Nacka Värmdö brudar!
hej på er! Hur går det för er? Hittar inte tråden med Hjärtelycka mfl... Hur går det för dig som ska ha festen på Grunewaldvillan nu i helgen? Det börjar dra ihop sig för oss nu, en och en halv vecka kvar...
hej på er! Hur går det för er? Hittar inte tråden med Hjärtelycka mfl... Hur går det för dig som ska ha festen på Grunewaldvillan nu i helgen? Det börjar dra ihop sig för oss nu, en och en halv vecka kvar...
Vi ahr börjat fundera på det där med tårta och vi har också bara ett rum, men det är stort. Vi tror att vi kommer att få plats att dansa ändå..
värmdöhudvårdsklinik, är det den som ligger på Fenix väg 12? Där har jag varit flera gånger!!
Hej alla blivande brudar från Nacka-Värmdö!Jag har mindre än 1 år kvar nu
trollslända:
Hoppas din dag var fantastisk. Ser fram emot att få höra mer om den!
Btw - vi har bokat Uppenbarelsekyrkan som reservkyrka
Kul att läsa om era förberedelser. Tänkte plocka fram denna tråd när det börjar bli dax för mig. Så fyll gärna på med saker man bör tänka på.
Lycka till alla som har sin stora dag snart!
för evigt, vad kul med ett nytt ställe. När är det du gifter dig? Du får gärna maila mig dina priser, kan ju vara roligare att gå till dig om du har tid... camsvens@hotmail.com
Mona... Jätte gullig och naturlig tjej!!
5 dagar kvar...känns overkligt nu när det är så nära inpå! Var idag på grünewaldvillan för att kolla musiken och såg resterna av trollsländas bröllopsfest, av döma av flaskorna verkade de ha haft kul! Väntar med spänning på berättelse!
Smart att ha bokat reservkyrka Hjärtelycka, och Uppenbarelsekyrkan ligger ju så fint! Man kan säkert ta båt från precis nedanför där!
Nu är vi gifta och hade en underbar dag. Trots att meteorologerna hade lovat regn föll det inte en droppe på oss, utan solen sken när vi fotades och kom ut på kyrktrappen. Det är en fördel med Nacka och Saltsjöbaden, det är ofta bättre väder där än inne i stan. Först sent på kvällen kom regnet, men hade slutat lagom till att gästerna skulle gå.
Vi fotades före vigseln på restaurangholmen (bredvid Grand Hotel) och tog även några bilder inne i Grünewaldvillan. Jag kan rekommendera vår fotograf Tomas Persson, www.myomy.se Han behåller inte rättigheten till våra bilder så vi får göra hur många kopior vi vill och bara betala kostnaden för att printa dem.
Sedan stressade vi vidare till församlingshemmet för att möta upp resten av brudföljet. Alla var så fina. Vi hade inte repeterat vigselakten innan och det kan jag ångra lite nu, för det var så omtumlande att gå in där till A Trumpet Volontary och se alla finklädda vänner och familj, att jag knappt minns hur jag kom fram till altaret. Så om vi hade övat hade jag kanske varit lite mer beredd på hur det skulle kännas. Utanför kyrkan blev vi verkligen duschade i ris. Jag hade ordentligt med ris i håret hela kvällen och det föll ner en massa på golvet när jag plockade ner håruppsättningen på natten.
Festen var jättelyckad med många fina tal. Man blir så rörd över hur alla hade ansträngt sig så för oss.
Efteråt promenerade vi till Grand Hotel för bröllopsnatten. På morgonen efter fick vi veta att det hade sovit 6 andra brudpar där den natten.
augusti2005: Njut av din dag nästa lördag, den går alldeles för fort...
Lycka till alla ni andra.
trollslända:
Säger ett STORT GRATTIS här åxå!!!
Lycka till som äkta makar!