• SadPsychoBitch

Rakning.... där nere

Idag har jag köpt rakhyvel och har tänkt att börja raka mig, där nere så att säga, hur gör man? HUr undviker man utslag osv. Har hört nått om sånt man har till att rengöra sin d i l d o med funkar, sån har jag hemma.

Så, råd - tips osv...

• Svar på tråden Rakning.... där nere
  • glad tjej

Trancequeen:

Det funkar faktiskt utmärkt för mig att raka mig med bara tvål och vatten. Jag får inga röda prickar.

• Tili

ett annat tips kan vara att använda en bra rakapparat typ ladyshave, man får inga ploppar, eller irritation och kommer ändå väldigt nära...alt brazil vax..

• SadPsychoBitch

Ja jag får se vad jag kommer välja, men kommer nog inte vaxa mig i första taget iallafall..

Tack för all hjälp!

• aircondition

Tvål och vatten i duschen funkar utmärkt! Och då sparar men ju en massa tid också!

• Trancequeen

glad tjej:

Måste testa om det är så lätt, får ju själv en massa röda prickar :(

• SadPsychoBitch

Men hur klarar ni när det kliar... gahhh...

• Omorfia

Det är ju inget problem att raka sig en gång när håret är långt. Problemen kommer ju när man vill raka sig ofta så att man "alltid" är slät.. Jag tycker att en ladyshave är bäst ur prick- och irritationssynpunkt, men det blir inte den slätaste rakningen. Annars är det vaxning som gäller, men även där måste man stå ut med utväxten..

• Kay

Rakning med hyvel gör mig rödblemmig samt att det kliar och växer ut som irriterande stubb. Hellre då en rakkräm tex Veet eller Opilca. Fast man måste kolla först på annan del av kroppen så man inte är överkänslig för krämerna. Sen kanske man inte ska smeta på det hela vägen emellan Vill man göra det är det bättre att vaxa. Finns brazilian vax kit att köpa på tex Lindex om man inte vill gå till salong. Både när man tar bort med kräm och med vax växer håret ut som fjun, inte stubb. Fast vax håller längst, upp till 6 veckor har jag klarat mig. Helt klart bäst för man blir verkligen LEN.

• SadPsychoBitch

Ja undra om man skulle ha sig en vaxning, vet någon vad det kostar på salong?

• Tjej25

Usch, vaxa inte DÄR! Man dör då, jag lovar.

• SadPsychoBitch

Som jag brukar säga - man ska ändå dö! :)

• Anna och Jim

Jag skriver detta ännu en gång... Använd barnpuder om det kliar !!!!!!!!!!Det fungerar helt suveränt. Gilette slalom rakhyvel eller mach 3 något annat skulle jag ej rekomendera om man ska raka.Barn puder gör det ännu lenare samt motverkar pipplor. Testa du kommer ej att ångra dig Kram från oss

• aircondition

SadPsychoBitch:

Så sant, så sant! Och allt som inte dödar, det härdar!

• Alexa44

Jag rekommenderar Pjur spray lotion - "Intimate´& toy cleaner". Är antibakteriell och tar snabbt bort gamla rakutslag o motverkar nya. Funkar mkt bra!

• SadPsychoBitch

Vart köper man den då? Apoteket eller vanlig affär?

• Alexa44

Den går att köpa via olika sidor på nätet som säljer underkläder, 6lexsaker osv. Och på Afrodites apotek på söder t.ex.

• SadPsychoBitch

Du menar alltså sån intimleksaksrengöring som tar bort 99% av bakterierna? Isåfall så har jag redan sånt

• MissDoris

Funkar brasiliansk vaxning för hemmabruk bra?har ingen salong som utför detta där jag bor nämligen.

• Swing

Brassevaxning hemma funkar men är ju väldigt smärtsamt och lite tekniskt svårt om man inte är orm-människa. Jag gör det en kväll i månaden (och tröstdricker ett glas vin samtidigt!) Gick gick på olika salonger förut och passade på att kolla hur dom gjorde.

• Jebijoni

Någon som vet om nån salong i Umeå som gör brazilian-wax?

visst blir rakning lent och fint, men jag är less på att det växer ut direkt...

Svar på tråden Rakning.... där nere