1 juli 2006?
Finna det några par som ska gifta sig den 1/7 -2006?
Finna det några par som ska gifta sig den 1/7 -2006?
Hej! Får jag också vara med här?
Hum tyckte jag svarade förut men inlägget finns inte kvar!!!
Lady Java: Klart du får vara med här!! Det har blivit lite sundsvallaprat här men vart ska ni viga er? Hur långt har ni hunnit?
Pilularia: Hur har det gått för er, vad svarade din konfapräst? Får ni honom? Måste ni flytta er vigsel?
Jag hoppas verkligen att det löser sig så att ni får precis som ni vill på er dag!
Ese: Han är på konfaläger nu och svårt att få tag på honom.... Men vi har försökt iaf!
Ese:
Vi "fick" honom!!! Vi jagade rätt på honom idag och då hade han någon vigsel men han sa att någon annan fick ta den... Så han lovade oss tiden!!!
Vi ska träffas i början av april nu och göra första kollen så ska vi träffas i mitten av juni med tärna och bestman.
Pilularia: Åhh vad roligt, vad skönt att ni fick honom. Och kul att han prioriterade er.
Vår vigselförrättare har sagt att vi inte behöver träffas innan och det är jag lite nervös inför, jag som är ett kontrollfreak...vi ska bara skicka våra papper till henne där det framgår hur vi vill ha ceremonin också kunde vi höras på telefon. Hon hade inte tid att träffa alla par hon skulle viga hade hon sagt. Var det något särskilt så fick vi väl ordna det men annars så ses vi första gången vid vigseln, känns mycket märkligt.
Pilularia
Tack för välkomnandet - jag tappade bort den här tråden ett tag men nu hittade jag den igen.
Mat - ja, min M2B känner en dansk thailändare som ska komma och laga thaibuffe till oss. Vi har ännu inte bestämt vilka rätter som ska finnas men eftersom det är blandade åldrar på gästerna måste vi ju ha lite variation.
Tårtan ska min yngsta syster göra, men inte heller där har vi bestämt vilken modell eller smak. Jag är lite inne på 3 färgad chokladtryffeltårta - det låter så gott!
Har ni andra ansökt om hindersprövning än?
Lite kort bara, hindersprövning KLART!!! Ska lämna in det till vigselförrättaren i veckan...
Jag är så glad, har haft ett väldigt flyt det senaste veckan känns det som. Börjar nästan tänka att det snart kommer något missflyt.
Jag har letat och letat efter en säckpipsspelare i Sundsvallstrakterna, gav tillslut upp och vi bestämde oss för att ta en kille från säckpipsorkestern i Stockholm istället, men så plötsligt dycker det upp en man i Sundsvall. Smidigt!
Min ena lillebror skulle inte kunna närvara vid vigseln eftersom han skulle ute och resa med sina vänner. Detta har känts väldigt tråkigt och inte alls rätt för mig, nu i veckan frågar han plötsligt om han är välkommen om han trots allt är i Sverige, för nu ska han inte ut på sin månadslånga resa längre. Som om han ens behöver fråga!!!
Jag har tidigare frågat en av mina vänner om hon vill sjunga men hon har inte velat det. Har väl känts okej men lite tråkigt, så igår frågar hon om jag fortfarande vill att hon ska sjunga. Klart jag vill!
Jag är så glad och allt känns bara så bra för tillfället.
I helgen är det mindre än 100 dagar kvar...
Ese; Tack för den påminnelsen... Den skapade lite panik!!!
villa solglimt: Mumisgt med thaibuffe!
Pilularia; Det var inte min mening, själv har jag nedräkning på en griffeltavla i köket. Önskar att tiden gick fortare. Vet att jag istället borde passa på att njuta av tiden, alla som redan gift sig säger sig ju längta tillbaka och önska de kunde göra om allt.
Kanske jag också borde ha lite panik, är ju inte direkt klar med allt. Men det känns som att jag har kontroll och som att det kommer att ordna sig...hmmm...nu blev jag nästan stressad själv.
Ja, jisses bara 100 dagar kvar och så mycket att göra. Men men, man får ta det som det kommer.
O ja dagen kommer, vissa dagar så längtar man ibland så bävar man...
Så mycket och göra...
Jag nästan hoppar på stället för att få tiden att gå.!
Präst - bokad (den M2B ville ha)
Visgelplats - trädgården
Festlokal och övernattning till gästerna - bokad
Klänning - betalad, väntar bara på att de ska kontakta mig för att göra de sista justeringarna.
Ring och örhängen - ligger i byrålådan sedan 7 januari
Skor - inköpta förra helgen
Övernattning för oss - bokad med lite extra lyx
Mat - inte specifiserad men klart vem som får uppdraget
Bukett - gör jag själv, har redan börjat öva
Hårsmycke - gjort själv, ligger klart
Håruppsättning - troligen fixar jag det själv, kanske en väninna blir involverad..
Kläder till M2B - ev klart, han velar lite på målet
Näbbklänning - får vi på köpet tillsammans med min klänning
Näbbkläder pojke - återstår att fixa
Festprogram - i stort sett klart
Vigselprogram - klart (om prästen inte har några invändnigar)
Egna löften - i grova drag klart
Jag har säkert glömt något - men de viktigaste sakerna är redan klara. Eller..? Är det jag som är konstig?