• H.J

bröllop 12 augusti 2006

Halloj alla blivande fruar!

Eftersom det är en del som ska gifta sig den 12/8 2006 tycker jag vi kan stötta varndra i planeringen. En del har hunnit lånt och andra har inte börjat....
    Själv har jag kommit en bit på vägen och delar gärna med mig!
    Vi har ju drygt ett år kvar av förberedelser och därför vore det kul att hålla en stadig kontakt under den tiden.

Någon intresserad?

• Svar på tråden bröllop 12 augusti 2006
  • discodivan

känner absolut att jag inte har det under kontroll samtidigt som brudkistan e proppfull

• Miss Em

alrun,

Ah nej vad trakigt med fotografen. Hoppas ni hittar nagon annan.

• Duvorna

Jag o min lila gubbe ska också gifta oss 12/8-06.
    Vi har börjat med planneringen, brudklänning o smoking är klart
    (köpt här på bröllopstorget), och vi är såååå nöjda.
    men det är som sagt VÄLDIGT mycket att stå i, vårat bröllop kommer att vara på ca; 150 personer. så vi behöver verkligen den hjälp som vi kan få, tips till billiga cateringsfirmor osv.
    Vi är intresserade av PA-catering, men vi vet iju inte vad för mat vi ska ha osv....
    Någon som vill hjälpa oss??
    Mvh. Eva & Alexander (Ale)
    hagman_eva@hotmail.com

• Duvorna

Jag o min alexander ska gifta oss 12/8-06.
    Vi är gärna med och hjälper till, vi har kommit långt...
    och vi håller gärna bra kontakt med er andra...
    Kul att få hjälp och ideér från ,ånga andra håll..
    Så att vi ALLA kan få en helt perfekt dag...

• alrun

Duvorna, var ska ni gifta er?

• Jeka

Hallå där! Här är en till som också ska ha sin stora dag den 12/8 nästa år!!!
    Har såååå många idéer, men det känns som om det mesta är för tidigt att ta tag i på allvar ännu. Själva upplägget för vigseln och festen är klar. Kyrkan är bestämd och ska bokas nu efter sommarn. Vi har bokat lokal och fotograf. Och har fått ett glädjande "ja" från våra kompisar som ska vara värdpar.
    Jag har även börjat fila lite på hur inbjudan och program och sånt ska se ut. Längtar tills det är dax att printa ut inbjudningarna och ta tag i det lite mer konkret, men samtidigt försöker jag att ta vara på tiden och njuta av förberedelserna.

• H.J

Nu är äntligen kyrka och festlokal bokad! Färgtemat blir vitt och silver.
    Ska nu i vecka ta kontakt med den prästen som vi vill ska viga oss, känns lite pirrigt...

Verkar som brudar denna dag har kommit långt i planeringen. När man berättar för andra som inte ska gifta sig med om all planering man styr med så undrar de varför man redan dragit igång. Skönt att ha några att stötta sig mot!!!

• Cassiopeija

Vi har också fått höra att vi är ute i väldigt god tid: "ni kan ju gifta er 12 augusti i år om ni vill" osv.

Det är helt medvetet från vår sida som vi börjar redan nu; ingen av oss vill stressa (men det kommer man väl att få göra ändå...), båda vill ha bra koll och vi vill kunna lägga ner planeringen ett tag om det dyker upp annat eller man inte riktigt orkar.

Jag har skräckexempel från kompisar som haft ett par månader på sig och knappt hunnit äta för att det varit så mycket att göra. Vi vill inte ha det så!

• alrun

Jag har också märkt att vissa saker tenderar att redan vara uppbokade. Bra fotografer, lokaler, kyrka etc. Fast alla tycker att vi är ute i väldigt god tid.

Jag håller med Cassiopeija, det kommer att bli massor på slutet ändå. Speciellt om man ska göra mycket själv.

• Tesze

Hejsan.

12/8 2006 är mitt datum med, då jag ska bli fru! :)
    Vi har bokat kyrkan och håller på att leta festlokal och fotograf nu, det känns som det är det som är det viktigaste att fixa nu sen kan man ta det lite lugnare i några månader eller?
    Sen har jag varit och provat lite klänningar också även fast jag inte ska köpa någon förrens om ett halvår eller så men jag kunde inte hålla mig :)

• alrun

Det känns också som att det är bättre att ha alla utigifter lite utspridda istället för allt till våren.

Får man prova klänningar fast att man har så lång tid kvar? Jag har hört att vissa affärer "kontrollerar" de som vill prova och att de endast tillåter dem som ska gifta sig inom ett halvår att prova.

Svar på tråden bröllop 12 augusti 2006