• Tildan

bröllopspresent från föräldrar och syskon?

Ni som har gift er vad fick ni av era föräldrar och syskon?

Någon som har bra tips på bröllopspresenter som kan ges av föräldrar och/eller syskon. Brudparet har det mesta till hemmet så något annat efterlyses, eventuellt någon upplevelse men även något minnserikt...

Massor av svar önskas! Tack på förhand.

• Svar på tråden bröllopspresent från föräldrar och syskon?
  • mli_b

Vi fick en finservis av mina föräldrar. Fyra skedar, knivar och gafflar (i silver) av mina svärföräldrar. Ett gasolkök av mina syskon och en fin linneduk av mina svåger med familj.

Dvs bara saker till hemmet :D

• 050709

En Spa weekend är mitt förslag. Det fick min kusin när hon gifte sig och det var perfekt.

• Tolin

Vi önskade oss en tavla av min mamma och pappa. Valde ut de själva eftersom konstsmak är så personlig. Något som är kul att ha och som man kanske inte alltid unnar sig.

• Tildan

Tack för era tips!!!

Såg på när & fjärran för ngt år sedan o det var då ett reportage om att bo i en fyr, e det ngn som vet var detta var någonstans?

• Tildan

"puffar"

Någon mer som har något bra tips???

• AnnaM

Utanför Karlskrona ligger Aspö och där kan man bo i ett gammalt lotstorn, se: www.lotstornet.se/ Jag tror inte att tornet använts som fyr, men det ser ut som en fyr i alla fall. På översta våningen finns det en "svit". Jag har aldrig själv varit i lotstornet, men i Karlskrona och på Aspö och det är jättefint där, så om ni funderar på att ge dem en resa dit kan jag varmt rekommendera det.

• krammia

finns massor att ge! *är kommer presenttokiga jag igen*

Beroende på vart dem bor men klappa vargar på kolmården!? (kostar 500kr/pers)
    någon musikalbiljett, eller teaterbiljett?
    Åka på kryssning med spa (tror silja har det)
    eller varför inte något knasigt som hoppa tandemhopp!?
    Kanske någon ny möbel som de skulle behöva.
    Annars min favorit (som blivit en standard nu...) att köpa sängkläder där ni broderar deras bröllopsdatum i och namn. Kan fyllas på med morgonrockar med brodyr tex fru larsson och herr larsson. (finns att beställa på nätet) Eller handdukar som det står herr Larsson och fru larsson på.

En annan present från familjen är verkligen att hitta på något på bröllopet!
    Ett bröllop jag var på hade de blivande svärföräldrarna gått ihop och berättade om brudparet samtidigt som de visade en massa kort och sånt på en powerpointpresentation! Jättekul när pappan sa tex att detta skulle jag aldrig säga men nu gör jag det ändå och lillasyster berättade något kul.

Svar på tråden bröllopspresent från föräldrar och syskon?