• Mayo

Festlokal och kyrka i Uppsala

Jag planerar att gifta mig i Uppsala och vi kommer att bli ca 80 gäster. Någon som kan rekommendera en bra festlokal på rimligt avstånd till centrum (t.ex. en herrgård)? Gärna med närliggande kyrka. Vi kan tänka oss både restaurang och lokal utan restaurangverksamhet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokal och kyrka i Uppsala
  • Snigel

Funbo kyrka och församlingshem ligger ungefär 1,5 mil från sta'n ut mot Almunge. Jag vet att det har hållits bröllop där med 70 gäster, så 60 får helt säkert plats.

/Snigel

• Lummer

Odalgården är hur bra som helst att ha bröllopsfest på! Vi vet! :) Rekommenderar dem varmt. Jättebra service, bra priser, övernattning för gästerna, otroligt vackra hus och lokaler och naturskön omgivning intill sjön Trehörningen.

Funbo kyrka, som är fin och mysig, ligger inte långt därifrån.

• Ananas

En sak som är bra att veta ang Funbo församlingshem: Det är ok att servera vin och öl där men inte starksprit.

• Tullia

Tack för alla tips.
    Nu är jag friad till "på riktigt" så nu har vi satt igång med planeringen för fullt.
    Är mycket nyfiken på Odalgården, Lummer har ni möjligtvis skrivit om stället på något mer ställe?

• Lummer

Det minns jag inte om jag skrivit något tidigare här om Odalgården. Men jag svarar gärna på det du vill veta och det jag kommer ihåg (nu är det ju faktiskt nästan ett år sen!).

Du kan kolla in på vår fotosida över bröllopet. Där finns festbilder från Odalgården. Gå in under "Festen" och ev. också under "Vimmel". Adressen är: www.dernroth.net/martina/

Om ni bestämmer er för att boka, hälsa David och Margareta från oss - Martina och Martin.

/Lummer

• Tullia

Det blev inte Odalgården, fast det är super fint där. Vi valde Danmarks kyrka och bygdegård istället. Det är lite mer "vi"

• meme

Jag rekommenderar Slottet i Uppsala, jättefint! Killen där (slotts kafé) är supertrevlig och hjälper till med det mesta. Jag hörde att han kan fixa bättre priser med mat etc. Kolla med honom jag har för mig att det finns plats för över 100 pers där.Jag funderar på att göra min fest där nästa år.

• meme

Oj det blev en ;) av misstag...

• Mellwing

Jag och min blivande fru ska gifta oss nästa sommar. Tittar på en lokal som ligger nära en kyrka, ska rymma strax över 100 personer och gärna att man får vara där tills rätt så sent. Några tips?

lokal i Uppsala
  • Oberon

Vi gifter oss i övermorgon i Helga trefaldiga och sen har vi festen på Norrlands nation.

Jag kommer ge recension efteråt, men fram tills idag så har allt kalffat, de har varit så professionella så det inte är sant och inga frågor har varit för dumma, de har anpassat och skräddarsytt allt precis som vi vill ha det.

De rekommenderas otroligt varmt, jag känner mig helt övertygad om att festen kommer bli succe redan innan, och det känns så bra!

• Oberon

Hoppsan, glömde en sak! Sven Dufvas har en kanonlokal som vi bokade först, vi satte budgeten, vi satte menyn och var nere på detaljnivåer i dukningen och drycken när de helt plötsligt kommer på att de var dubbelbokade den dagen!! Så om ni bokar med dem, dubbel och trippelkolla allt!!!

• KlaraV89

Det ligger nog en lokal nära Gamla Uppsala kyrka om jag minns rätt, eller så var det kyrkans lokaler, minns inte riktigt men läget var fint och väldigt nära till kyrkan
    (kan tipsa om foto oxå www. malin-fotograf .com)

• Oberon

Jag vill bara härigenom bekräfta att Norrlands Nation är fantastiska! Maten var suverän, servicen klockren och allt bara klaffade helt perfekt.

Otroligt nöjd och kan inte rekommendera dem varmt nog.

Svar på tråden Festlokal och kyrka i Uppsala