• Lisa1982

    Epilator för intimrakning

    Är det någon som provat att använda en epilator för att ta bort håret mellan benen.

    Vill gärna vara slät och fin och rakning tycker jag bara ger utslag och stubb efter någon dag. Alternativet är vaxning på någon salong men det vågar jag nog inte :)

  • Svar på tråden Epilator för intimrakning
  • Lisa1982

    Tack för din hjälp. Jag ska göra ett litet försök med epilatorn ikväll så får det bli mer/allt när det närmar sig den stora dagen.

  • RoseNadie

    Epilatorn? (Får ursäkta dum fråga!) Men vad är det?

  • Sandra_80

    Jag har fått för mig att jag läst eller hör att det kan vara farligt typ att man kan bli steril av att epilera underlivet...
    eller är det bara en "myt"?
    ngn som vet?

    /Sandra_80

  • Hilde

    Herregud... det där måste vara en myt. Jag blev t.o.m. rekommenderad av en läkare att det kunde vara bra att avlägsna håren, för länge sen när jag hade lite underlivsproblem.

  • Sandra_80

    Ja det är säkert en myt ...

    Det var väl just att man rycker upp hårstråna som skulle vara skadligt.. men det gör man ju vid vaxning också - så det borde ju inte vara ngn skillnad. I och för sig går vaxningen ju fort medan epilering lixom tar hår för hår - men jag fattar inte hur det skulle vara mer skadligt...

    Jag kör epilator på benen och det tycker jag är kanon bra!
    Fast jag kan ändå inte riktigt släppa det... vill ju inte bli steril...

    /Sandra_80

  • Lisa1982

    Hoppas att ni har fel om att man kan bli steril av epilering av underlivet.

    Har precis gjort ett litet försök och det gjorde inte så ont som jag befarade. Får se hur det känns imorgon just nu är det lite "luggnings" känsla över det området som jag testade på.

  • Anna2005

    Nej det är inget farligt att använda en epilator i området kring det kvinnliga könet om ni avser sterilitet. Däremot finns det en mängd risker i att vara rakad i det området om vi beaktar andra risker. Så var försiktig är mitt råd.

    Provade själv att raka mig i underlivet för något år sedan och jag förstod aldrig nyttan av det. Kände mig enbart barnslig och "porrig" när jag duschade/bytte om i en simhall. Min blivade man kan således inte räkna med en sådan överraskning på bröllopsnatten.

  • Pess

    Jag har aldrig vågat mig på att epilera mellan benen, men både på ben och underarmar, och enligt min erfarenhet så gör första gången väldigt mycket mer ont än andra, tredje, fjärde, så varje gång man tar en liten "paus" och kör med rakhyvel, så måste man börja om från noll sen när det kommer till att avvänja sig från smärtan. 

    Jag har vaxat på salong också, även detta gjorde fruktansvärt ont första ggn, men kommande gånger gjorde mindre ont. Hon som vaxade gav alltid som tips att ta två alvedon en halvtimme innan vaxning. Vet inte om detta hjälpte nämnvärt. Rekommenderar Citodon ;)

    Hur som helst är mitt tips att gå och vaxa dig först, det är inte ett dugg pinsamt, då det nog är lättare att uthärda då du är "tvungen" att slutföra det. Vill du sedan inte lägga mer pengar på det så kan du ju underhålla rakningen med epilatorn. Då det inte alls gör lika ont att ta bort håren när inte alla hunnit växa ut! :) 

  • Pytttan

    Vilka som skulle jag säga! Jag har en gammal Braun Silk'epil tror jag den heter, som jag köpte när jag var 16 år gammal, är 33 år idag och den kör jag med kors och tvärs på ben, armhålor och fiffi utan problem.

  • Chicita

    Tråden är från 2005. 


    Det ser inte ut som att en enda av dom som skrivit här innan är medlemmar längre (svarta nick). Är det inte bättre att starta en ny tråd än att dra upp något gammalt elände bara för att ställa frågan "har någon tips på en epilator"

  • Pytttan

    Både Nyfiken, Pess och jag är aktiva medlemmar... Varför starta nya trådar kors och tvär när innehållet i denna befintliga är högst relevant och relevant till frågan? 

    Man behöver inte vara nitisk till förbannelse, jisses...

  • Chicita
    Pytttan skrev 2015-03-12 10:19:02 följande:

    Man behöver inte vara nitisk till förbannelse, jisses...


    Du kan uttrycka dig lite trevligare i alla fall tack.


    Spydigheter behövs inte.

  • Pess

    Svårt att ha koll när gamla trådar blir bumpade och man sitter via mobilen, ser inte nicken så utan bara texterna folk skrivit, brukar inte vara superuppmärksam på datum heller, mer än möjligtvis inlägget precis innan mig. :)

    Nu svarade jag iof få Ts fråga. Inte på den som bumpade och ville ha epilator-tips. Så det var väl my bad!

    Annars håller jag med Pyttan att det ju kan vara bra att skriva i samma tråd som redan finns om epilatorer, för att undvika 500 trådar i ämnen :) plus att bra tips kan finnas längre bak i tråden för de som är intresserade och klickar in sig. :)

  • Chicita
    Pess skrev 2015-03-12 15:22:34 följande:

    Nu svarade jag iof få Ts fråga. Inte på den som bumpade och ville ha epilator-tips. Så det var väl my bad!


    Det är ju just det här som kan vara problemet med uppdragna trådar.


    Man uppfattar inte att tråden är uppdragen och en ny fråga ställd, utan man svarar på den gamla trådstarten. Vilket då ofta resulterar i att den som drog upp tråden för att den ville ha svar på sin fråga inte får det.


    Av den anledningen är det oftast bättre att skapa en ny tråd. 

    Man kan ju ändå gå in och läsa dom gamla om man vill och kanske faktiskt hitta svaret på sin fråga där Glad


    Många som drar upp gamla trådar uppmärksammar inte heller att dom är gamla och ställer då en fråga i vad dom tror är en aktiv tråd och hoppas få svar.

    Att få veta att BT är väldigt dåliga på att sortera sina frågor och att man kan behöva vara uppmärksam på datumen och även det här med icke kvarvarande medlemmar kan då hjälpa en att få svar på sina frågor i fortsättningen då man kanske letar efter mer aktiva (eller i alla fall nyare trådar i samma kategori).
    Att man inte ser skillnad på inaktiva och aktiva nick via mobilen visste jag inte då jag inte surfar så mycket via mobilen själv (det är väl FB då som är lätt att bläddra igenom om man sitter på bussen eller nåt Flört) så det kan vara bra att veta. Glad

Svar på tråden Epilator för intimrakning