• Mayo

Festlokal och kyrka i Uppsala

Jag planerar att gifta mig i Uppsala och vi kommer att bli ca 80 gäster. Någon som kan rekommendera en bra festlokal på rimligt avstånd till centrum (t.ex. en herrgård)? Gärna med närliggande kyrka. Vi kan tänka oss både restaurang och lokal utan restaurangverksamhet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokal och kyrka i Uppsala
  • Ananas

Danmarks kyrka med Danmarks bygdegård mittemot (ca 5 km från centrum)

Helga Trefaldighets kyrka vid domkyrkan och så har du nationerna nere på stan eller Hantverksföreningens lokal på nedre Slottsgatan.

Vaksala kyrka (några km från stan)

• Ananas

Glömde bort förresten

Krusenbergs herrgård några km söder om Uppsala. Där har du Alsike kyrka en bit därifrån (ännu mer söder om stan)

• MJB

Vi skall ha vår fest i St Lars festvåning på hotell Linné, jättefina lokaler mitt i city perfekt med övernattning för långväga gäster.

• ks2005

Vreta / Uppsala näs kyrka är väldigt söt, där har du Hammarskogs Herrgård en liten bit ifrån, med utsikt över Dalbyviken (Mälaren). Även Dalby kyrka ligger nära Hammarskog.

• jam jam

MJB: Får man fråga hur mycket ni betalar för St Lars festvåning? Är det dom som står för mat och bar? Hur många gäster kan man ha? Hur länge får man ha fest på kvällen?

Oj, det blev många frågor men jag är så nyfiken!

• MJB

Vi betalar ett kuvertpris på 495:- / person, men då måste vi köpa tårtan utöver det, men annars fixar de allt med städning och så även DJ har de fixat

• Tullia

Vi planerar också att gifta oss i Uppsala men inte förns nästa sommar. Men man har ju läst om att man ska vara ute i god tid... så nu har vi börjat kika på kyrkor och lokaler. Har ni några fler tips, vi blir kanske 60 pers?

Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få :)

• Mayo

Vi har tittat lite på Sunnersta Herrgård som ligger jättefint vid vattnet. Tyvärr är den nog för liten för oss, men 60 personer borde den väl rymma? Odalgården, Länna ("den goda fen" har tidigare beskrivit sitt bröllop där i bröllopsforumet) och Eklundshof är andra tips. Eller nationer?

• habitus

Ulva Kvarn har plats för ca 60 personer mysigt och vacker natur...

Svar på tråden Festlokal och kyrka i Uppsala