• Felice

Saker jag saknar på forumet

1. EN PM-funktion så att inte alla behöver läsa allt här. Vissa känsliga saker kanske man inte vill lägga ut till alla åsyn.

2. Möjlighet att redigera sitt eget inlägg ett tag efter att man postat det.

3. Sökfunktion.

4. lägga in viss info om sig själv som användare som andra kan gå in och klicka på så man vet lite grann om de man pratar med.

• Svar på tråden Saker jag saknar på forumet
  • Felice

Jag skriver snabbt och slarvigt så jag skulle absolut vilja kunna ändra ett inlägg precis efter att jag har postat det eftersom jag tycker att det ser så illa ut med massa stavfel.

• Bride2B..

Bluebride2006, varsågod duger väl inte nu när du inte hittat "x":en :/
    Men jag ska guida dig...

Klicka på "Mina favoriter" (då kommer alla dina favoriter upp raddatt.... intill titlarna på favoriterna/tråden längre bort mot höger så finns det ett "x" som också är blåmarkerat (som titlarna på trådarna)... Brevid dessa "x":en så hittar du hur många det är som skrivit i denna tråd osv...
    Mellan trådtiteln och antalet inlägg i en tråd så finns "x"...

hoppas du förstod vad jag menar o att du hittar de :)

• emmael

Jag skulle önska mig
    att man kan se vem som har startat ett inlägg utan att behöva öppna tråden
    att man kan se vem den sista personen som har gjort ett inlägg är

Och att trådstartarens önskemål blir uppfyllda är ju fantastiskt bra, tack snälla Patrik!

• f.d. Svart brud

Eftersom det inte längre finns något brudparsgalleri här på BT, dit man kan skicka in bilder och text om den stora dagen, så vore det toppen om man t ex som på familjeliv hade möjlighet att i sitt krypin kunna berätta lite om sig själv, om sin planering, om sin stora dag och lägga upp lite bröllopsbilder osv. Inte som det är nu - i princip bara ett planeringsverktyg.

Ett alternativ skulle kunna vara att BT ordnar ett galleri, undefär som förut, fast där brudpar kan SJÄLVA kan posta en bröllopsberättelse och bifoga en eller ett par bröllopsbilder (med max-storlek), och kanske länka till sin bröllopshemsida/fotoalbum på nätet, utan att någon från BT behöver skriva in infon och lägga upp bilderna... Tycker inte att tråden Gifta - Berättelser mm täcker upp det hela, eftersom det blir så rörigt där...

• Patrik - Bröllopstorget

f.d. Svart brud -> japp, allt du efterfrågar kommer snart att läggas upp.

Vi kommer dessutom att införa bröllopsbloggar, där man kan föra en monolog kring sin bröllopsplanering.

• l i s a

Oiii Patrik!!! Jag ser fram emot de nya funktionerna!

Fråga: Kommer det vara som på FL att man kan klicka på namnet på den som skrivit ett inlägg och på det viset komma till den personens egen presentationssida?

• halstabletten

Partik- varför kommer man inte att kunna redigera andra inlägg än trådstartaren? (Kan bli GALEN på mina egna skrivfel ibland!!!)

• mammacatta

om skrivfel: en av sakerna som är ohövligt på nätet är att kommentera andras skrivfel, så varför skulle man behöva rätta sina egna? :D
    är du med?

• l i s a

halstabletten... jag skulle gissa att om man kan det så kan man ända innebörden i inlägget också och då blir helt plötsligt alla svar efter det ändrade inlägget svårbegripliga.

Säg att du kunde ändra ditt inlägg som jag nu svarar på till att handla om vad du ska käka till middag ikväll... Då skulle det här inlägget bli heeelt obegripligt.

• vixen not a tramp

Jag tycker alla förändringar låter jättebra, ser särskilt fram emot bloggarna! Jippi!!!!! Hurra för BT!

• f.d. Svart brud

Patrik
    Suveränt! Gulle dig! :)

• Patrik - Bröllopstorget

lisa -> Ja, man kommer kunna klicka på signaturen för att få mer information om inläggskrivaren, ungefär på samma sätt som på Familjeliv.

halstabletten -> det är flera orsaker, precis som andra skrev så är det ett problem med ändring av inlägg i en diskussion som dels kan förleda men också försvinna i mängden. Förutom att man ska vara noga med att tänka efter före, så är det oftast mer lämpligt att göra ett inlägg med rättning av fakta eller stavfel. Anledningen att man som trådstartare kan göra tillägsskommentarer och inte som svarare är att sådana kommentarer i svaren försvinner bort när det kommer fler svar, medans trådstarten ligger alltid kvar. Inläggskrivare som följer en tråd läser oftast inte om inläggen som man tidigare läst (vilket gör ändring av inlägg i efterhand lite fruktlösa), utan går direkt till inläggen man ännu inte hunnit läsa.

janos -> Kort & trycksaker är nu upplagd.

• Nightshade

O annan färg på besökta länkar, PLEASE!

• janos

Toppen Patrik och tack för en trevlig sida. Har varit till mycket hjälp inför bröllopet.

Bra tråd där man får tycka och tänka. *tummen upp*

Ser oxå fram emot när den egna presentationssidan kommer igång.

Svar på tråden Saker jag saknar på forumet