• Burro

När gifter ni er???

Hej alla Dalabrudar!

Jag tycker att det är lite dålig fart oss. Jag tycker vi ska komma igång med nån trevlig diskussion. Tex vilet datum gifter ni er??? Hur långt har ni kommit i planeringen osv.

Kram Burro

• Svar på tråden När gifter ni er???
  • brud0606

Vi gifter oss den 3juni 2006 kl 15:30 i trollhättans kyrkan. Kyrka bokad, lokal bokad, klänning klar, sminkning o frisyr bokad, färgtemat färdigt, gästlistan nästan klar, brudtärna,marsalk o brudnäbbar tillfrågade o klar, maten nästan klar, trycksaker nästan klara oxå.

• Snartgift

Hej!
    Vi ska gifta oss 20 maj i Torsång kyrka.En jätte fin kyrka. Vi har kommit ganska långt i planeringen faktikst,för vi har även våran dotter dop den 4 feb att planera.

• älvan87

gifter mig om 17 dar alltså den 10/12
    så glad.
    allt är klart förutom maten som inge kan fixas fören dagen före.

hur länge har ni planerat?
    ser att vissa inte gifter sig fören nästa höst.
    själv har jag haft 3 månader på mig att planera allt. min sambo kom med papper på datum då vi vigs och då friade han.. så vara bara att lägga benen på ryggen. som tur är så hjälper han till så mycket

• Mamsell K

Vi gifter oss 22 juli och har än så länge bara bokat kyrka och musiker. Ska snart sätta lite mer fart med inbjudan och boka festlokal. Det enda jag inte har riktig koll på är varifrån vi ska ta maten, men det löser sig nog.

Går det bra för er?

• it-belle

2005-06-17 i Söderbärke Kyrka
    Är ny här på forumet och bor i Stockholm men ska självklart ha ett dalabröllop!
    Än så länge är kyrka och festlokal och klänning klar, men resten ser vi fram emot att fixa snart!

• Burro

Samma datum som vi! Fast vi gifter oss i Torsång. Och välkommen till B.T!!!

• it-belle

Tack, tack!
    Tur att det inte är i närheten av vartannat, så vi inte konkurrerar om samma frisörer och florister!

• LoMStK

it-belle & Burro

Jag gifter mig också den 17e, i St Tuna Kyrka. Men det du skrev om att konkurrera om florister? Kan de bara ha ett uppdrag per dag? Är det dags att boka det kanske? Hjälp...?

• lillabunny

27 maj 2006 kl 14:00 på ett slott i Skåne.

• Burro

LoMStK:

Jag har en kompis som jobbat på blomsterhandel som jag ska be göra min bukett. Jag tror inte att du behöver oroa dig. Nog måste de kunna göra flera samtidigt. Dessutom finns det ju flera blomsteraffärer. Vilken tid skulle ni gifta er? När kommer ni till Församlingshemmet i Torsång? Vi gifter oss i kyrkan där kl 17, så vi kanske kommer att se varann. Coolt va?!!

• MissTess

Vi har precis bestämt att vi ska gifta oss. Det blir inte fören sommaren - 07.
    Men vi gifter oss i Rättviks kyrka.

• MissTess

Sanasol:

Såg att vi ska gifta oss samma datum,
    Förhoppningsvis, vi ringde idag och skulle boka tid i kyrkan. Men då visste dom inte hur det skulle bli med konfirmationerna, så vi skulle återkomma.

• it-belle

LoMStK: Det är nog ingen fara! Jag tänkte ta itu med florist osv framåt februari kanske - det borde väl räcka?

Är det förresten någon av er Dalabrudar som har något tips om florister, frisörer och fotografer i Fagersta-, Smedjebacken- eller kanske Västeråstrakten? Eftersom jag bara är där uppe sommartid i sommarstugan så är det lite dåligt med lokalkännedomen i sådana här frågor.

• lokatt

i västerås så rekommenderar jag helt klart blomsterdraken! de finns på nätet, och gör fantastiska & egna buketter.

• storstrumpa

Dalabrud eller inte. Kommer från norra uppland men vi kommer att gifta oss i Rättvik och ha mddag på Darlecarlia i Tällberg där även alla våra gäster bor en natt på vår bekostnad. Skönt att slippa tänka på mat osv.. man bara pratar med köksmästaren så fixar han det.. Ja datum vill ni kanske veta. 27/5 2006

• it-belle

anna lokatt: Tack för tipset - ska genast kolla in dom!

Svar på tråden När gifter ni er???