• H.J

bröllop 12 augusti 2006

Halloj alla blivande fruar!

Eftersom det är en del som ska gifta sig den 12/8 2006 tycker jag vi kan stötta varndra i planeringen. En del har hunnit lånt och andra har inte börjat....
    Själv har jag kommit en bit på vägen och delar gärna med mig!
    Vi har ju drygt ett år kvar av förberedelser och därför vore det kul att hålla en stadig kontakt under den tiden.

Någon intresserad?

• Svar på tråden bröllop 12 augusti 2006
  • discodivan

ebay eller vilken prisklass har du tänkt dig?

• alrun

Gärna e-bay. Vi har mörkrött, beige och benvitt som färger och jag tänkte mig tjejernas klänningar i beige. Enkla klänningar, gärna som slutar under knät. De är två vuxna tärnor och så min syster som är 10 vid bröllopet.

• alrun

discodivan, Du verkar ha så bra koll på E-bay, har du några tips?

• discodivan

hm vet inte vill du ha liknande varann så är det nog bäst att ta en sömmerska från china, finns flera att välja på , och sen be dom att få precis det man vill

• alrun

Vet du någon sömmerska som är bra? *nybörjare* Tacksam för alla tips

• Miss Em

Vad kul!
    Har ar en till som ska gifta sig den 12:e augusti 2006.

Har bokat kyrka och festlokal i Helsingborg, pratat med frissan, bestamt farg tema och pysslat lite med inbjudningar.

Nagon som vet hur tidigt man borde boka fotograf och band?

• alrun

Mitt tips är att leta fotograf snart. Den vi hade tänkt var redan uppbokad.

• Cassiopeija

Här är en till som gifter sig 12/8 -06.

Tycker själva att vi har kommit ganska långt med planeringen: fotograf, toastmaster, festlokal, färgtema, hur inbjudningarna och övriga trycksaker ska se ut och en del annat är klart. Har bestämt kyrka men inte bokat än, vet ungefär hur buketten ska se ut...

Det är ju en hel del kvar men än så länge är det ju gott om tid!

• alrun

Känner ni också att man pendlar mellan att känna att man nästan har planerat för mycket (inget av det roliga kvar) och att man inte alls har planerat tillräckligt???

Jag är livrädd för att missa någon detalj och att det sedan är "för sent" att boka.

Svar på tråden bröllop 12 augusti 2006