• T_e_z_z

Januari -07

Hej alla där ute......
    Är det nån mer som har funderingar på bröllop till Januari -07?
    Vore kul att kunna dela tankar å funderingar med andra.
    Själv har jag knappt kommit någon vart ännu men det kommer väl.......

• Svar på tråden Januari -07
  • osse

Helly-07

Det är det datumet vi ska gifta oss på med!

• Mucklan

Hej alla!!
    Visst blir det Januari 2007!!
    Lördagen den 27:e närmare bestämt.
    Ingenting bokat vad det gäller kyrkor och festlokaler. Allt är mest på "funderingsnivå" ännu. Ena stunden känns det för tidigt att börja planera nått och den andra så känns det som att man borde börja kolla runt och boka kyrkor och lokaler i tid, för att vara säker på att få det man vill!!

Just nu vet jag inte riktigt var jag ska vända mig för att hitta den klänning jag vill ha..
    Jag vill helst hyra klänning, men ingen verkar ha den?!!?
    Den heter kommer från Stevies Gowns och är helt vit med "pälskant" runt ärmslut, halsringning och vid fållen längst ner.
    Ja, den finns på Ebay, men jag tycker att det är för mycket pengar att lägga ut OM säljaren vill skicka till Sverige..
    Bor i Ångermanland/Västernorrland och vill hitta uthyrare som har denna klänning någonstans mellan Sundsvall och Örnsköldsvik... Jag vet inte om denna länk fungerar.. Men jag provar!
    cgi.ebay.com/NEW-bridal-gown-WINTER-wedding-dress-HOLIDAY-12_W0QQitemZ8222921420QQcategoryZ63851QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

• Cesimón

Nu har man axxa gjort sej fortjant av att vistas i denna traden!

27 Januari 2007 gifter vi oss!!

Imorgon skall vi kika upp mer kring vart i Svea Rike vi vill att det magiska skall aga rum, och sedan kika efter kyrka&lokal etc darefter. Fotografen skall bokas om, och hoppas verkligen inte det blir nagra problem nu. Skall be henne skicka offert iaf, samt betala handpenningen. Sa man vet med sakerhet att hon ar VAR!

Kommer poppa in har, och i alla andra vintertradar for tips o ideer, fast har massa egna som borjar forsa likt en tsunami i huvudet pa mej... pa gott och ont, kunde inte sova inatt...

Lycka till ni alla!! =)

• osse

Hade varit kul att veta vilka ni är januari-o7 brudar Var bor ni? Hur gamla är ni?

Kan börja om någon har lust att haka på...
    osse - 34 år, Göteborg

• Helly-07

Okej, jag fortsätter listan!

osse - 34 år, Göteborg
    Cesimón - 22 - Spanien
    Helly-07 - 28 år - Stockholm (Solna)

Vi gifter i Ulriksdals slottskapell i Solna och var festen ska hållas är inte riktigt bestämt än. Vi har bokat ett ställe, men nu börjar vi tveka, eftersom det är lite långt från kyrkan, tar ca 30 min med bil...

• Mucklan

osse - 34 år, Göteborg
    Cesimón - 22 - Spanien
    Helly-07 - 28 år - Stockholm (Solna)
    Mucklan - 35 år - Ångermanland/Härnösand

• Sanasol

Är det bara januaribrudarna som får vara med här?

• Helly-07

Hej på er alla!

Hur går det med planeringen? Själv är jag överlycklig just nu för vi har bestämt oss för en lokal som känns så bra!!! Vi får tyvärr inte boka förrän efter nyår, men det får ju ingen annan heller, så då borde vi ju kunna få det datum vi valt!
    Vi var där och tittade igår och då var slottet insvept i snö och upplyst - precis så som vi vill ha det i januari
    När vi kom hem var vi så exalterade att vi började dansa "bröllopsvals", det gick skitbra och jag kunde bara inte sluta le...
    Härligt!!!
    Kram
    Helly

• Helly-07

Sanasol_

Vi är ju inte så många januaribrudar ännu, så visst är du välkommen! Ska du också gifta dig på vintern-07?

/Helly

• Helly-07

Hallå där!
    Nu har det varit tyst ett tag i tråden. Har alla taigt paus i planeringen?

Vi gör inte så mycket för tillfället, vi ska fråga alla tilltänkta (värdpar, toastmaster osv.) om de vill ställa upp, passar på under julen när vi träffar alla. Sen i januari tänkte vi gå och spana lite i blomsteraffärer och se vilka blommor som finns i lila och vitt för att få lite ideer. Jag hittade många fina bilder på nätet, men man vet ju inte om blommorna finns i januari...

• osse

Hejsan!
    Samma här... det händer inte jättemycket än
    Har varit i kontakt med den prästen vi vill ha för tydligen ska hon sluta i församlingen. Sen har vi börjat fundera lite mer på var vi ska festen. Håller på att vela mellan att ha lokal med egen buffé & dryck och att vara på ett ställe där personal tar hand om allt. Det är en ekonomisk fråga för oss....

Vad har vi gjort mer? hmmm.... bestämt kyrka men inte bokat för det får vi inte än

• Sanasol

hej hej, nä jag gifter mig under sommaren 07. Har ni sett 2007-tråden? För alla 2007-or oavsett vilken månad det är dags! Just eftersom det inte finns så många ännu som gifter sig 07 på BT!

Svar på tråden Januari -07