Januari -07
Hej alla där ute......
Är det nån mer som har funderingar på bröllop till Januari -07?
Vore kul att kunna dela tankar å funderingar med andra.
Själv har jag knappt kommit någon vart ännu men det kommer väl.......
Hej alla där ute......
Är det nån mer som har funderingar på bröllop till Januari -07?
Vore kul att kunna dela tankar å funderingar med andra.
Själv har jag knappt kommit någon vart ännu men det kommer väl.......
Helly-06
Du har väl hört den gamla klyschan att man är inte äldre än vad man gör sig?.. Själv fyller jag 34 i veckan och fick barn i år...
Så gammal är du inte! =))
Är BTs kalkyl bar? Jag har inte tittat på den, får göra det. Vi har bara börjat titta på antalet gäster och det kan landa precis var som helst mellan 30-70. Lokalen vi ska titta på tar max 70 så jag antar att vi får vara runt 65 om man ska ha serveringspersonal där med.
Skönt att höra! Jag känner mig då verkligen inte gammal - men man vet ju inte vad ens barn kommer tycka... Min m2bs mamma var 38 när hon fick honom (han är sladdis) och så gammal kommer jag ju inte vara - så han anser att det inte är några problem...
Hej igen!
Nu har vi bestämt oss och det blir bröllop för oss i januari 2007. Så nu har jag bytt nick, från Helly-06 till Helly-07!!!
Jag avbokade vår kyrktid i augusti nästa år och ville boka jan-07, men då visade det sig att man inte kan boka förrän april 2006, så nu blir det en viss osäkerhet i det hela... Men det ska nog lösa sig. Ska boka lokalen idag i alla fall.
Var ska ni gifta er och ha festen? Vi bor i Solna och vill gifta oss i Ulriksdals slottskapell. Festen ska vi ha på Riddersviks gård i Hässelby. Det är en bra bit mellan kyrka och lokal, men det får vi ta.
/Helly
Hejsan!
Hur kommer det sig att det blir ett januaribröllop ist?
Så ni får boka tidigast 9 mån i förväg? Jag kommer boka 11 mån innan det är dags. Det känns bra när man bara kommit så långt att kyrka och lokal är bokad. Lokal ska vi titta på i slutet av månaden
Hur det kommer sig... tja. Om vi skulle få kyrka och lokal som vi vill ha samma dag (kan ju vara bra :D) så hade det blivit 19:e aug och så 2 veckors bröllopsresa på det. Sedan fyller min sambo 30 år i slutet av sept och vill prompt ha en stor fest då. Det kändes lite trångt med två stora fester så nära inpå. Kändes som att en skulle bli bortprioriterad och inte lika kul. Att lägga bröllopet senare under hösten kändes inge kul pga av att det är just höst (man vet inte hur vädret blir överhuvudtaget) och för att min mamma fyller 60 i november. Som jag skrev ovan (under rannat nick) så ville jag från början ha ett vinterbröllop, så jag är nöjd och glad nu! Det känns som om man kan göra något annorlunda än alla "de vanliga" sommarbröllopen... Så nu satsar vi fullt ut på ett härligt och mysigt vinterbröllop!
För övrigt är jag inte förlovad än... Vi provade ringar i april och nu har jag väntat länge på frågan... Kanske kommer den nästa vecka när vi ska på semester till Kreta. Eller så väntar han till vår 7-års dag den 7:e nov. Vi får väl se...
Tjena blivande brudar!!
Här kommer en till jan/feb -07!!
Vi har dock lite funderingar kring vald tid... Jag fyller nämligen 30 den 1:a mars-07. Känns kanske som om det blir 2 stora fester tätt in på? Vad tycker ni??
Vi hade även tänkt 2 veckors bröllopsresa i samband med bröllopet!
Varför inte fira 30-års dagen med ett bröllop? Kan man få en bättre present?
Ja det är sant. Jag var lite inne på att fira 30-årsdagen på bröllopsresan...
Jag tycker iofs det är roligare att sprida ut "stora" händelser under året/åren istället för att allt ska ske på en gång! Förstår ni vad jag menar?
Hm detta tåls att tänka o fundera på!
Nu har vi bestämt datum, det blir den 20 januari 2007! Känns jättebra
Blir väl lite nervöst innan vi får boka kyrkan (april 2006) men det känns som om januari inte borde bli så fullbokat. Annars finns det väl andra kyrkor...
Vi har som jag skrev ovan valt att sprida ut våra stora händelser under året. Det kändes inte rättvist mot min sambos 30-årsfest att ha bröllop en månad innan. Man orkar nog inte med att ordna en stor fest till så tätt inpå. Så därför sköt vi lite på bröllopet.
Jag skulle inte vilja gifta mig på min födelsedag, jag vill att det ska vara två olika dagar att fira. Däremot skulle jag inte ha några problem med att fylla år på bröllopsresan... Inte för att det blir så för oss, jag fyller 30 i april -07 och så lång bröllopsresa har vi inte råd med
Kram
Helly
Den 20 januari låter som ett bra datum, det lutar vi åt oxå
Då är julen över samt att det är rätt långt kvar till mars och jag kan ju faktiskt ha festen lite senare i mars....
Så det kommer nog att funka