• BlaBla

    Intimrakning IGEN!

    Vet att det har funnits miljontals (typ :D) trådar om ämnet, men man kan ju inte söka längre, vilket gör att det blir svårt att ta reda på vad ni tycker!
    Hur gör ni för att slippa röda prickar?
    Engångsrakhyvlar känns ju naturligt, för att slippa gamla bakterier, men det verkar inte hjälpa att "bara" använda detta? TIPS?!

  • Svar på tråden Intimrakning IGEN!
  • BlaBla

    loloso; Sugaring? vad är det?
    Det spelar ingen roll hur jag gör, rakning verkar inte fungera. Testade igår. Ny hyvel, försiktigt, sträckte i huden. jag är så himla prickig idag!

  • Sanasol

    Hade samma problem med röda prickar. Nu har jag skippat raklödder och sånt där eftersom det ändå inte verkar hjälpa. Jag smörjer på rikligt med acos tvättolja intim istället. Har inte haft en enda prick sedan dess! Smörj in med intimcreme efterråt och huden mår fint.

  • loloso

    BlaBla

    Sugaring är en produkt gjord på socker. Den finns på Body Shop. Gå in och prata med någon i din Body Shop-butik. Den fungerar ungefär som vax, men jag tycker att den gör mindre ont. Man värmer den, stryker på den medhårs (obs! bara en strykning per område), lägger på en bit bomullstyg (finns också att köpa där) och drar mothårs så snabbt och så nära kroppen som möjligt.

    Jag har en anhörig som har väldigt känslig hud och hon tipsade mig om den.

  • Xena

    ok, läste inte riktigt. Tvättolja innan rakning och krämen efteråt.

  • BlaBla

    Ska nog testa Acos intimgrejer då, kostar ju inte skjortan heller! :)

  • ms_krudd

    tänkte puffa litehär, det e bra tips, ska testa intimgrejerna oxå, men de finns säkert fler huskurer och fler som kan bli glada at få del av dessa tips.

  • BlaBla

    verkligen! nån gång måste man väl få bukt med problemen!

  • miss luxor

    Jo jag fick ett tips häromdagen, som jag inte läst något om förrut. En produkt som heter "ingrow go" från skindoctors.
    www.skindoctors.se
    Svindyr och vet inte om det funkar, men jag tror det.
    Har precis köpt min..

  • BlaBla

    miss luxor ; Då måste du höra av dig och berätta hur det gick! :) Tänk om det här är lösningen :O

Svar på tråden Intimrakning IGEN!