• Marika S

    Nyfiken på fler "brudar"

    Då jag skall gå altargången fram i sommar är jag nyfiken på om det finns fler blivande i Borås- trakten som vill "snacka" av sig.

  • Svar på tråden Nyfiken på fler "brudar"
  • Hilde

    Jag bor visserligen inte i Borås, men några mil därifrån. Gills jag som boråsare då?

    Jag gifter mig mot slutet av Augusti. Ska inte gå genom någon altargång, utan snarare troligen lövad björkportal utomhus.

  • Marika S

    Tror du räknas dit du vill och vad mysigt det låter med lövad björkportal! Då vi gifter oss i juli och vädret inte brukar vara bra så vågar jag inte ens chansa. Men augusti brukar ju vara fin.

  • Hilde

    Nja lövad björkportal är mest i ide stadiet ännu... vet inte om björkar är lika fina i Augusti som i juni Annars får vi väl komma på nåt annat som blir lika fint.

    Jag antar alltså att du ska ha kyrklig vigsel Själv blir det en borgerlig skräddarsydd ceremoni, men jag tror faktiskt att vi lyckas få den minst lika fin som en kyrklig. Det är lite kul att få utforma sin ceremoni helt själv.

  • Marika S

    Japp, vår blir kyrklig, vet inte varför men det känns mest naturligt för mig, kan bero på att det är det man har växt upp med.

  • SaraKlara

    Här är en borås brud till! Ska visserligen gifta mig i Bollebygd, men bor ju i Borås ;) Det är snart bara 5 månader kvar...huu!! Gifter mig 1/10....tiden bara rusar iväg!

  • M-M

    Här är en boråsare till bor i borgstena och vi skall även gifta oss där den 18 juni. Nu när ni pratar om björkar vart får man tag på fina sådana vi skall pynta festlokalen med det och där med undran?
    Så hur långt har ni kommit i planeringarna?

  • Marika S

    Om ni bor i Borgstena är det väl mer eller mindre bara att fråga några markägare om ni kan ta några björkar eller grenar, det brukar inte vara några problem om man bara hör sig för. Mina föräldrar och vicevärdparet skall fixa vår dukning så jag behöver tack o lov inte tänka på det också...
    Hur långt har ni kommit annars i planeringen?

  • Hilde

    Hej brudar

    Vad gäller planeringen så har vi nog kommit ganska långt. De viktiga bitarna är klara, lokal, vigselförrättare, mat, övernattning, klänning, fotograf och lite mer. Det vi har kvar är att snickra klart hemsidan så vi kan skicka ut de riktiga inbjudningarna, sambon ska köpa kostym, komma på bordsdekorationer, brudbukett, pyntning av festlokalen inhandling av alkohol osv.

    Troligen åker vi till Tyskland och handlar någon gång lite längre fram i sommar.

    Det går lite i vågor med hur kul jag tycker det här är. Ibland är allt bara hur jobbigt som helst, ibland har jag jättekul.

  • Marika S

    Vi skall ta en tur ner till Tyskland på självaste nationaldagen 6/6. Lagom innan bröllopet och då vet man hur många det är som kommer.
    Dukningen har jag överlåtit till mor och far+ pyntet..

  • Hilde

    Har nni många gäster på era bröllop? JAg börjar bli lite nervös för att det ska vara många som inte kan komma. Fast det kanske är sådan där bröllopsnoja bara.

  • Marika S

    Vi har bjudit in 96 personer, 7 st har sagt nej, 49 har sagt ja och resterande har ännu inte svarat. Vi skickade ut inbjudningarna redan i januari då vi vet att många av våra vänner åker utomlands på sommaren. Och jag tror det är naturligt att man är nervös för att många inte skall komma, det är ju ens stora dag och man vill att vänner och familj skall komma och göra den ännu bättre, så ja, bröllopsnojja är det, men naturlig sådan.

  • M-M

    Jo jag vet men vi är ganska nya i området så vi känner inte så många men det löser sig säkert. Vi har kommit rätt långt, har möte med kantorn kvar, handla spriten, fattas en servitris med. Det är väll det i stora drag.

  • Marika S

    Saknar också en servitris, men bror min skall nog kunna fixa det säger han. Vi skall träffa prästen 11/5, kantorn vet jag inte, samtidigt hoppas jag, men det löser väl sig.

  • Hilde

    Hejsan igen.
    Vi har hittat en catering som ordnar med personal hela kvällen, så det känns ganska bra nu faktiskt.
    Vad tycker ni är svårast i er planering? JAg tycker att det är ganska jobbigt att försöka jämka in en del släktingar som inte kommer överens t.ex. Att komma på utsmyckningar osv.

  • Marika S

    Släktingar är absolut värst. Det är bara mina föräldrar, min faster med man samt blivande makens föräldrar som fortfarande är gifta, så visst är det klurigt och jobbigt.

  • Hilde

    Jag har en far som är ganska så speciell och sambon har en mor som också är det, och dessa ska kunna hålla sams hela kvällen... hoppas mest att de inte kommer ihop sig så att vi andra märker av det. Min far och min mor är skilda sedan lääänge, men några nya partners har de inte så de kan placeras bredvid varandra om vi nu skulle vilja. Lutar nog åt att vi kommer att sitta vid ett honnörsbord, med tärnan, marchalken och toastmastern och hans dam, men hur får vi väl lösa sen, det är ju ändå ganska lång tid kvar som tur är.

  • Marika S

    Den tanken har jag inte haft att sitta på det sättet... Har hela tiden tänkt "traditionellt" med brudens far vid brudens sida osv.. Kanske skall ta en funderare?

  • Hilde

    Som du väl märker så är föräldrar helt bannlysta vid vårt honnörsbord

Svar på tråden Nyfiken på fler "brudar"