1 juli 2006?
Finna det några par som ska gifta sig den 1/7 -2006?
Finna det några par som ska gifta sig den 1/7 -2006?
Hej allihop.
Här kommer fler med datum satt till 1/7-06.
Men jag kan inte hålla med er om att det börjar dra ihop sig... jag förstår inte hur jag ska få tiden att gå.
Det kan ju ha lite med att göra att ingen av gästerna Vet att vi ska gifta oss. Det är nog flera som misstänker det men på inbjudningarna står det 75 års fest. Prästen, vigselplatsen, festplatsen, klänning, ring, övernattning för oss och gästerna är redan klart. Det känns som om jag bara går och väntar...
Jag får väl trösta mig med att: Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.
villa solglimt... Hej och välkommen!
Visst kan det kännas så en del dagar... Allt går ju inte att fixa nu men så kommer det ju mer senare. Hindersprövningen, namnbyte (för oss som ska göra det)
Jag har fortfarande ringen kvar och står i valet att göra en variant av en ring med känt märke eller välja en helt annan...
Den jag skulle vilja ha kostar lite väl mycket men jag gick in på guldfynd och hittade två med snarlik stomme som förlovningsringen. Kvaliteten på stensrna var väl inte i topp men å andra sidan är dom ju så små så man ser ju inte något med blotta ögat endå. Hum, hur ska man göra?
Hur gör ni med mat???
Kan inte få tiden att gå?? Jisses, jag har också det mesta kvar, men tiden går ju så himla fort, får panik över att man inte får till allt. Och inget går som planerat, blir ändringar hela tiden.
Pilularia
Jag gick till en smed och fick ringagarna att matcha våra förlovningsringar. Blev kanon fint. Kan rekomendera det.
Och vi ska ha en grillbuffé med lax, vildsvin och älg och en attans massa tillbehör. Har lånat in 2 st kock elever som gör vår mat.
Pilularia: Ska ni gifta i er i Sundsvall? Var i så fall?
Vi gifter oss i Sundsvall (eller snarare utanför) 1 juli. Jag är uppvuxen där men bor nu på västkusten vilket ibland försvårar planerandet lite. Svårt att fixa allt som ska ske där uppe här nerifrån, men med lite vilja och några besök hemma så ska väl det gå...
Therése 2006-07-01:
Nu är ringen köpt iaf... Det blev den ifrån Guldfynd och jag ångrar inte en sekund att det blev den!!! Jag längtar att få den på fingret!!!
Vi kommer att ha buffe också... Er lät ju UNDERBAR på alla vis. Vi kommer dock inte att ha älg eller vildsvin(även om det skulle vara SUPERGOTT). Vi kommer som sagt var att fixa den mesta av maten själv så ska vi "bara" ha någon som ställer fram och donar.
Ese: Vi kommer att hålla till utanför Timrå i Tynderökyrka, ni då?
Vi valde att gifta oss i stugan 33 mil härifrån eller här. Valet blev lättare när kyrkan var under renovering i stugan... Skönt tycker jag för det påverkar ju planeringen mycket om man ska vara på annan ort(särskillt i i en byhåla).
Vi får helt enkelt fira något annat i stugan framöver men inte en vigsel...
Pilularia: Vi kommer att gifta oss i min (eller snarare vid min) farmor och farfars stuga en bit utanför Sundsvall. Min sambo vill absolut inte gifta sig i kyrkan men jag ville ändå ha en plats som betyder något för mig så stugan kändes helt rätt och gör fortfarande. Lite oro inför vädret bara...
Ese:
Vet du inte att det kommer att vara strålande väder den dagen!??? *blink*
Platsen är viktig liksom allt annat runtikring... Ni har nog valt en bra plats!
Pilulari: Åh vad bra, har du kontakter då så att du kan fixa det
Mamma har jobbat som statlig väder"guru" hela livet så jag hoppas vi kan få lite tips från henne. hihi
Idag så pratade vi med min konfapräst... På pastorsexp så sa dom att han hade semester och jag har varit lite rädd att fråga förut så jag skickad ett mail´som hannu besvarade...
Han har 2-3 vigslar den dagen... VI HADE KUNNAT VARA FÖRST men jag var för feg!!!
Hoppas att han endå kan någon tid... Vi har ju satt vigseln till 14(och skickat inbjudningarna), men ändrar gärna någon timme för att få honom!
Svarade på en annan tråd ang engångskameror...
Om man köper de billiga på "Classe" eller någon annanstans så kan man ta bort papperet på dom och använda det till en mall för att göra eget "omslag" på kameran. Då kan man ju få vilket motiv som helst på den!