inbjudningskort är klara och ska skickas ut i slutet av januari, då förhoppningsvis hemsidan ska vara klar också. :) Frissa och sminkning är fixat men kläder saknas... både för mig och fästmannen. Ska ta tag i det i helgen. Själv då? (med risk för att bli stressad... ;))

• cajsan

Ska gifta mig i Stockholms skärgård. Klänning är fixad (helt otroligt!), kyrka, festlokal är bokad!
    Inbjudningarna är INTE klara! Frissa & smink måste bokas och m2b´s kläder! Lite stressad är jag Mest för smink och frissa!!! Men det ska jag oxå tag tag i snart! Inbjudningarna ska vi försöka skicka ut i månadsskiftet jan-feb! Pust!

• grahn06

Just det, vi har typ bokat fotograf också. Jag är stressad över klänningen... jag har tänkt sy upp så jag måste ju verkligen ta tag i det nu. Låter mysigt med Stockholms skärgård!! Blir det lite skärgårdstema eller?

• cajsan

Japp, det blir lite skärgårdstema, med blått, creme och vitt.
    Jag var jättestressad över klänningen, hade tänkt köpa/hyra den i hösten, men tiden har bara runnit iväg! Och nu råkade jag "springa" på den på rean!

• Lapinette

Själv har jag ångest över klänningen...som min mor ska sy. Allt annat känns ganska så klart och fixat...visst är det inte så men vi vet vad vi vill och ska ha i övrigt.

Ska också gifta oss den 20 maj i Mariefred, utanför Stockholm.

• Tessangumman

Gifter oss 20 maj 2006 i Eskilstuna.

Kyrka bokad, brud- och tärnklänning köpta, frissa/smink/naglar likaså. Stressad över festlokal och mat. Undrar också hur mycket kläder det kommer finnas kvar att hyra till M2B och bestman då det är baltider i stan. Jag bokade frissan i november och då var det nästan fullbokat, så jag får dela utrymmet med gymnasiebalflickor . Undrar vad det gör åt bröllopsstämninge.

• Lapinette

Tessangumman - boka kläderna till honom bums så ni är säkra på att även han får ha vackra kläder. Jag ska själv ringa nu och boka min blivandes kläder idag trots att det inte är några baltider i Stockholm i maj...och dessutom troligen ingen som vill ha frockcoat till balen.

Vi bokade kyrka och restaurang i juni 2005. Han friade den 20 maj 2005.

• åbe

Danmarks kyrka 20/5-06

Vi har bokat lokal och kyrka! Inbjudningarna är klara och ska skickas i februari! Andra trycksaker så gott som klart! Mat klart! kläder och ring ska vi ordna med under januari!´solist, musik och fotograf måste vi också styra upp!!!

• cajsan

Lapinette: Vad skönt att kunna boka kyrka och restaurang så tidigt! Vi kunde bara boka värdshuset men inte kyrkan. Den fick vi boka först i oktober! Några månader av oro där!!!

Vad långt alla verkar ha kommit! Får nog ta tag i inbjudningarna nu!!!! Ska bli kul, så det är lika bra att börja innan man är för stressad!

• Lapinette

Våra inbjudningar (text och layout) är klara sen i höstas men så har min blivande varit lite lat och inte översatt dem till franska (han är fransman) så nu har han fått en deadline. Måste vara klart tills jag är tillbaka i Stockholm igen (om 2 veckor). Inbjudningarna ska ut till alla hjärtans dag.

Svar på tråden 20 maj 2006?