• Felice

Juni 2006 - här är vår tråd!

Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Juni 2006 - här är vår tråd!
  • Millan28

Vi gifter oss den 17/6-2006

Vi har bokat vigsellokal, festlokal, boende för oss och präst. Alla gästerna har tackat ja och bokat boende. Vi åker bort och gifter oss därav behovet av boende för alla.

Vi har kollat upp frisör och fotograf men inte bokat ännu. Vi har tittat ut ringar men beställer dem först i vår.

Vi har inte bestämt hålltider för dagen, bestämt hur menyn ska se ut eller börjat titta på kläder ännu.

• Pärtan

Millan28
    Vi ska oxå gifta oss den 17/6 -06. Kul! Vart ska du gifta dig? (Ort)

Sunshine Girl
    Vi gifter oss i Uppsala. Hoppas på den kyrkan som vi tillhör, men får inte boka förrän 1 oktober...bara 1,5 vecka kvar.

Jag har bett min m2b att kolla upp fotografer...men det går inte så fort där. dvs inget gjort ännu. Jag har letat upp lite olika frisörer som jag ska kolla upp priser på. Och klänningar!! Suck, det är en djungel. Ska ut och prova v. 44 när jag är ledig. Tar då med mig mamma och min tärna, misstänker att min moster oxå kommer med. Det ska bli himla skoj!

• Millan28

Vi gifter oss i Visby. Vigseln kommer att äga rum i ett medeltida kapell på Wisby hotell och även middagen kommer att intagas på Wisby hotell. Det blir nog jättemysigt, lite av en familjesemester över det hela.

• Pärtan

Ja det låter väldigt mysigt. Kommer ni ha ett medeltida tema oxå eller?

• Millan28

Pärtan
    Nej, vi har inget tema. Vi tycker bara att Visby är mysigt och vi ville åka bort och gifta oss eftersom det är ett litet och hemligt (för alla andra) bröllop.

• Sunshine Girl

Hallå på er!
    Hur går det? :)

• Pärtan

Hos oss är det stiltje, än så länge. Men vi har kommit överens att vi ska sätta lite fart när vi fått boka kyrkan, vilket vi får göra den 1 okt (lördag).

Då ska vi prata med solist, fotograf, fixa bröllopsresa och så ska jag kolla frisör & smink. Det blir lite stötvis planering.

• Victory

Vi ska gifta oss den 3/6-06. Hos oss har det varit lite trögt att komma igång och jag har känt mig frustrerad över det. Men min blivande har varit över förväntan vad gäller att driva på nu på slutet! En dag när jag kom hem från jobbet sa han att "nu går vi och provar kläder"! Med stor iver gick vi iväg till stans enda bröllopsbutik - för att upptäcka att de har stängt till den 6/10! Uh, vad vi blev besvikna.

Men vi gjorde stora framsteg igår när vi åkte och tittade på den lokal vi har tänkt oss. Jag hade inte sett den innan och visste inte om den skulle vara bra nog. Men den var jättemysig!! Lite litet kanske men jag tror att det skulle funka! Och den var ledig så det kan nog hända att det blir den! Hur som helst har det i alla fall börjat rulla på nu och det känns skönt. Men det är ju så många saker att ordna med så man vet inte vart man ska börja. Det är lite överväldigande...

• krammia

Hej! Vi gifter oss också i juni! På min morfars 87års dag! 3 juni!

Lånar Sunshines lista:
    Kyrkan får vi inte boka förrän 1 december
    festlokal är bokad
    klänning till mig ? köpt för två år sen *fniss*
    tiara ? köpt på ebay så jag väntar på den!!!
    halsband ? ska ha farmors jättefina pärlhalsband
    ?något lånat? ? mammas pärlörhängen
    ?något blått? ? tänkte sy ett par blåa trosor till min strumpebandshållare
    ?något nytt? ? klänningen
    Brudväska ? har en jättefin som är mammas gamla festväska
    tärna, marskalk & näbbar tillfrågade
    toastis bjud in sig själva
    solist till kyrkan ? hon bjud in sig själv med
    diktläsare i kyrkan - ville också själv utan att vi frågat
    gästlistan klar
    hotell för bröllopsnatten ? vi vet vilket hotell iaf
    Live band bokat
    fotograf ? brorsan är hobbyfotograf
    frisörer och "sminkisar" ? bokade!
    Färgtema ? klart
    Brudbukett ? färger och blommor bestämt

+ lite eget:
    transport från kyrkan klart
    brudgummens kläder klara

Det var allt så långt!

• inte min tur än

Bokade just kyrkan idag! 10 juni nästa år blir det om inget ändras...
    Har inte gjort så mkt än...
    Velar fortfarande när det gäller festlokal, men jag tror vi har bestämt oss!
    Klänningen är beställd, men ej klar!

• inte min tur än

Seppan
    Häftigt att gifta sig på Capri, berätta gärna mer!

• Den lyckliga bruden

Hej! vi ska också gifta oss 3 juni och nu börjar jag nästan få ont i magen när jag ser hur mycket som ni har ordnat redan. Vi har bara bokat kyrka och festlokal bokat solist till kyrkan och frågat tärna, toastmaster och marskalk.

• jespers darling

Vad tror ni?

Vi har egentligen bokat den 23 juni som Vår dag... men det finns inga bra festlokaler lediga.

Så vi har börjat fundera på den 10 juni istället.
    Då är det nämligen en bra festlokal som är ledig. så den är preliminärbokad nu.

Sen har vi hittat en jättefin restaurang som jag såå gärna skulle vilja ha som festlokal. Men då måste både mat och dricka gå genom dem.
    Blir det vansinnigt dyrt??
    Vi är ca 75 gäster...

Jag är såå villrådig.
    Känns som jag är så sent ute mad allt *suck*

• Victory

jespert darling:

Varför inte ringa dit och be om en offert? Då vet du ju om det bara är att glömma eller om ni har råd att satsa på det. Man gifter sig ju bara en gång (förhoppningsvis) och du kommer kankse att ångra dig om det inte blir den lokal du drömmer om! Kolla upp kan man ju alltid göra!

Svar på tråden Juni 2006 - här är vår tråd!