• BlaBla
    Äldre 1 Sep 16:55
    26642 visningar
    36 svar
    36
    26642

    Intimrakning IGEN!

    Vet att det har funnits miljontals (typ :D) trådar om ämnet, men man kan ju inte söka längre, vilket gör att det blir svårt att ta reda på vad ni tycker!
    Hur gör ni för att slippa röda prickar?
    Engångsrakhyvlar känns ju naturligt, för att slippa gamla bakterier, men det verkar inte hjälpa att "bara" använda detta? TIPS?!

  • Svar på tråden Intimrakning IGEN!
  • miss luxor
    Äldre 9 Sep 21:45
    #0

    Hmm kanske en liten förbättring.. vet inte. Alltså jag vaxar och får innåtväxta hår (minibölder) o "finnar"..inga röda prickar direkt..

    Nu vaxade jag häromdagen och har använt produkten i 2 dagar efteråt.. ingen finne än.. eller ingen NY finne iallfall..
    Men har fortfarande kvar dom från förra gången, så jag vet inte riktigt än...

    hoppas hoppas :)

  • miss luxor
    Äldre 9 Sep 21:48
    #0

    Jag är förövrigt en sån som testat allt!

    Olika hårborttagningssätt, som vax, hårborttagningsmedel, hyvlar. Produkter: tvål, lödder, aloe vera gel, desivon, sprit, rakvatten t.o.m treo.. men inget har funkat på mina utslag..

    Det här är nog sista utvägen för mig.. annars får man väl börja odla igen :D

    BLÄÄÄÄ

  • Växjöb­rud200­6
    Äldre 9 Sep 21:52
    #0

    oj oj oj vad avancerade grejer!

    jag kör med min vanliga raka-benen-hyvel och tvål! funkar finfint!
    har dock märkt att ju längre jag väntar mellan rakningarna desto större risk för röda pluttar... så jag tar en liten runda varannan dag eller så i morgonduschen innan jobbet.. sen på med lite vanlig hederlig hudcreme!
    när jag ska vara riktigt fin så gör jag som ovan, men efteråt tar jag en skvätt av sambons raklödder och använder hans "intim-rakhyvel" som eg. är menad för ansiktet... den är mkt bättre än min vanliga raka-benen-hyvel, men går inte att ta direkt, då blir det röda pluttar!

    hoppas ni hängde med på allt! :)

  • miss luxor
    Äldre 14 Sep 21:07
    #0

    BlaBla: Näe...tror inte det var lösningen heller...

  • BlaBla
    Äldre 15 Sep 21:42
    #0

    miss luxor ; Inte det, fydå! :( Var den dyr eller hur var det? Jag tänkte raka mig i morgon, med olja och smörja in efteråt med en kräm från L300, "for men" visserligen, men den var oparfymerad så det gör väl inte så mkt. Ska hur som hellst smörjas in efter rakning för att förebygga uttorkning eller nått :D Återkommer med hur det gick!

  • Kroken
    Äldre 27 Sep 16:43
    #0

    Jag brukar ta lite asolsprit på efter rakning av bikinilinjen. Brukar fungera bra. En kompis till mig brukar använda sådan glidgele, som man kan köpa i sexbutiker, när hon rakar sig. HOn tycker det är jätte bra. Jag har själv inte vågat prövat.

  • miss luxor
    Äldre 27 Sep 21:45
    #0

    Näe nu la jag ner vaxningen.. blir liksom inge snygg av bölder..
    Återgår till rakhyvel!

    Produkten kostade mellan 300-400 pix, har jag för mig.

    Kroken: vågat handla eller :D

  • SadPsy­choBit­ch
    Äldre 27 Sep 22:33
    #0

    Sluta raka sig?

  • Kroken
    Äldre 28 Sep 18:48
    #0

    Miss Luxor
    Handlat har jag men använt den till annat...

  • Cattis­28
    Äldre 13 Nov 14:13
    #0

    Jag har alltid tidigare fått en massa prickar efter rakning - men så provade jag att ta alsolsprit o badda efteråt. Samt att aldrig raka mothårs. Prickfri sedan dess!!!!!!

  • Teessa­n
    Äldre 13 Nov 23:06
    #0

    Men torkar inte alsolspriten ut huden då?

  • 5 August­i 2006
    Äldre 21 Nov 09:56
    #0

    I bland det bästa och mildaste för kroppen som finns är det som görs till barn. Efter rakningen använd och pudra på ordentligt med barn puder samt en bra hyvel så ska ni se att ni slipper pipplorna. Kram från lilla mig

  • Zodic
    Äldre 28 Nov 00:23
    #0

    alsolsprit är ju inte dirket bra för huden dock :(

    jag brukar köra med helosan efter jag rakat mig, funkar jättebra!! :)

  • Äldre 12 Nov 11:02
    #34

    Upplever du obehag vid rakning i form av irriterad hud, rakfinnar och inåtväxande hår? Då är ShaveSafe räddningen!


     


    ShaveSafe är det första revolutionerande rakskummet och tar bort bakterier från hud och hyvel. Den är helt fri från parabener, parfym/doft och färgämnen. Produkten kan användas vid rakning, vaxning och i samband med permanent hårborttagning. Fungerar lika bra till män som till kvinnor och kan användas över hela kroppen!


     


    http://www.medasta.se/p/Shavesafe/

  • Äldre 12 Nov 11:34
    #35

    För mig finns det vara ett svar. Brasiliansk! Det gör lite småont då när man ligger där. Men det är väldigt mycket värt det!

  • Äldre 1 Nov 22:44
    #36

    Gör ingenting!

    Låt det bli en härlig vildvuxen buske!

    Finns inget en.man tänder på mer....

Svar på tråden Intimrakning IGEN!