Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Berätta om otrohet?

Tycker att man ska ge sin nästa chansen att reagera. Men det var ju inte en så rolig tidpunkt direkt. Jag avundas dej inte

• Bröllopstokiig

Om det (otroheten) betydde något för dig så ska du berätta.

Men om det var en "fyllegrej" (x2) som du skriver - berätta INTE!!!

Varför ska du såra honom, och precis nu? Du ger honom ingen chans att fatta ett sansat beslut.

Att berätta om otroheter (åtminstonde "fyllegrejer" och långt tillbaka i tiden) syftar bara til att rena den felandes samvete.

Släng inte över skiten på den du älskar!

• Bröllopstokiig

Jag håller helt och hållet med Johanna. För mig är ärlighet den viktigaste ingrediensen i ett förhållande. Jag skulle vilja att min blivande berättade och skulle därför ha berättat det själv, om jag hade hamnat i den sitsen.

• Bröllopstokiig

Kan ju bara "döma" utifrån mig själv.

Min sambo berättade för mig att han varit otrogen i ett _tidigare_ förhållande, alltså inte ens mot mig, och det störde mig oerhört. Tappade tilliten på honom och trodde konstant att han var otrogen så fort han gick nånstans. (Har _aldrig_ tidigare varit svartsjuk, aldrig varit osäker på mig själv eller min "dragningskraft")

Det har gått över, nu tänker jag bara på det ibland.

Summa sumarum: om du klarar av att hålla det för dig själv rekommenderar jag att du gör det. Man vet aldrig hur någon kommer att reagera inte ens en själv...

• Bröllopstokiig

Kan inte säga vad du bör göra, men för ett antal år sedan berättade min dåvarande om att hon varit otrogen. Efter det första kaoset blev vi tillsammans och "sams" igen men hela den här historien gjorde ganska snart att all min kärlek och dessutom all respekt för henne fullkomligt försvann.

• Bröllopstokiig

Herreguuuud! Berätta inte - är det verkligen något du ångrar så mår han inte bättre av att veta! Du lär väl inte göra om det!!
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Enonym en dum fråga kanske. som inte hör hit när du skriver _ mellan orden vad betyder det, eller har du bara sluntit på tangeneterna? Jag har sett detta ett par gånger och jag vet inte vad det betyder???

• Bröllopstokiig

Att jag vill ha det _understruket_ :)

• Bröllopstokiig

D.L. jag forstar verkligen ditt dilemma. Har ni aldrig talat om liknande situationer, om hur ni skulle gora osv, tidigare i ert forhallande som du skulle kunna relatera till for att kunna ta ett beslut i fragan? Ett satt att komma fram till om du ska beratta eller inte ar att fraga dig sjalv. Om han varit otrogen precis i borjan av forhallandet, skulle du vilja veta det da? Skulle du orka hora det i detta lage?
    Sjalv hade jag svarat nej pa dessa fragor. Alltsa, jag hade inte velat hora om ngt som hande precis i borjan av vart forhallande och som inte betydde ngt. Det skulle bara stalla till en massa besvar och jag skulle ma daligt. Det ar fa fall som passar sa bra for det redan namnda citatet "Det man inte vet, det har man inte ont av"....

• Bröllopstokiig

Lollo - eller att man helt enkelt bara vill _betona_ just det ordet (när man inte kan kursivera, feta eller stryka under ordet).

Svar på tråden Berätta om otrohet?