• c.son

Klädda knappar till klänning

Vet någon om det finns någon hemsida där man kan beställa klädda vita knappar (till en brudklänning)?

• Svar på tråden Klädda knappar till klänning
  • Meddelande borttaget
  • CochJ

Jag har själv klätt in knappar. Nu var det ett tag sen sist, men då köpte jag en "sats" där knappdelar (en över- och en underdel) fanns med och ett "verktyg" man använder då man "knäpper ihop" de båda delarna (och tyget).
    Vet inte om man fattar så mkt av min lilla beskrivning...
    I alla fall tycker jag att du kan gå till nämaste tygaffär och fråga -sen fixar du det jätteenkelt själv!

Lycka till!
    /C

• Tant Pernilla

Min rekommendation är att du låter slå knapparna professionellt. Det är rent ut sagt skitjobbigt att klä knappar själv om man ska ha fler än fem-sju stycken, och det skiljer inte så mycket i pris. De flesta tygaffärer/sybehörsaffärer brukar ha den servicen. Och förutom till den allra första brudklänningen jag sydde - då jag klädde knapparna själv och höll på att bryta ihop - så har vi alla andra gånger slagit knapparna hos ett "proffs".

Jag tycker inte att du ska leta på nätet efter klädda knappar, för själva vitsen med att klä knappar är ju att de är i samma tyg som plagget och det får du ju bara om du lämnar in tyget du använt till plagget. Fast det kanske finns nånstans på internet ett ställe där man kan skicka in sitt klänningstyg och få knapparna slagna och hemskickade, vad vet jag...

Svar på tråden Klädda knappar till klänning